چاپ خبــر
در نماز جمعه این هفته؛

امام جمعه فریدونشهر خواستار رعایت حدود الهی در جشن‌های عروسی شد

امام جمعه فریدونشهر با تبریک جشن‌های عروسی، از خانواده‌ها خواست نسبت به رعایت دستورات شرعی در این جشن‌ها توجه کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، غنا، یعنی صدایی که خواننده در گلو می‌چرخاند، موسیقی مطرب، یعنی موسیقی که شنونده را به رقص می‌کشد، رقصیدن آقایان و خانم‌ها در مجلس و اختلاط مرد و زن را از جمله آسیب‌های جدی جشن‌های عروسی برشمرد که برخلاف دستورات قرآن کریم است. وی تنها مورد مجاز رقص در اسلام را رقص زن و شوهر برای هم بیان کرد.

حجت الاسلام اباصلت غفاری وجود کاروان‌های عروسی را بدون اشکال دانست ولی تصریح کرد در صورتی که در این کاروان‌ها برای دیگران ایجاد مزاحمت شود و یا هتک حرمتی صورت پذیرد حرام خواهد بود.

امام جمعه فریدونشهر همچنین مسأله حجاب را از مسائل اساسی روز دانست و به سه دستور قرآن در رابطه با مسأله حجاب برای زنان بدین شکل اشاره کرد: اگر زنی نامحرمی را دید به او خیره نشده و سرش را پایین اندازد، زن‌ها باید حجاب خود را رعایت کنند، گردی صورت و دست‌های زنان تا مچ حجاب ندارد ولی نباید زینت‌های زنان مشخص باشد.

حجت الاسلام غفاری با تبریک نهمین سالگرد پیروزی مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی، بر حمایت تمام قد جمهوری اسلامی ایران از فلسطین مظلوم و مواضع حزب الله تاکید کرد.

وی همچنین میلاد حضرت معصومه(س) را تبریک گفت و اظهار کرد در زیارت کریمه اهل بیت(ع) برکات فراوانی نهفته است. وی توصیه کرد مردم از خرج‌های دیگر زندگی کم کرده و سالی یکی-دو بار به زیارت ایشان مشرف شوند. امام جمعه فریدونشهر زیارت آن حضرت را موجب بخشش گناهان و برآورده شدن حاجات دانست.

خطیب جمعه فریدونشهر در آستانه سالروز بازگشت آزادگان به وطن، بیان کرد همه آزادگان بر گردن ملت ایران حق دارند.

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر در نماز جمعه امروز از فعالان قرآنی شهرستان تجلیل به عمل آمد.

  1. مرتضی گفت:

    خدارا شکر یکی به فکر مردم هست…. ما که حلال نمی کنیم این آدمایی که شب ها تا دیر وقت مانع آسایش ما هستند.
    این چه خوشی هست که باعث ناخوشی هست؟
    بدتر از همه انجام این کار توسز برخی اشخاص که خودشون رو حزب اللهی می دونن و سردمدار هیثت هستنه.

  2. شادی کردن وعروسی نباید باعث مزاحمت برای دیگران وآزار رساندن به همسایگان باشد رعایت حقوق دیگران شرط انسانیت است.واین نوع شادی ها که مرسوم شده به نظر من اصلاٌشادی نیست اعصاب خوردکردن است حتی وقتی که مجبوربه حضور دراین مجالس می شویم غیر ازخستگی چیزی عایدمان نمی شودشادی دیگر پیشکشتان.

  3. درهمه حالات اتقواالله …

  4. با سلام . فعالان قرآني چه كساني بوده اند

  5. nut گفت:

    -واقعا تآسف باره که خیلی از مذهبی های شهر هم که اصلا ازشون انتظار نمیره چنان عروسی هایی میگیرن که بیا و ببین!انگار نه انگار حرامه!
    – جالبه وقتی بامردم صحبت میکنی همه دارن از نداری می نالن!!! اونوقت خدا تومن پول میدن به مطرب!اونم چه پولی؟ پ.لی که دادنش و گرفتنش حرامه!!!
    – واقعا جای تاسف داره که برخی ها خوشبختی زندگی رو تو این چیزا میبینن! شروع زندگی با آزار مردم که بدگویی مردم پشت سرش باشه و از اون طرف شروع زندگی با کارهای حرام چه خوشبختی و سعادتی قراره بیاره؟!

