چاپ خبــر
در پی بارش کم سابقه برف؛

30 روستای فریدونشهر همچنان در محاصره برف /نجات 185 نفر توسط هلال احمر فریدونشهر

بارش برف سنگین در فریدونشهر با مسدود شدن مسیر 30 روستای این شهرستان همراه بود. هلال احمر فریدونشهر طی 24 ساعته گذشته به 185 نفر از در راه ماندگان کریدور اصلی اهواز-اصفهان امداد رسانی کرده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، سامانه بارشی که طی 24 ساعته گذشته در شهرستان فریدونشهر ساکن شد، موجب بارش برف سنگینی شد که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بود. بارش در سطح شهر به 65 سانت و در ارتفاعات به 130 سانت رسید.

ناصر اسدی، فرماندار فریدونشهر،  در گفتگو با خبرنگار پونه زار، ضمن ابراز خوشحالی از بارش رحمت الهی، از پیش بینی‌های لازم قبل از شروع بارش‌ها خبر داد و اظهار کرد هشدارها و تذکرات لازم جهت آمادگی رو به رو شدن با بارش سنگین برف به دستگاه‌های امدادی و خدماتی داده شده بود. وی گفت: با وجود بارش برف سنگین تاکنون با مشکل خاصی مواجه نشده‌ایم و تنها مسأله‌ای که با آن رو به رو هستیم بازگشایی معابر شهری، روستایی و بین شهری است که ماشین آلات راهداری و شهرداری مشغول انجام این امر هستند.

وی با اشاره به محاصره شدن روستاهای دهستان‌های پیشکوه، پشتکوه اول و پشتکوه دوم تصریح کرد: هشدارهای لازم قبل از فرا رسیدن فصل سرما به روستاییان داده شده و آرد، سوخت و مواد مورد نیاز در این روستاها ذخیره شده است. فرماندار فریدونشهر از مردم خواست نهایت همکاری را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند تا بدون مشکل این شرایط سخت پییش آمده را پشت سر بگذاریم.

عزت اله یسلیانی، رئیس اداره راه و شهرسازی فریدونشهر، در گفتگو با خبرنگار پونه زار با بیان این که تمام مسیرهای اصلی شهری و روستایی این شهرستان گشوده شده است، از مسدود بودن راه‌های فرعی و آنتنی 30 روستا خبر داد. وی گفت: هم اکنون 10 اکیپ راهداری با 23 دستگاه ماشین آلات برفروبی و 30 نفر نیروی انسانی مشغول بازگشایی این معابر هستند. شهرستان فریدونشهر دارای 115 روستاست که 85 روستای آن سکنه دایمی دارند.

حمید موسوی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فریدونشهر، در گفتگو با خبرنگار پونه زار از عدم وقوع حادثه خاصی در اثر بارش‌های اخیر در داخل شهرستان خبر داد. وی اظهار کرد: ولی در تمام طول دیروز و شب گذشته در نیروهای هلال احمر شهرستان در قالب سه تیم مشغول پوشش دادن قطعه پل نوغان-فریدن در محور اصلی اهواز-اصفهان بودند.

رپیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر تصریح کرد: در 24 ساعته گذشته نیروهای جمعیت هلال احمر فریدونشهر 185 در راه مانده را نجات داده و به 27 نفر از خانواده‌ها اسکان داده‌اند. موسوی همچنین از نجات 17 اتومبیل سقوط کرده از جاده در محور یاد شده خبر داد و بیان کرد: با توجه به محدودیت مکان برای اسکان حادثه‌دیدگان، از اتاق استراحت امدادگران هم برای اسکان مسافران در راه مانده استفاده کرده‌ایم.

موسوی با اشاره به این که در طی بارش روز گذشته عملیات‌های نجات هلال احمر فریدونشهر در کریدور اصلی اهواز-اصفهان متمرکز شده بود، گفت: کلیه خدمات‌رسانی این سازمان متوجه افراد غیربومی و عبوری از این منطقه بوده است. وی از وجود زائران اربعین حسینی در میان در راه ماندگان سخن گفت.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر با بیان این که خدمات این سازمان متوجه نجات انسان‌ها و جلوگیری از خسارت‌های جانی است، تاکید کرد: ماشین کشی و بکسل بندی وسایل نقلیه جزو وظایف این سازمان نیست.

