چاپ خبــر
تاکید متخصص مو بر تبلیغات دروغین شامپو ها؛

تقویت مو با انواع شامپوهای ویتامینه غلط است/ویتامین از طریق شوینده‌ها جذب مو نمی‌شود

برخی از تبلیغات حاکی از این است که شامپوهای تولیدی حاوی انواع ویتامین‌ها برای تقویت مو می‌باشند و این در حالی است که ویتامین‌ها از طریق مصرف شامپو نمی‌توانند جذب مو شوند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از سلامت نا، متخصص پوست و مو پیرامون وجود برخی باورهای غلط پیرامون درمان‌های پوست و مو افزود: ویتامین هیچ شامپویی جذب مو نمی شود.

دکتر داودی با تاکید براینکه ممکن است شامپوها به دلیل داشتن برخی ویتامین ها دارای کیفیت باشند افزود :این مساله به معنای امکان جذب ویتامین از طریق شامپو نمیباشد.

وی اضافه کرد به همین علت ملاک انتخاب افراد برای انتخاب شامپونباید این باشد که شامپوها حاوی چه ویتامین هایی میباشند چرا که مهمترین قسمت مو ریشه مواست و ریشه مو نیز در زیر پوست پنهان شده و قادر به جذب ویتامین ها از طریق مصرف شامپو ها نیست به همین دلیل ویتامینه کردن مواز طریق شامپو ها باور غلطی است که در بین افراد رواج دارد .

وی اضافه کرد :تنها برخی از نرم کننده ها برای تسکین مو خوره مفید میباشد اما استفاده از انواع شامپو ها با هدف پیشگیری از ریزش یا تقویت مو امکان پذیر نیست .

دکتر داودی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از شامپوهای صدر ،کتیراو حنارا دارای خواص کامل این مواد میباشند یا خیر افزود :تا به امروز چنین ادعایی ثابت نشده و نمیتوان گفت استفاده از این شامپوها میتواندبه معنای استفاده کامل از خواص حنا و،صدر و کتیرا باشد.چرا که این خواص در مراحل ساخت شامپو ممکن است از بین برود و به همین دلیل بهتر است روی شامپو ها به عنوان شامپوبا خواص کامل گیاهی زیاد حساب باز نکنیم و از مواد طبیعی موجود در طبیعت استفاده نماییم .

وی پیرامون عدم صحت ضد ریزش مو بودن برخی شامپو ها در برخی تبلیغات نیز تاکیید کرد چنین ادعایی نیز هیچگونه صحتی ندارد چرا که خاصیت شامپوها امکان ندارد که بتواند از پوست سر عبور نموده و با رسیدن به ریشه مو از ریشه آن جلوگیری نماید پس ارتباط بین ریزش مو و استفاده از شامپو ها کاملا بی معنا است و از لحاظ علمی ریزش مو به دلایل داخلی بدن به شکل دوره ای کم و زیاد میشود و بیشتر با استفاده از مواد خوراکی از جمله پروتیین قابل رفع میباشد.

داودی متخصص پوست و مو صابون را برای شست و شوی مو مناسب تر دانست و افزود:به دلیل قدیمی بودن مراحل تولید صابون این ماده بهتر است .از دیگر سو پ هاش پوست با صابونها سازگار تر از شامپو ها میباشد و این باور غلط که کف کردن شامپوها نشان از پاک کنندگی آن است باور غلطی میباشد .

وی هدف اصلی استفاده از شامپو را پاک کنندگی ان دانست و افزود شامپوها هیچ نقشی دیگری در تقویت ،پر پشت و زیاد نمودن یا تغییر رنگ و ویتامینه کردن مو ندارندو این در حالی است که تبلیغات زیادی در این زمینه مشاهده میشود که موجب ترویج باورهای غلط میان عموم شده است .
شایان ذکر است مردم وقتی شامپوی خود را عوض می‌کنند، معمولا توجه بیش از حدی به حالت مو و پوست سر خود می‌نمایند.
اگر بهبودی در وضعیت موهایشان حاصل شد آن را به فرآورده جدید نسبت می‌دهند وبرعکس در صورتی که وضعیت موهایشان بدتر شد، بازهم فرآورده جدید را مقصر می‌دانند مثلا ریزش طبیعی موهای خود را به شامپوی جدید نسبت می‌دهند.
تحقیقات نشان داده است که تعداد کمی ‌از مردم از نقش عواملی مانند شانه کردن، برس کردن، تاثیرات مخرب مواد شیمیایی و یا حتی داروها، رژیم غذایی، بیماری یا ویژگی‌های توارثی در ریزش مو آگاه هستند. حقیقت آن است که شامپوها باعث ریزش مو نمی‌شوند، ضمن اینکه تاثیری بر میزان ریزش یا رشد مجدد آن در طول روز ندارند.

Go to TOP