چاپ خبــر
تغییرات ترافیکی شهرستان؛

فریدونشهر در آینده به چه شکل درخواهد آمد+تصاویر

ساخت بلوار و میدان ورودی مرکز شهرستان، اصلاحات خیابان‌های شهر و احداث کنارگذرها و پارک تفریحی از اقداماتی است که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، مدیریت شهرستان و شهری فریدونشهر درصدد است تا با اصلاح مسیرهای ترافیکی شهر فریدونشهر و افزودن مسیرهای جدید، علاوه بر کم کردن بار ترافیکی خیابان‌های اصلی شهر، رعایت اصول پدافند غیرعامل و رونق بخشیدن به جنوب شهر، اقدام به آسان کردن تردد مسافران به غرب شهر فریدونشهر شامل روستاییان ساکن در غرب فریدونشهر، نیروی کار کارگاه‌های واقع در غرب این شهر و گردشگران نماید.

احداث بلوار سراسری ورودی فریدونشهر که از شهر برف انبار آغاز شده و مانند نقشه زیر تا میدان ورودی فریدونشهر امتداد پیدا می‌کند، بدون شک جلوه زیبایی به شهرستان و ورودی مرکز شهرستان می‌دهد. به گفته فرماندار فریدونشهر عملیات دوبانده کردن این جاده حدوداً 10 کیلومتری در سال جاری به اتمام می‌رسد و ساخت بلوار این جاده در دستور کار قرار دارد.

4

احداث کمربندی شمالی فریدونشهر را شاید بتوان مهمترین پروه ترافیکی شهرستان دانست که باعث سهولت تردد روستاییان ساکن در غرب فریدونشهر، نیروی کار کارگاه‌های واقع در غرب این شهر و گردشگران می‌شود.

طول این کنارگذر حدود هفت کیلومتر است و از میدان ورودی شهر که در سه راهی خروجی تونل چشمه لنگان ساخته خواهد شد، آغاز شده و با عبور از شمال منازل مسکونی شهر، مسیر خود را به شکلی که در نقشه زیر مشخص شده است، طی می‌کند.

1.5

جنوب شهر اما از تغییرات عقب نخواهد ماند. کنارگذر جنوبی شهر فریدونشهر هم در دستور کار شهرداری قرار دارد. ابراهیم وگونانی، شهردار فریدونشهر، در گفتگو با خبرنگار پونه زار مهمترین هدف خود از احداث این کنارگذر را رونق بخشیدن به جنوب شهر و برقراری تعادل بین شمال شهر با این منطقه بیان کرد.

شاید یکی از دلایل شهردار برای احداث این کنارگذر، دسترسی به پارکی تفریحی باشد که در نظر دارد در جنوب شهر و پای تپه «تتشویلی» احداث کند. یعنی در منطقه‌ای که در شکل زیر نشان داده شده است.

2

 

کنارگذر جنوبی شهر از پایانه روستایی شهرستان به سمت جنوب امتداد پیدا می‌کند و بعد از عبور از جنوب منازل مسکونی، مطابق نقشه زیر ادامه پیدا می‌کند.

2.4

 

اصلاحات خیابان ولی عصر(عج) و پله‌های معروف فریدونشهر از دیگر اقدامات شهرداری است. با حذف پله‌های انتهای خیابان ولی عصر(عج)، خیابان شهید رجایی تا مسجد حسینیه امتداد پیدا خواهد کرد. همچنین با حذف بخشی از فضای سبز و درختان شمال خیابان ولی عصر(عج)، یک باند دیگر به این خیابان اضافه می‌شود تا این خیابان دوبانده رفت و برگشت شود. این تغییرات در نقشه زیر نشان داده شده است.

4.3

یکی از اقدامات تحسین برانگیز شهرداری فریدونشهر واگذاری ساختمان‌هایی به بخش خصوصی بود که در مرکز شهر در خیابان پاسداران با مالکیت شهرداری بلااستفاده رها شده بود و چون این املاک مساحت قابل توجهی از این خیابان را تشکیل می‌دادند، باعث شده بودند بازار این خیابان از رونق بیافتد. با واگذاری این املاک و زنده شدن مساحت قابل توجهی از این خیابان، بدون شک رونق به بازار این خیابان نیز باز خواهد گشت. این امر اقدامی خواهد بود در راستای آن چه با عنوان برقراری تعادل و ایجاد رونق در تمام نقاط شهر مدنظر شهردار است.

 

  1. منصف گفت:

    ممنون از پونه زار كه درجهت اطلاع رساني و مطلع كردن شهروندان عزيز از امور شهرداري تلاش ميكند.انشالله با حمايت شهروندان بافرهنگ شهر زيباي خدا ،فريدونشهري متفاوت خواهيم ساخت.

  2. جیرجیر گفت:

    که چی بشه الکی پول خرج کردن.

  3. کرتولی گفت:

    با سلام.تشکر وخسته نباشید بابت اطلاع رسانی.البته اگر در حد صحبت ونقشه نباشه خیلی عالی میشه.اگر مانند خیلی از طرحها سالیان سال طول نکشه.به امید ابادانی شهرمان فریدونشهر.

