چاپ خبــر

بی‌پرده با دکتر ترکی…

حدود 24 ساعت از انتخاب شما به نمایندگی مجلس شورای اسلامی گذشت. شک نکنید که تمام 24 ساعت های پیش روی شما از این 4 سال نمایندگی نیز به همین سرعت خواهد گذشت.

جناب آقای دکتر ترکی سلام

حدود 24 ساعت از انتخاب شما به نمایندگی مجلس شورای اسلامی گذشت. شک نکنید که تمام 24 ساعت های پیش روی شما از این 4 سال نمایندگی نیز به همین سرعت خواهد گذشت. اگر برگردید و نگاهی به گذشته آن هم به قصد عبرت بیندازید خواهید دید که حوزه ی انتخابی محروم و مظلوم ما دست به دست میان نماینده های گوناگونی گشته و گشته تا امروز به دست شما رسیده و افسوس که با این همه دست به دست شدن آن چنان که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است پیشرفتی نکرده و همچنان غبار محرومیت و مظلومیت بر پیشانی اش باقی مانده است.

نماینده ها هم آمده و رفته اند با دو وصف حال: یا اینکه خدمت کرده اند و یا خیانت. و این هر دو برای مردم عزیز فریدن واضح و آشکار است. حال اگر خیانت کسی را به زبان نیاورده اند حمل بر ندانستن نبوده که آبروداری جزو اخلاق نیک این مردم بوده و اگر خدمتی بوده حتما زبان به تشکر گشوده اند. به هر تقدیر اکثریت مردم این حوزه ی انتخابی یکی از صندلی های سبز بهارستان را برای شما رزرو کردند. مسئولیت سنگینی را بر عهده ی شما نهادند و قبای وکالت را بر تن شما کردند.

بدون تردید در روز حساب عمر چهارساله ی شما در دوران نمایندگی سخت تر و دقیق تر مورد حساب و کتاب محکمه ی عدل الهی قرار خواهد گرفت و بدون تردید از حق آن پیرزن فرتوت و آن پیرمرد کشاورز که با دست های پینه بسته رای به صندوق انداخت سوال خواهد شد چنانکه از نمایندگان پیشین نیز.اما شما یک تفاوت اساسی با نمایندگان پیشین دارید. بر آنها رفته است آنچه رفته و دیگر فرصتی برای احقاق حق موکلینشان باقی نمانده است ولی شما در ابتدای فرصت هستید.

آقای دکتر ترکی! موکلین شما بسیار متنوع هستند… از لحاظ قومیتی، از لحاظ نژاد، از لحاظ سلایق حزبی و سیاسی و از هر لحاظ. اما در دو چیز مشترکند. 1- هم نوع شما هستند. یعنی انسان و دارای حقوق انسانی 2- موکل شما و ساکن در حوزه انتخابیه شما. با نگاهی وسیع و باز و توجه صرف به این دو نقطه مشترک خیلی راحت می توانید از قید و بند نگاه های جناحی و قوم و قبیله ای و موافق و مخالف رهایی یابید. تردید نکنید که اگر با نگاهی الهی و با نگاهی برابر به انسان ها نگاه کنید دست خداوند پشتیبان شما خواهد بود و در همین اوضاع نابسامان اقتصادی هم خواهید توانست گام هایی ارزشمند برای موکلین تان بردارید و اگر غیر از این باشد توقع حمایت و لطف الهی داشتن جایگاهی نخواهد داشت.

و اما چند پیشنهاد که امیدوارم همانند دیگر نماینده ها خاک غفلت بر آن نپاشید:

1- در تمامی لحظاتی که بر صندلی وکالت نشسته اید با تمام ذهن و اندیشه و قدرت درونی به فکر خدمت به مردم منطقه و دفاع از حقوق حقه ی آنان از بودجه ملی باشید.

2- در میان بازی های حزبی و جناحی درون مجلس وارد نشوید که جز خسران نتیجه ای نخواهید دید.

3- حوزه ی انتخابی شما نیروهای متعهد و متخصص و تحصیل کرده و ذی نفوذ زیادی در استان و کشور دارد. آنها را بیابید و در قالب نخبگان منطقه فراخوان کنید و از آراء و نظرات و پیشنهادهای ایشان نهایت بهره را برای توسعه منطقه ببرید.

4- شرکت شما در مراسم ختم و عروسی مردم حوزه انتخابی تان هرچند کاری انسان دوستانه است اما دردی از آنان دوا نمی کند. به جای این کار از درد کشاورزان، صنعتگران، تولید کنندگان و اصناف آکاه شوید و در پی یافتن راه حل برای آنان باشید.

5- حوزه انتخابی شما استعدادهای فراوانی دارد به این استعدادها توجه کنید.