محمدرضا رفیعی، رئیس اداره هواشناسی فریدونشهر، در گفتگو با خبرنگار پونه زار میزان بارش در بارندگی اخیر را 50.2 میلی متر اعلام کرد و گفت: با این بارندگی، مجموع بارش ها در سال زراعی جاری به 194.2 میلی متر رسید و این در حالی است که سال گذشته در همین زمان مجموع بارش‌های سال زراعی 249.2 بود. وی اظهار کرد مردم فریدونشهر طی روزهای آینده، روزهای آفتابی و شب‌های همراه با یخبندان را در پیش رو خواهند داشت.

برفروبی معابر اصلی شهری توسط شهرداری و راهداری انجام شده است و برفروبی معابر فرعی و کوچه‌ها در حال انجام است اما به دلیل کم بودن تعداد ماشین آلات برفروبی شهرداری به کندی صورت می‌گیرد.

شرکت تعاونی دهیاری‌های فریدونشهر هم در گفتگو با پونه زار از تلاش نیروهای این شرکت برای برفروبی روستاها خبر داده است. میسایی گفت: این شرکت بنا بر قراردادی که با دهیاری‌ها منعقد کرده است وظیفه برفروبی روستاها را بر عهده گرفته و هم اکنون با چند اکیپ در حال انجام برفروبی روستاهاست.

 

  1. ازمسئول محترم وکارکنان محترم اداره راه بابت نجات دادن گرفتارشدگان روز گذشته دربرف واقع در گردنه گله نر پشکوه تقدیر می نماییم

  2. شهروند گفت:

    با تشکر از کلیه دستگاه های خدمت رسان. کاش شهرداری با سرعت بیشتری نسبت به بازگشایی معابر شهری اقدام کند و از نمک برای کوچه ها استفاده کند

  3. امسال وضعیت برف روبی داخل شهر بسیار نامناسب و غیر اصولی است.انتظار داریم پونه زار این مساعل که جنبه عمومی دارد را پیگیری و گزارش نماید.

  4. متاسفم واسه شهرداری شهر . دو دستگاه گریدر و دو دستگاه لودر و یه کمپرسی نمک پاش که برف روب هم بش وصله و تراکتور هم که برفروب بش وصله نمیتونن یه شهر رو برفروبی کنن تا مردم اذیت نشن ،تا مردم نخورن زمین ،تا این شهر که مسافرا وارد میشن و رانندگی تو محیط یخبندان براشون سخته اذیت نشن
    چرا دوره های قبلی روز بعد از بارش شهر تمیز میشد و مردم اذیت نمیشدن ؟
    چرا وقتی به رانندگان وسایل برفروبی شهرداری اشاره میکنیم که خیابون رو تمیز کنن *؟چرا نمک نمیپاشن ؟یعنی ما عوارض نمیدیم؟یعنی ما مردم این شهر نیستیم ،شایدم نیستیم.نمیدونم فردای قیامت چطوری باید جوابگو باشن

    • علی گفت:

      منم موافقم
      مثلا خیابان شریعتی رو اینقدر لودر و گریدر پر میکنه که ماشینا به زور حرکت میکنند.اون وقت که میری به راننده لودر میگی که بیا چهارصددستگاه رو هم برف روبی کن،میگه:خوب بود اونجا خونه نخری.

  5. باتقدیراززحمات وخدمات شهرداری فریدونشهر باید به عرض این عزیزان برسانیم که درتمام نقاط این شهرمردم محروم زندگی میکنند ونیازبه رسیدگی وبرفروبی دارندومشکلات رفت وآمد دارند آقایان محترم فقط جاهای خاص رانبینند مثل آسفالت ریزی هایی که کردند وهرجا دلشان خواست آسفالت کردند وخیلی ازکوچه ها هنوز گل است واقدامی نشد تااینکه برف آنهاراپوشاند.ماچند روزاست که نتوانسته ایم ازخودرو خودمان استفاده کنیم،باآژانس رفت وآمد می کنیم وبرایمان هزینه داردوآنهم تاسرخیابان وتمام کوچه هاراباید پیاده حرکت کنیم.شما رابه خدا ازتبعیض ودورنگی وچاپلوسی دست بردارید.که هم برای این دنیا وهم آن دنیای شما خوب وثواب دارد.باتشکر

Go to TOP