چاپ خبــر
فعال محیط زیست:

امشب مردم فریدونشهر به حرکت جهانی ساعت زمین بپیوندند

آخرین شنبه ماه مارس هر سال در ساعات 20:30 تا 21:30 با نام « ساعت زمین » نامگذاری شده و هر سال شاهد حرکت جهانی خاموش کردن چراغ ها در این ساعت است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، سیف اله عظیمانی، عضو سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران طبیعت، از مردم فریدونشهر خواست با خاموش کردن لامپ های اضافی خود بین ساعات 20:30 تا 21:30 همگام با مردم سایر نقاط جهان، در حرکت جهانی با عنوان «ساعت زمین» شرکت کرده و قدمی برای محیط زندگی خود برداریم.

وی با انتقاد نسبت به افزایش بی رویه استفاده از انرژی‌ها از جمله انرژی الکتریکی که موجب گرم شدن کره زمین می شوند گفت در راستای حرکت جهانی ساعت زمین در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برای کمک به حفظ تعادل و طبیعت این کره خاکی و برای هشدار به مردم جهان با فرمانداری، شهرداری و اداره برق فریدونشهر صحبت کردیم که مقرر شد در ساعت 20:30 تا ساعت 21:30 چراغ های اضافی سطح شهر فریدونشهر خاموش شود.

عظیمانی گفت این حرکت جهانی با احساس خطر کردن در مورد افزایش بی رویه مصرف انرژی ها از سال 2008 راه افتاده است تا مروج صرفه جویی در مصرف انرژی باشد.

  1. همشهری گفت:

    میخواستیم بپیوندیم
    از یمن مشغله های فراوان یادمان رفت…
    انشاالله سال آینده با برنامه ریزی عمومی و بهتر از امسال

  2. آقای دلواپس گفت:

    والا شهر ما که همش شده ریسه و لامپ و گل بعد نمیدونم چی شد یهو این آقای دلسوز طبیعت حالا یادش افتاده ماباید در مصرف برق صرفه جویی کنیم والا بخدا میخندن بهمون با این رفتارهامون

  3. ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (به انگلیسی: World Wide Fund for Nature) است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود. خانواده ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می کنند و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

    ساعت زمین همه‌ساله در آخرین شنبه ماه مارس، از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ ، به وقت محلی شرکت کنندگان، برگزار می‌شود.آقای دلواپس یک کمی فکر کن باکینه وناراحتی موضوعی را مطرح نکن

Go to TOP