6- راهکارهای توقف مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس را بررسی و عملیاتی کنید.

7- هر روز صبح با این اندیشه کارتان را آغاز کنید که فردا آخرین روز از وکالت چهارساله شماست و می بایست مهیای پاسخگویی به محضر مردم باشید.

سربلند موفق پیروز و در پناه خداوند متعال باشید

 

  1. شمارابه خداقسم میدهیم کارنمایدگی تان مثل سونوگرافیتان نباشد مردباشید وازخدابترسیدودقت وخدمت کنید

    • سلام آقای دکتر ترکی چند مطلب درمورد جانبازان زیر 25درصد ورزمندگان خدمت شما عرض می کنم امیدوارم که نتیجه بخش باشد حدود سی سال است که ازجنگ می گذارد وچه نمایندگان قبلی وچه الا نسبت به جانبازان زیر 25درصد ورزمندگان نهایت بی عدالتی وبی انصافی دراصل خیانت نمودن با تصویب قانون درمورد خدمات رسانی به ایثارگران تبعیض بی عدالتی زمین تا آسمان است نمونه آن چرا باید خانواده جانبازان 25درصد به بالا سهمیه استخدامی 25درصد داشته باشند چرا باید سهمیه دانشگاهای آنها 25 درصد باشد چرا باید شهریه دانشگاه آنها درکل مقاطع دانشگاه ها رایگان باشد چرا باید وام مسکن وهدیه ازدواج به آنها تعلق بگیرد وخیلی از مزایاهای دیگر برخودار باشند چرا همسر شهید که فقط چند وقت عقد بوده باید ازحقوق ومزایای واز همه امتیازها برخوردار باشد ولی جالب این است که جانباز زیر 25درصد وخانواده آنها 5درصد است آنهم نمایندگان خلی زحمت کشیدن بعد از سی سال ورزمندگان که سالها بطور داوطلب درجبهه حضور داشتن تنها گناه آنها این است که درصد ندارند یا زیر 25درصد هستند چرا یک جانبازان بالای 25درصد حالت اشتغال باید نزدیک 3میلیون حقوق مزایا دریافت کند ولی یک جانباز زیر 25درصد که فاقد شغل دولتی هستند وبا سختی زندگی می گذارد آنهم باید از صد تا فلیتر بگذارد یک کمک معیشتی اگر بدهند مبلغ 500هزارتومان وقتی به بنیاد مراجعه می کنی برای حل مشکل صحبت از خانواده شهدا آزادگان وجانبازان بالای 25درصد وخانواده های آنها است همین طور که در آمریکا سالها است تبعیض بین سفید پوستان وسیاه پوستان وجود دارد آیا این عین بی عدالتی نسیت این همه تفاوت اگر نمایندگان گذشته وحال ومسئولین یک ذره انصاف ووجدان داشتن فکر می کردن ما با خود جانبازان بالای 25درصد هیچ گونه مشکلی نداریم مخلص آنها هستیم دراین وسط تبعیض بی عدالتی که درمورد خانواده ها است بسیار ناراحت هستیم خیلی نامردانه است این جانب چندین سال به طور داوطلب درجبهه حضور داشتم چونکه جانباز زیر 25درصد هستم علاوه بر مشکلات اقتصادی که دارم یک فرزند ذکور دارم که مدرک لیسانس دارد بیکار است هرموقع به بنیاد رفتم گفتن اولویت با خانواده شهدا آزادگان وخانواده جانبازان بالای 25درصد هستند یعنی بچه شما هرچند صالحه تر هم باشد خبر ازکار نیست یک دختر دارم رشته تجربی با توجه به اینکه درس خوان است ولی متقاضی رشته تجربی نزدیک به 600هزار نفر بودن که رقابت بسیار دشوار است وتوان اینکه آنرا بفرستم دانشگاه های دیگر ندارم وشرمنده آنها هستم ولی خانواده چانبازان بالای 25درصد هرچند درس خوان آنچنان نباشند با این سهمیه 25درصد قبول میشوند اگر هم نشدن دانشگاه آزاد برایشان رایگان است پس قبول کنید بی عدالتی وبی انصافی وبی جدانی که در تصویب ای گونه قانو نها ومسئولین اجرائی باعث می شود که درجامعه دلسردی ونا امیدی بوجود آید اگر درجامه مشکل اقتصادی است باید برای همه باشد نه برای عده ای همه رقم باشد وعده ای دیگر نظاره گر باشند

  2. وقتی این متن را خوندم به فکر فرو رفتم. واقعا نمایندگی مجلس مسئولیتی کمر شکن و مالامال از حق الناس است. اگر کسی توانست باری که بر دوش گرفته به سلامت به مقصد برساند که زهی سعادت و گرنه فقط خدا به دادش برسه.
    از طرف من از نویسنده ی این متن تشکر کنید.

