چاپ خبــر
موفقیت دست یافتنی است؛

عوامل موفقیت در کنکور در مصاحبه با 9 رتبه دو و سه رقمی

رتبه‌های برتر کنکور 94 فریدونشهر، درس خواندن با کیفیت را عامل موفقیت خود دانستند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، 13 نفر در آزمون سراسری سال 94 در فریدونشهر از بین 880 هزار و 756 نفر حائز رتبه‌های دورقمی و سه رقمی شدند که این تعداد نسبت به جمعیت داوطلبان شهرستان فریدونشهر از جایگاه بالایی در سطح کشور برخوردار است.

رتبه‌های برتر کنکور 94 در فریدونشهر عبارتند از مهدی اصلانیان با رتبه 56 ریاضی و فیزیک و رتبه 335 زبان انگلیسی، الهه کلبعلی با رتبه 270 علوم انسانی، رضا رحیمی با رتبه 287 علوم انسانی، مهدی باتوانی با رتبه 306 علوم انسانی، محمد کشکی با رتبه 300 علوم انسانی، ریحانه محمدی با رتبه 328 علوم انسانی، بهنام رحیمی با رتبه 341 هنر، مهدی رفیعی با رتبه 472 علوم تجربی، فیروزه اصلانی با رتبه 565 علوم انسانی، جواد عبدالهی با رتبه 824 ریاضی و فیزیک، زهرا گشول با رتبه 895 علوم انسانی، میلاد بهرامی با رتبه 939 علوم انسانی و عاطفه جدیدی با رتبه 961 علوم انسانی.

برای پی بردن به راز موفقیت این دانش آموزان مصاحبه‌ای را با 10 نفر از ایشان برگزار کردیم:

پونه زار: آیا فکر می‌کردید به این رتبه برسید و آیا رسیدن به این رتبه آسان بود؟

در پاسخ به این سوال بیشتر دانش آموزان گفتند حتی فکر می‌کردیم رتبه ما بهتر از این شود و گاهی از اشتباهات کوچکی حرف می‌زدند که مانع از بهتر شدن رتبه‌شان شد. اشتباهاتی مثل بی دقتی هنگام پاسخ دادن به سؤالات و یا پاسخ دادن به سؤالی که بر درستی پاسخ آن اطمینان نداشته و موجب کسب نمره منفی شده است.

پونه زار: چقدر بیشتر از همکلاسی‌هایتان درس می‌خواندید؟

این سؤالی بود که دانش آموزان خیلی روی کمیت تکیه نکردند و بیشترشان کیفیت مطالعه را عامل موفقیت خود می‌دانستند. این دانش آموزان میانگین مطالعه خود قبل از عید نوروز را تا شش ساعت و بعد از عید تا 10 یا 12 ساعت می‌دانستند و 12 ساعت مطالعه در روز خیلی میزان دشوار یا دست نیافتنی نیست.

پونه زار: اگر چقدر بیشتر درس می‌خواندید می‌توانستید یک رقم دیگر از رتبه‌تان کم کنید؟

تعدادی از این دانش آموزان فکر می‌کرده‌اند رقم رتبه‌شان کمتر از این باشد، گفتند با کمی دقت بیشتر و مطالعه بیشتر به راحتی می‌توانستند رتبه‌های بهتری را کسب کنند. در کل اعتقاد داشتند کسب رتبه بهتر خیلی هم سخت نبوده است.

پونه زار: غیر از مطالعه، چه چیز دیگری را لازمه رسیدن به موفقیت در کنکور می‌دانید؟

رتبه‌های برتر کنکور کار کردن روی تست زنی را در کنار مطالعه از عوامل موفقیت در کنکور می‌دانستند.

پونه زار: آیا در طی مدت مطالعه قبل از کنکور فعالیت منظم غیردرسی در زمینه‌های هنری، ورزشی و یا غیره داشتید؟

نیمی از این دانش آموزان در دوران پشت کنکوری بودنشان به طور منظم به ورزش می‌پرداختند و تعداد دیگری هم به طور غیرمنظم در باشگاه ورزشی حاضر شده و به ورزش می‌پرداختند.

Konkoor002

گفتنی است از بین 13 فریدونشهری که موفق به کسب رتبه زیر 1000 در کنکور سال 94 شده‌اند، 10 نفر در کلاس‌ها و آزمون‌های کانون فرهنگی آموزش شرکت داشته‌اند. هوشنگ رحیمی، نماینده کانون فرهنگی آموزش در فریدونشهر، در این رابطه گفت در سال تحصیلی 94-93 تعداد 82 نفر از کنکوری‌ها عضو کانون بودند که از این تعداد 34 نفر بورسیه بوده و هزینه‌ای بابت کتاب و شرکت در آزمون پرداخت نکرده‌اند.

وی در مورد بورسیه‌های کانون فرهنگی اموزش گفت دانش آموزانی که معدل بالای 18 داشته باشند و بضاعت مالی برای ثبت نام در کانون را نداشته باشند می‌توانند به طور رایگان از کلیه خدمات کانون استفاده کنند.

 

  1. بهزاد گفت:

    به امید موفقیت روز افزون برای تمام جوانان غیرتمند و بااستعداد شهرمان فریدونشهر .

  2. تبریک میگم به همه دوستان .

  3. دوستان انشالله همگی بیاین دانشگاه تهران زیارتتون کنیم
    خوشحال شدم
    تبریک می گم

  4. توفیق روزافزون تمامی فرزندان ایران زمین راازخداوند متعال خواهانیم وضمن تبریک این عزیزان فریدونشهری برایشان آرزوی موفقیت داریم.انشاءالله با تلاش بیشترآینده موفقی رابرای این شهرستان رقم بزنند.

  5. داود گفت:

    به همشهریان عزیزم بخصوص والدین این عزیزان صمیمانه تبریک میگم.امیدوارم تمام جوانان عزیز همشهری در سایر زمینه ها نیزموفق باشند.

  6. admiral گفت:

    تبریک…..تبریک…تبریک به من…تبریک به تو…. تبریک به همه.

  7. باسلام
    خواهش میکنم انتخاب رشته دانشگاه های آزاد،پیام نور،غیرانتفاعی وموسسات خصوصی به غیراز کارمندان راممنوع نمایید.وفقط کارمندان دراین دانشگاه ها اجازه ثبت نام بدهید وجوانان دانش آموزراعلاف این ها ننمایید تجربه بد وغیرقابل جبران ادامه تحصیل این جوانان وبیکاری آنها بدترین تجربه ای است که تاحال باآن روبرو بوده وجبران هم نمی توان کرد یکی ازعلل افت علمی دانشگاه ها راهم میتوان تحصیل دراین دانشگاه ها دانست.که براساس علمی وعملی پایه ریزی نشده اند.

    • موافق! گفت:

      جناب استاد… آخرش هم همینایی که فرمودید با بهره از بند پ!! میرن سر کار و این همه جوون لایق و تحصیل کرده که واقعا سواد دارن، باید با حسرت به اونا نگاه کنن….
      کلا باید بساط این دانشگاه هارو جمع کنن!!! والا مدرکاش هم ارزشی نداره! فقط توقع جوونارو می بره بالا

  8. هما گفت:

    تبریک میگم به همتون مخصوصا خانمها

  9. تبریک میگم به دوستان

  10. گاه کلمه فارسی است وبه همین جهت تنوین نمی گیرد.استفاده ازگلمه گاهاّ اشتباه است.لطفاّاصلاح کنید.

Go to TOP