چاپ خبــر
سرپرست فرمانداری فریدونشهر:

دولت برای حمایت از تولیدکننده هماهنگ نیست

تعاون‌گران فریدونشهر مشکلات و ظرفیت‌های شرکت‌های تعاونی را در حضور سرپرست فرمانداری فریدونشهر بیان کردند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، به مناسبت هفته تعاون جلسه نشست تعاون‌گران شهرستان فریدونشهر با سرپرست فرمانداری این شهرستان پیش از ظهر امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

در این دیدار که با حضور منتخبین تعاونی‌های شهرستان فریدونشهر و مسئولین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونشهر برگزار می‌شد شرکت‌های تعاونی دامپروری گوهردره، عسل‌آوران فریدونشهر، تولید گیاهان دارویی و عرقیجات، دهیاری‌ها، سهام عدالت، نوشداروی فریدونشهر، خدمات مشاوره‌ای شرکت‌ها، دهقان‌یار، به‌پرور، مسکن مهر، سبزاندیشان، سبزگستر و خرمن سبز ضمن معرفی شرکت تعاونی خود، مشکلات خود را با سرپرست فرمانداری درمیان گذاشتند.

غلامرضا یسلیانی، سرپرست فرمانداری فریدونشهر، با تأکید بر نظر مثبت دولت بر تشکیل تعاونی‌ها گفت: دولت درصدد هر چه کوچک‌تر کردن خود است و خط مشی دولت بر واگذاری کارها به بخش خصوصی بنا نهاده شده است. وی نسبت به عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان انتقاد کرد و از نبود هماهنگی در دولت برای حمایت از تولیدکنندگان سخن گفت.

حجت اله یسلیانی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این جلسه با بیان این که 150 شرکت تعاونی در شهرستان فریدونشهر وجود دارد از فعال بودن 90 درصد این شرکت‌ها سخن گفت و اظهار کرد: از این تعداد تعاونی‌های کشاورزی با تعداد 70 شرکت بیشترین فراوانی را دارا هستند. وی ضمن تأکید بر حمایت از ثبت شرکت‌های تعاونی گفت از بین شرکت‌های موجود پنج شرکت دارای تعداد اعضای بالای 50 نفر هستند.

Taavon002

عدم تمدید مجوز برخی شرکت‌های کشاورزی، توجیه نبودن اعضای تعاونی‌ها نسبت به جایگاه خود، عدم آموزش، مالیات بالا، کمبود سرمایه در گردش و نبود کارگر از جمله مشکلاتی بود که توسط تعاون‌گران شهرستان در حضور سرپرست فرمانداری مطرح شد.

در این جلسه تعاون‌گران از لزوم حمایت دولت از تعاونی‌ها سخن گفتند و با برشمردن ظرفیت‌های ویژه منطقه فریدونشهر از صاحبان سرمایه خواستند از سرمایه خود برای استفاده از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

استفاده از سرمای زمستانی فریدونشهر جهت انبار محصولات بدون نیاز به یخچال، وجود ماده مؤثره بالا در گیاهان دارویی به خاطر اختلاف زیاد دمای شب و روز، رویش برخی گیاهان خاص به دلیل ارتفاع بالای منطقه و کیفیت بالای میوه‌های تولیدی به خاطر کیفیت بالای آب شهرستان از جمله ظرفیت‌های مطرح شده فریدونشهر در این جلسه بود.

بخشدار فریدونشهر در این جلسه به نقش تعاونی‌ها در توسعه روستاها اشاره کرد و خواستار استفاده تعاونی‌ها از تمام ظرفیت‌های موجود خود شد. گشتاسب مری با بیان این که تشکیل تعاونی‌ها ظرفیت بالایی برای رشد منطقه ایجاد می‌کنند از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست نسبت به توجیه مردم در رابطه با فرصت‌هایی که شرکت‌های تعاونی به وجود می آورند اقدام نماید.

Go to TOP