چاپ خبــر
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر:

9 دی نشان داد نظام با رئیس مجلس خودش هم رودربایستی ندارد

فرمانده سپاه ناحیه فریدونشهر نفوذ دشمن در بین مسئولین را عامل به وجود آمدن فتنه 88 دانست و با بیان این که 9 دی غلبه جمهوریت بر اشرافیت بود، گفت: آن چه حماسه عظیم 9 دی را به وجود آورد آشکار شدن ماهیت و هدف سران فتنه بود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار در آستانه ششمین سالروز حماسه 9 دی، همچنان دشمن در ابعاد این اتفاق تاریخی سردرگم است چرا که نتیجه سال‌ها برنامه ریزی و گسترده‌ترین همکاری اطلاعاتی آژانس‌های جاسوسی کشورهای بزرگ جهان را یک روزه بر باد داد، رویدادی سهل و ممتنع. در این رابطه گفتگویی انجام دادیم با سرهنگ دوم پاسدار احسان سروش کاشانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر:

– پونه زار: در یک جمله 9 دی را چه می‌نامید؟

– واقعه سال 88 را رهبر معظم انقلاب فتنه خواندند چرا که در این جریان، باطل در پوشش حق جلوه داده شد و فضایی غبارآلود را جهت تشویش اذهان عمومی به وجود آورد. 9 دی غلبه جمهوریت بر اشرافیت بود.

– پونه زار: چه کسانی و چگونه فتنه 88 را رقم زدند؟

– فتنه 88 از زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی کمیته صیانت از آراء را مطرح کردند کلید خورد که این نظر خلاف نصّ صریح قانون اساسی بود چرا که در قانون اساسی قید شده است که صیانت از آراء و نظارت بر انتخابات وظیفه شورای نگهبان است. سردمداران فتنه با اعمال این نظر درصدد بودند تا به جامعه القا کنند انتخابات گرفتار تقلب خواهد شد و در همین راستا آقای رفسنجانی اعلام کرد ما باید کاری کنیم که همان رأیی از صندوق خارج شود که مردم داخل صندوق می‌اندازند.

این جریانات پیش از انتخابات اتفاق افتاد. منافقین داخلی جلسات محفلی خودشان را تشکیل داده، یادگیری کرده و رفت و آمدهایشان به سفارتخانه‌های کشورهای خارجی را بیشتر کرده بودند که البته این تحرکات از چشم بینای دستگاه‌های اطلاعاتی پنهان نبود و دستگاه‌های اطلاعاتی با اشرافیت کامل این جریانات را رصد می کردند.

نامه بدون سلام آقای رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب رمز اجرای عملیات فتنه 88 در کشور بود که با همراهی رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی و پول و امکانات خارجی همراه بود. نمونه این حمایت خارجی دستگاه ارتباطی بود که توسط دستگاه‌های اطلاعاتی کشور از سران فتنه کشف شد. این دستگاه از طریق سفارتخانه انگلیس وارد کشور شده و در اختیار مهدی هاشمی قرار گرفته بود تا این شخص مستقل از سامانه‌های ارتباطی کشور بتواند با 506 نفر از عوامل خود در سراسر کشور ارتباط داشته باشد و فتنه را راهبری کند و هم اکنون یکی از جرایم مهدی هاشمی در کنار مسائل اقتصادی‌اش همین مسأله است.

انتخابات در حالی شروع شد که دشمن مهره‌های خودش را شناسایی کرده بود و متأسفانه آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی با عناوین «نخست وزیر امام(ره)»، «اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی» و  «رئیس مجلس شورای اسلامی» اقدام به جذب آراء نمودند.

عفت مرعشی صبح روز انتخابات گفت: ببینید مردم من به موسوی رأی دادم و اگر غیر از این بیرون آمد بدانید تقلب شده است و این ها آلارم هاییبود که داده می‌شد.

این انتخابات اولین انتخاباتی بود که نامزدها بعد از پایان انتخابات به فرد پیروز تبریک نگفتند و بداخلاقی‌ها شروع شد و نامزدهای شکست خورده طرفداران خودش را به خیابان‌ها فراخواندند و برخلاف سخنان رهبری، هواخواهان خود را به تجمع دعوت کردند. این افراد به نام اعتراض به رأی، دست به تخریب اماکن، آدم کشی، حمله به حوزه مقاومت بسیج، حمله به مسجد لولاگر و … زدند. هدف ایشان فشار آوردن به نظام و رهبری برای باطل اعلام کردن انتخابات بود که با مواضع صریح و ایستادگی رهبر معظم انقلاب مواجه شدند.

– پونه زار: چگونه فتنه 88 به حماسه 9 دی انجامید؟

– دشمن بعد از انتخابات 88 مسیر خودش را ادامه داد و در 16 آذر 88، 13 آبان 88 و … با پاره کردن و زیر پا انداختن عکس امام(ره) و شعارهای «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و شعارهایی که کُنه اندیشه فتنه گران را نشان می‌داد کم کم ماهیت خودش را نشان داد و مردم فهمیدند کم و زیاد شدن آراء اصلا مدنظر نبوده است.

نهایتا دشمن در عاشورای سال 88 با حمله به پرچم سیاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ماهیت خودش را نشان داد و اکبیر جسارت بر  پرچم اهل بیت(ع) آن را گرفت و اهداف دشمن بر دوست و دشمن داخلی و خارجی مشخص شد و همگان شاهد بودند که در روز 9 دی 88 سیل خروشانی از مردم به راه افتاد که فتنه و فتنه گران را در خود غرق کرد.

