چاپ خبــر
رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان خبر داد:

درآمدزایی به سبک کشت گیاهان دارویی

رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان گفت: افراد با ورود به کشت گیاهان دارویی می توانند در سطح کم درامد زیاد برای خود کسب کرده و با آموزش صحیح بتوانند در ارز آوری کشور نقش آفرینی کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از اصفهان شرق، حسین زینلی رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان با توجه به ایجاد انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان و بازدید جوانان شرق اصفهان از این کلکسیون متنوع به اهداف طرح مذکور اشاره و اظهار کرد: هدف ما از ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی جمع کردن افرد متخصص و شاغل در این زمنیه در کنار همدیگر است تا بتوانیم نقشه راهبردی کشت و کار و صنعتی کردن این محصولات را طراحی و اجرا کنیم.

رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان احصاء مشکلات در زمینه کشت انواع گیاهان دارویی در سطح محدود و یا کلی را از دیگر اهداف این طرح عنوان و افزود: شناسایی مشکلات فعالان در این زمینه و همچنین رایزنی با مسئولان ذیربط به منظور ارتقاء سطح فرهنگ عمومی مردم از دیگر اهداف این مجموعه است که به صورت فعال دنبال می شود.

وی برگزاری اردوهای یک روزه از کلیه ارگان های دولتی و مردمی را عاملی موثر در شناخت گیاهان دارویی و سعی در عدم انقراض گونه های نادر گیاهان عنوان و اظهار کرد:افرادی که در قالب تیم و یا اردوی عمومی به این

کلکسیون دعوت می شوند نحوه برخورد با گیاهان دارویی در اطراف منازلشان را یاد گرفته و بی توجه از کنار انواع نادر گیاهان که تا امروز شناختی نداشته اند رد نمی شوند و می توان گفت با کشت و تکثیر گیاهان دارویی می توان به نوعی از انقراض نسل آن جلوگیری کرد و همچنین باعث می شود که با شناخت گیاهان دارویی در جهت سلامت خودوایجاد فضای سبز منزل و شهر حرکتی خودجوش انجام داد.

 

75320574120
زینلی مصرف بهینه اب را از موارد مورد انتظار جهاد کشاورزی از کشاورزان و افراد وارد شده به کشت دانست و اظهار کرد: انتظار می رود تا افراد بتوانند در سطح کم و با کشت این گیاهان درامد زیاد برای خود کسب کرده و با آموزش صحیح بتوانند در ارز آوری کشور نقش آفرینی کنند ولی با مصرف بهینه آب در این حوضه وارد عمل شوند تا بتوانند با حداقل مصرف اب، کشت خوبی از گیاهان دارویی داشته باشند.
وی معرفی محصولات جدید گیاهان دارویی در عرصه کشاورزی، مشاوره دادن در زمینه های مختلف و در زمینه عرقیجات را از دیگر اقدامات موثر این مرکز به دوست داران این طرح عنوان کرد.
رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان با اشاره به کشت و کار مردمی این محصولات و پشتیبانی از افراد حاضر در این طرح تصریح کرد: انجمن با توجه به ارتباط متقابل بااصناف مختلف می تواند در ورود محصولات تولید شده در خانه و یا اراضی کشاورزی به بازار فروش نقش موثری را ایفا کندو با ایجاد انگیزه گرایش خانواده ها به کشت گیاهان دارویی به نوعی درآمد زایی خانگی برای افراد است.
وی آشنایی افراد با گیاهان دارویی که می تواند نقش موثری در سلامت افراد ایفا کند را از موارد کلیدی گرایش به کشت و برداشت خانگی گیاهان دارویی عنوان کرد.

Go to TOP