  4. مثل استخر و آبشار مصنوعی بالای کوه تتشویلی نشه !
    اگه عملی بشه پیشاپیش خداقوت !

  5. الان که محدوده شهید رجایی به خیابان ولی عصر متوقف شده وبه کندی انجام میشه دو روز دیگه هم که سرما و برف گل و لای ………..

  6. الف.الف گفت:

    واقعا عالیه.طرح هایی که هیچ شهرداری جرات نزدیک شدن بهش و اجرایی کردنشنو نداشته.خسته نباشید آقای گوگونانی

    • تمامي شهردارها در حد وتوان خودشون و باتوجه به شرايط مالي شهرداري برا شهر فعاليت داشتن .ما نبايد تلاش شبانه روزي آنها را بي ارزش كنيم. منتهي فرق دكتر گوگوناني با بقيه شهردارا اينه كه ديدش نسبت به كل منطقه شهري(مسكوني وغير مسكوني )يكيه و تفاوتي قائل نيست. انشالله با حمايت شما مردم عزيز اين طرحهاي بزرگ را عملي و به اتمام ((خواهيم ))رساند.

      • مراد گفت:

        دکتر گوگونانی!!!!
        این بار اول نیست البته که کسی را الکی دکتر می‌کنید، دکتررررر
        خوشتون میاد یکی دیگه را دکتر کنید؟

        • مراد جان كسي كه phd student (دانشجوي دكترا ) باشه را تو همه ي كشورهاي دنيا در اصطلاح دكتر ميخونند.در ضمن من اصلا فريدونشهري نيستم ولي كسي راكه منتخب مردم (شورا)به عنوان مدير انتخابش كنن را بايد براش ارزش قائل بود وبهش احترام گذاشت هم آقاي سپياني و هم آقاي گوگوناني و هركسي كه در آينده شهردار خواهد شد.

  7. جناب جدیدی سایت پونه زار در تلگرام هم فعال کنید.حتما این کارو انجام بدید

  8. با تشکر از شهردار محترم که در تلاش جهت ابادانی شهر قرار گرفته اند.خواهشی که از شهردار محترم داریم اینه که اجرای هر طرحی با نگاه به اینده باشه و از اجرای طرح هایی که بار مالی فراوان با حد اقل کارایی را دارد اجتناب شود.

  9. ی دوست گفت:

    طرحا جالبیه شهرو یکم منظمترو بزرگتر میکنه واقعا شهردار فکر بازی داره اصلا فک نمیکردم کسی اینجوری تو مسعولا پیدا شه ممنونه شهرداریم اگه سریع کامل کنه طرحارو

  10. پردیس گفت:

    گذر گاه جنوبی ایده جالبیه اگه نصفه کاره نمونه!!!!!!!!!!

  11. با سلام وخسته نباشید به شهدار محترم جناب اقای سپیانی وهمکاران .کارتون بسیت اقا عالیه

  12. سلام- با گذرگاه جنوبی مخالفم چون فضای سبز طبیعی و کشاورزی و زمینهای کشاورزی اسیب میبینن طبق فرمایشات امام جمعه نیز نباید مجوز برای ساخت ویلاها در زمینهای کشاورزی داده شود این زمینها مخصوص کشاورزین-حداقل طوری ساخته بشه که کمترین خسارت به طبیعت زده بشه

  13. كشاورز گفت:

    فرمودين فريدونشهر به چه شكلي در مياد ؟ با اين اوضاع و احوال احتمالا دب اصغر!!!

  14. با تشکر از اقای شهردار لطفا به حاشیه های شهرم یه نگاه کوچگی بندازید شده زباله دونی.

  15. نظرات خیلی با تاخیر بررسی میشه

  16. اینا تا بیان طرح ها را عملی کنن یه سی چهل سال طول میکشه اون محور فریدونشهر – برف انبار بود که الان یه ده سالی هست روش کار میکنن الان هم تموم نشده.

  17. با سلام
    ضمن تشکر از زحمات باید بگم اجرای این طرح دو تا اشکال داره 1. یه کلاف سر در گم خیابونی کنار هم درست میکنه که هدفش مشخص نیست 2. مسیر پیاده رو خیابون امام را به خیابون ولیعصر که پر تردد هم هست دچار مشکل میکنه . از مسئولین انتظار داریم که در این موارد فقط با تبعیت محض از طرحهای استانی یا حتی کشوری وارد عملیات اجرایی نشوند و حتما با مهندسین و کارشناسان شهر هم مشورت کنند تا کارها پخته تر از آب دربیاند. ممنون

  18. آقای گوگونانی شهردارمحترم. تورو خدا هرکاری میکنید مواظب طبیعت باشید.

  19. پرستار گفت:

    خسته نباشید به کل مسئولین شهر.طرحهای مهندس گوگونانی خوب هستنداما انشاالله که به نتیجه مطلوب برسه ونیمه کاره رها نشه

Go to TOP