– پونه زار: چه شرایطی در کشور موجب تبدیل شدن فتنه 88 به واقعه 9 دی و حضور کسانی در این راهپیمایی عظیم شد که خودشان به موسوی و کروبی رأی داده بودند؟

– نقطه عطف فتنه سخنرانی حضرت آقا در خطبه نماز جمعه 29 خرداد بود که فرمودند هر کس صحبت و اعتراضی دارد از درگاه‌های قانونی خودش اقدام کند و نظام راه را برای اعتراض باز گذاشته است و این قبیل اعتراضات خیابانی همراه با تخریب اموال مردم، شکستن شیشه‌ها، آدم کشی و انفجارات بازی در پازل دشمن است.

هوش و درایتی که مردم انقلابی، همیشه در صحنه و بصیر ما نشان دادند جبهه دشمن خالی شد و جبهه انقلاب تقویت شد و 13 میلیونی که به «نخست وزیر امام»، «اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی» و به «رئیس مجلس» رأی داده بودند وقتی دیدند فضایی به وجود آمده است که دشمن در آن بازی می‌کند و وقتی دیدند پرچم اباعبدالله(ع) به آتش کشیده می‌شود و وقتی دیدند دختر و جوان مردم بیگناه کشته می‌شود و این رفتارها با بسیج می‌شود هر عقل سلیمی تشخیص می‌دهد که این فضا را چه کسی کارگردانی می‌کند و مردم هم فهمیدند و با حماسه 9 دی برگ زرین دیگه‌ای بر افتخارات جمهوری اسلامی رقم زدند.

– پونه زار: فتنه 88 چه تبعاتی برای کشور داشت؟

– همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حضور پرشور مردم در انتخابات 88 یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران بود ولی فتنه گران با تنش‌های امنیتی که در کشور به وجود آوردند این پیروزی را کم رنگ کردند و نگذاشتند آن چنان که باید ملت از این پیروزی استفاده کنند. دشمنان داخلی و خارجی در فتنه 88، 9 ماه کشور را با تنش مواجه کردند و در مناسبت‌های مختلف به ایجاد سر و صدا، درگیری، تخریب اموال عمومی و ایجاد فضای ناآرام در کشور پرداختند.

– پونه زار: پدیده نفوذ دشمن در فتنه 88 چه نقشی ایفا کرد؟

– نفوذ در فتنه آن بصیرتی بود که رهبری مطرح کردند و شامل افرادی بود که نتوانستند دشمن را تشخیص دهند و در فضای غبارآلود، 13 میلیون نفر به نخست وزیر حضرت امام(ره) رأی دادند، در صورتی که این جمعیت بعد از خطبه‌های رهبری در نماز جمعه 29 خرداد 88 به کمتر از یک میلیون نفر رسید و مردم خط خودشان را از فتنه گران و عوامل نفوذی دشمن جدا کردند. نفوذ این بود که دشمن از ساده لوحی آقای کروبی و از طالب جاه و مقام بودن آقای موسوی استفاده کرد و این دو را بازیچه خود قرار داد.

– پونه زار: نقش سپاه و بسیج در فتنه 88 چه بود؟

– نقش سپاه و بسیج در فتنه روشنگری و بصیرت افزایی و تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب و فاش کردن جبهه دشمن بود.

– پونه زار: پیام 9 دی چه بود؟

– 9 دی گفت که جمهوری اسلامی ریشه در اعماق دل‌ها و ایمان و قلوب مردم دارد. 9 دی نشان داد جمهوری اسلامی حتی با نخست وزیر و رئیس مجلس خودش رودربایستی ندارد و نظام علیرغم همه طوفان‌هایی که دشمن برایش ایجاد می‌کند، مقتدر و پابرجا و شتابان به سوی مقاصد خودش که اعتلای کلمة الله است پیش خواهد رفت و ما بعد از سی و هشت سال که از عمر انقلاب می‌گذرد تاکنون از هیچ قدرتی ترسی نداشته‌ایم و نخواهیم داشت. نه زور، نه تحریم، نه تهدید و نه مباحث داخلی و فقط و فقط باید در جنگ نرم مراقبت کنیم که دشمن اراده و افکار جوانان ما را ندزدد که این، مأموریت امروز سپاه در کنار دیگر مأموریت‌هایش است.

– پونه زار: بی بصیرتی در فتنه 88 چگونه نقش نمایی کرد؟

– شروع فتنه 88 ابتدا روی بی بصیرتی دو نامزد انتخاباتی معترض بود که با عبارت کلیدی «رأی من کجاست؟»روی این دو نفر کار کرده بودند و این که به بهانه مقابله با نظام ابتدا این تجمعات شکل نگرفت بلکه به بهانه این که رأی ما کجاست و به این بهانه که ما اطمینانی به شورای نگهبان نداریم و بعد که فضا روشن شد مردم فهمیدند که رأی یک بهانه بود و موضوع چیز دیگری بود.

  1. :حماسه 9دی افتخارملت ایران ومیثاق باتمامی رادمردان تاریخ بود .
    :پاسداری ازخون شهیدان به ناحق ریخته تاریخ بود.
    :مهمترین تودهنی مستضعفین به مرفهین بی دردبود.
    :ندای بیداری بیبصیرتان تاریخ بود.
    :9دی تاابد درتاریخ گویای هابیلیان زمان خواهد بود.انشاءالله

  2. سلام – درود خدا بر فرمانده بصیر

Go to TOP