چاپ خبــر
در آستانه عید فطر؛

نماز عیدفطر ساعت 7:30 فردا برپا می‌شود/+مبلغ زکات فطره

نماز عید فطر صبح فردا در محل مسجد جامع فریدونشهر برگزار می‌شود. بنا بر فتاوای مختلف بهتر است زکات فطره قبل از نماز عید فطر پرداخت شود.

به گزارش سایت تحلیل خبری پونه زار، امروز جمعه سی امین روز ماه مبارک رمضان بوده و فردا اول شوال مطابق با عید سعید فطر است.

حجت الاسلام اباصلت غفاری، امام جمعه فریدونشهر، در این رابطه گفت نماز عید فطر در مکان مسجد جامع فریدونشهر برگزار شده و تکبیرة‌الحرام اول نماز رأس ساعت 7:30 گفته می‌شود.

ستاد برگزاری نماز عید فطر از شرکت‌کنندگان در این نماز خواست با توجه به ازدیاد جمعیت، زیرانداز همراه خود داشته باشند.

بر مسلمانان واجب است در روز عید فطر زکات فطره خود را بپردازند و بنا بر فتاوای مراجع مختلف مستحب و یا احتیاط واجب است این زکات پیش از برگزاری نماز عید پرداخت شود. حجت الاسلام غفاری، کمیته امداد امام خمینی(ره) را برای دریافت زکات فطره ارجح دانست.

دفتر رهبر معظم انقلاب مبلغ زکات فطره بر اساس قیمت گندم، برای هر نفر را 6000 تومان اعلام کرد.

بر اساس فتوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم در تهران مبلغ شش هزار تومان (6000 تومان) و در شهرستان مبلغ پنج هزار تومان (5000 تومان) و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ پانزده هزار تومان (15000 تومان) اعلام شده است.

دفتر آيت الله العظمی صافی گلپایگانی اعلام کرد با توجه به اين كه قيمت گندم در شهرهای مختلف، متفاوت می‌باشد، لذا روزه‌داران عزيز لازم است قيمت سه (۳) كيلوگرم گندم يا برنج (قوت غالب) را بر طبق قيمت محلّ زندگی خود محاسبه نموده و به عنوان فطريّه پرداخت نمايند.

بر اساس فتوای آیت الله العظمی سبحانی با توجه به اينكه قيمت گندم در شهرهای مختلف، متفاوت می‌باشد، لذا روزه‌داران محترم لازم است قيمت سه (۳) كيلوگرم گندم يا برنج (قوت غالب) را بر طبق قيمت محلّ زندگی خود محاسبه نموده و به عنوان فطريّه پرداخت نمايند

دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی اعلام کرد فطریه هر نفر یک صاع- که تقریبا ۳کیلو گرم است- گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج و مانند اینها می باشد، که باید به مستحق بدهد، و بنابر احتیاط واجب غذای معمول محلش باشد، و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد، کافی است، و مبلغ آن در ایران به حساب گندم ۶۰۰۰تومان تعیین شده است.

دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی مبلغ 6000 تومان را بابت فطریه هر نفر به حساب گندم و مبلغ 18000 تومان را برای پرداخت زکات فطره به حساب برنج تعیین کرده است.

طبق فتوای آیت الله العظمی علوی گرگانی، قیمت فطریه برای هر نفر از گندم حداقل 5000 تومان است گر چه بهتر است احتیاطا مبلغی بیشتر داده شود مخصوصا در شهرهای بزرگ و قیمت فطریه هر نفر از برنج هم بر اساس نوع برنج مصرفی آن خانوار تعیین میگردد که برای هر نفر سه کیلو باید داده شود و حد متوسط ان 20000 تومان است.

دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی اعلام کرد بنا به نظر معظم له بهتر آن است که فطریه از قوت غالب تهیه و پرداخت گردد. مبلغ زکات فطریه امسال از سوی معظم له برای کسانی که قوت غالب آنان گندم است، برای هر فرد 6 هزار تومان (سه کیلو گندم) تعیین شده استهمچنین براساس نظر معظم له افرادی که قوت غالب آنان برنج است، برای هر فرد 18 هزار تومان (سه کیلو برنج) زکات فطره پرداخت خواهند کرد.

 

Go to TOP