چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

سلامت و اقتدار ملت در دست شورای نگهبان /تا وقتی آمریکا خوی گرگ‌صفتی دارد با آن مبارزه می‌کنیم

امام جمعه فریدونشهر مصوبات شورای نگهبان را به منزله حکم دین خواند و التزام عملی به قانون اساسی را در اجرای مصوبات این نهاد مقدس دانست.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، همزمان با سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: امام(ره) توجه و اهمیتی را که برای این نهاد مقدس داشتند نسبت به دیگر نهادها نداشتند.

حجت الاسلام اباصلت غفاری با بیان این که سلامت، امنیت، عزت و اقتدار ملت در دست شورای نگهبان است، اظهار کرد فتنه 88 بر اثر عدم توجه به تصمیمات شورای نگهبان بود و شورای نگهبان و مقام معظم رهبری خطاب به عده‌ای که به انتخابات معترض بودند فرمودند بروید شکایت کنید و حتی برخی از صندوق‌ها را بازشماری کردند ولی آن‌ها قبول نکردند.

وی با اشاره به سخنان آیت الله مشکینی که فرمودند: شورای نگهبان راهرو بهشت است چرا که هر چه را تأیید کرد مردم موظف به انجامش هستند و هیچ گونه مسئولیتی بر گردن مردم نخواهد بود، تصریح کرد: اگر کسی عالماً و عامداً مصوبات شورای نگهبان را رد کند، حکم دین و حکم خدا را رد کرده است لذا باید تبعیت داشته باشیم و التزام عملی به قانون اساسی هم همین است.

امام جمعه فریدونشهر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای تشکر کرد و گفت نباید تیم مذاکره کننده را تضعیف کنیم ولی از طرفی هم نباید زیاده‌روی کرده و همه مشکلات خود با آمریکا را حل شده بدانیم.

حجت الاسلام غفاری اظهار کرد تا وقتی که خوی درندگی و گرگ صفتی آمریکا وجود دارد با آن مبارزه خواهیم کرد.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به این که خداوند پیامبران و امامان را برای ارشاد همه اهل عالم فرستاد گفت نه آمدن پیامبری اختصاص به گروه و قبیله خاصی دارد و نه کتابی برای گروه و قبیله خاصی نازل شده است و مراجع تقلید، روحانیت و مبلغین دین هم پیرو پیامبران و امامان، موظف به هدایت و تبلیغ دین در بین همه اقوام و ملل هستند و هر روحانی اهل هر جایی که باشد حق فرق گذاشتن بین شهرها و اقوام مختلف را ندارد.

وی اظهار کرد مقدم داشتن هر فامیل و یا قوم و یا محله و یا روستایی بر دیگری توسط امام جمعه موجب افتادن حق برگردن وی می‌گردد چه از جنبه حقوقی و چه از جنبه حقیقی.

خطیب جمعه فریدونشهر از مردم بابت برگزاری پرشور مراسم ماه مبارک رمضان به خصوص شب‌های قدر و شرکت باشکوه و وحدت آفرین در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد و گفت: اگر می‌خواهید اهل نجات باشید تقوای الهی کسب کنبد.

امام جمعه فریدونشهر به سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت توسط امام(ره) اشاره کرد و اظهار کرد: امام(ره) تا چند روز قبل از پذیرش قطعنامه می‌فرمود: ما تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفر ایستادگی خواهیم کرد ولی شرایطی در داخل کشور پیش آمد که امام مجبور شدند با پذیرش قطعنامه، جام زهر را سربکشند و پنج روز بعد از پذیرش قطعنامه، عراق دوباره حمله وسیع خود را به کشورمان از سر گرفت و پنج روز بعد، عملیات مرصاد کار منافقین و صدام را یکسره کرد.

حجت الاسلام غفاری از بدهکاران مالیاتی خواست تا پایان تیرماه به اداره امور دارایی و مالیات مراجعه کرده و با برخورداری از معافیت‌ها و تخفیف‌های مالیاتی، بدهی مالیاتی خود را تسویه کنند.

امام جمعه فریدونشهر گفت طبق اعلام دفتر رهبر معظم انقلاب میزان فطریه بر اساس قیمت گندم برای هر نفر حداقل 6 هزار تومان است و بهتر است تا قبل از نماز عید فطر پرداخت شود.

 

Go to TOP