چاپ خبــر
رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی اصفهان:

بارش‌های پاییزی خوب و نرمال برای استان اصفهان در راه است

رئیس اداره پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: باتوجه به مدل‌های پیش بینی، بارش‌های پاییزی خوب ونرمال به ویژه در اواخر فصل خواهیم داشت و این مژده را می‌دهیم که امسال وضعیت بارشی خوبی داشته باشیم.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مهر، حسن خدابخش در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در ارتباط با پیش بینی آب و هوای استان اصفهان اظهار داشت: در سال زراعی جاری یعنی از مهرماه ۹۳ تا پایان شهریور ۹۴ وضعیت بارندگی در مناطق غرب استان نسبتا خوب بوده است اما در شرق و به ویژه شمال شرق و مرکز میزان بارش کمتر از حد نرمال است.

وی افزود: از سویی به دلیل وضعیت دمایی رو به افزایش و افزایش بارش به شکل باران به جای برف، ذخیره بارش های جامد کاهش یافته و با توجه به میزان مصرف، ذخیره‌های آبی با وجود بارش بیش از حدنرمال در غرب رو به کاهش است.

رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت دمایی در زمستان گذشته گرمتر از سال جاری بود، تاکید کرد: تابستان امسال نسبت به سال گذشته کاهش دما روبرو بوده ایم اگرچه نسبت به وضعیت نرمال افزایش دما داریم.

وی با پیش بینی بارش‌های جوی امسال ادامه داد: با توجه به شرایط جوی که سیستم‌های شمالی اجازه نفوذ به سمت و سوی کشورمان یافته است اگر شرایط ناپایدار جوی همراهی کند شرایط مناسب بارشی برای ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌شود.

خدابخش تاکید کرد: بر این اساس با توجه به اکثر مدل های پیش بینی بارش‌های پاییزی خوب و نرمال به ویژه در اواخر فصل خواهیم داشت و می توانیم این مژده را بدهیم که امسال نسبت به چند سال گذشته وضعیت خوبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای پاییز و زمستان امسال افزایش نیم تا یک و نیم درجه ای دما پیش بینی می شود.

رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی استان اصفهان در ارتباط با اینکه آیا بارش ۲۹ تیرماه سابقه داشته است یا خیر نیز بیان داشت: حدود ۶۰ سال پیش در تیرماه چنین بارشی را در کشور شاهد بودیم و البته ۳۰ سال پیش نیز بارش شدیدی در تیرماه وجود داشته‌ که البته شدت بسیار پایین تری نسبت به بارش اخیر در تیرماه داشته است.

Go to TOP