  3. قال الله تعالى : {وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ}آل عمران(159)
    خوب است نماینده محترم کار گروه های نخبگان منطقه را در هر چهار شهرستان تشکیل دهند ولیست ظرفیت های هر منطقه و مشکلات هر منطقه را جمع آوری کنند وخروجی آن را به مجلس ارائه داد.تا قوانینی جهت رفع مشکلات مردم به تصویب برسانند.

  4. خوشحالم مجلس دهم اصلاح طلب شد و دیگر اقای ترکی سرلیست های خود را در مجلس از دست داد و به حول قوه اللهی باز هم اصلاح طلبان سر لیست بشم تا طومار اصولگرایان غارت گر را بپیچنن ما از حزب اصولگرایان خسته شدیم درود بر عارف که با 1ملیون نیم رای طومار بزرگان اصولگرایان وجبهه پایدار را در هم پیچید اقای ترکی در طبابت موفق نبودن حالا برن مصل محمدی چرت بزنن این توصیه ها را برای یه ادم فعال بدید نه امسال اقای ترکی که تو طبابت موفق نبودن خخخخخخخخخخخخخخخه

    • مرضیه گفت:

      نه عزیزم همان هایی می گن مجلس دهم اصلاح طلب شده که معتقدند تهران کل ایرانه و در دولت های اصلاحات و سازندگی اول امکانات را در تهران پخش می کردند اگر چیزی می ماند می بردند شهرستان های دیگر. گرامی در حال حاضر 35 درصد مجلس اصلاح طلب و 55 درصد اصولگرا هستند .. خخخخخخخخخ

    • میگم برادر یا خواهر عزیز مجلس ششم که اصلاح طلب بودند چه کار کرد که اینقدر سنگ اصلاح طلب ها را به سینه می زنی

  5. اقای دکتر سلام و سلامتی بدرقه راهتان به نمایندگی از طرف اسکندری نشینان

  6. مقام معظم رهبري اين صف بندی اصلاح طلب و اصولگرا را قبول نداشته و در اين باره فرمودند: « بنده دعواي اصلاح طلب و اصولگرا را هم قبول ندارم من اين تقسيم بندي را غلط مي دانم نقطه مقابل اصولگرا ، اصلاح طلب نيست ، نقطه مقابل اصلاح طلب ، اصولگرا نيست نقطه مقابل اصولگرا آدم بي اصول و لاابالي است آدمي که به هيچ اصلي معتقد نيست آدم هرهري مذهب است … نقطه مقابل اصلاح طلبي افساد است بنده معتقد به اصولگراي اصلاح طلبم اصول متين و متقني که از مباني معرفتي اسلام برخاسته با اصلاح روش ها به صورت روز به روز و نو به نو… »( بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با اساتيد و دانشجويان دانشگاههاي استان کرمان 19/2/84) براي آگاهي بيشتر به منابع زير مراجعه شود ؛ کتاب جريان شناسی در ايران , علی دارابی , تهران: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی , 1388- فصلنامه كتاب نقد ، سال 4، شماره 16، اصلاحات – منشور دولت اسلامي ، باز خواني مواضع و انتظارات مقام معظم رهبري از قوه مجريه در 16 سال گذشته ، دفتر جريان شناسي تاريخ معاصر، قم: هماي غدير، 1384. (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد رهبري، كد: 22/100128232) جهت اطلاع سایت بونه زار فریدن را دعوای جناحی درست نمیکندمرد میدان میخواهد مردی که قدر او را ندانستیم و تاریخ خواهد نوشت

  7. ناشناس گفت:

    ۴سال دیگه این ۲۲هزار نفر میفهمن که چکار کردن!!!!!

  8. قابل توجه دوستان عزيز ، اگر قرار بود با ورود يك نماينده خوب به مجلس همه مشكلات حل بشه و يا با نماينده بد و كم كار همه چيز خراب بشه ، سوال من اينه كه پس نقش بقيه مسئولين از قبيل فرماندار ان و رئيس ادارات مختلف و زحمات يا تنبلي تك تك مردم و شهروندان چي ميشه؟ بنابر اين يك دست صدا نداره و فرهنگ عمومي مردم و تلاش آنها بيشتر از دوندگي نماينده تاثير داره .

  9. اصلاح طلب یااصول گرا به دردمردم فلک زده فریدن نمی خوره مردمیخواد وبس ،غیرت ووجدان میخواد.کسی رامیخوادکه دلسوزمردم باشه نه شبانه روز کشته ومرده پول باشه.خودتون فکرخوتونا بکنید اینا همش کشکه.

Go to TOP