  6. همه چیز جای خود با اعتدال و میانه روی مطلوب است . شادی . عزاداری و هر چیز که از حد بگذرد ازار دهنده است . بهر حال در مجالس عروسی هم به صورتی باید شادی کرد و نمی توان جلو پتانسیل جوانی و شادی را گرفت . باز ارامترین جشن عروسی ها را در فریدونشهر می توان ببینی در شهرها ی دیگر کاروانهای عروسی ساعت 12 نصف شب راه می افتد با ان سر صدا و راه بندان و ترقه های انچنانی و هیچ کس جلودار انان نیست . فریدونشهر قبل از اذان مغرب عروس را به منزلگاه داماد رسانده و کار خاتمه پیدا میکند . امیدواریم همیشه بساط عروسی برای جوانان میسر شود و همه به سلامتی به خانه بخت بروند و بعضی عزیزان نظر دهنده نیز استان تحملشان را زیاد کنند چون در فرمایشات امام جمعه محترم مخالفت با شادی نشده بلکه رعایت حدود الهی را متذکر گردیدند که این امر نیز در اکثر مجالس عروسی با توجه به پیشینه ی و فرهنگ شهرمان رعایت میشود و امید واریم اندک کسانی که عمل نمی کنند به این امر واقف شوند .

  7. nut گفت:

    -هیچ کس با شادی مخالف نیس…قرار نیس همیشه عزاداری و غم باشه ولی قرار هم نیس شادی های ما آسایش دیگران را به هم بزنه!
    -شادی اصلا به معنای گناه کردن نیست…میشه بدون گناه کردن هم شاد بود…
    -اگه تو فصل تابستون نمازجماعتای مغربو برید میبینید که تو همین شهر خودمون صدای کاروان های عروسی چجوری حرمت نماز جماعتو میشکنه…خیلی وقتا دقیقا وقت اذان و نماز کاروانای عروسی از جلو مسجد رد میشن و انگاااااااااااااااااااار نه انگاااااااااااااااااااااااااااار

  8. مرتضی گفت:

    دوستان تعریفی از شادی بدن تا ببینیم شادی را چی میدونن و رعایت حریم خدا را چی می دونن یا دین خدا را خارج از اعتدال می دونن؟؟
    وقتی دین میگه موسیقی غنا و طربناک مناسب مجلس لهو و لعب حرام است ، دقیقا توی کدوم عروسی شهر رعایت می شه؟
    یا وقتی که رقص زن و مرد حرام است این کجا رعایت میشه؟؟
    بعضی ها این ها را شادی می دونن و در حالی که در عصیان از فرمان خدا شادی وجود ندارد…

  9. مرتضی تو از کجا میدونی رعایت نمیشه اینقدر دیگران را بدون دلیل متهم نکن وکاسه داغتر از اش نباش وسعی کن خودت رعایت کنی

  10. nut گفت:

    مرتضی تو از کجا میدونی رعایت نمیشه اینقدر دیگران را بدون دلیل متهم نکن وکاسه داغتر از اش نباش وسعی کن خودت رعایت کنی
    پاسخ:
    الان که دارم اینو مینویسم ساعت 23:24 شب جعه هست…شش تا محله اون ور تر عروسیه اون وقت صداش به وضوح داره میاد خونه ما! این رعایت کردن فرمان خداست؟!!!هم مردم آزاریه هم آهنگش حرامه!!!

  11. خداوند عادل و حكيم است
    خداوند هيچ وقت مخالف شادي نيست
    به نظر من هيچ مشكلي ندارد
    به نظر من به قول امام جمعه يكسري مسايل را بايد رعايت كنيم و بيش تر رعايت مي شود.

  12. مسلمان گفت:

    ای کاش برای مراسمات عزاداری مون هم مثله جشن های شادی مون حساس شیم که چی گناه و حرومه…

  13. همشهری گفت:

    عزیزان سرو صدا و عدم اسایش و همه ی اینا پیشکش ، نگهداشتن کاروان در خیابان شهر و رقاصی خانوم های بزک کرده با حجاب نامناسب در کنار پسرهای نا محرم کف خیابان شهر در ساعت شلوغی واقعا چه تو جیهی داره؟؟ به قول بچه ها اینو کجای دلمون بذاریم … فدای غیرت مردم ده سال پیش که پارچه قطور مینداختن رو عروس تا جلب تو جه نکنه… خدا همه مارو حلال کنه

Go to TOP