چاپ خبــر
هدف داعش؛

هدف داعش بعد از سوریه کجاست/چرا جوان ایرانی باید در سوریه مبارزه کند

آیا تاکنون فکر کرده اید آمریکا چرا به دنبال گرفتن ایران است؟ پیروزی داعش در سوریه یعنی آغاز حمله به ایران و در حقیقت سوریه سپری است که اگر داعش از آن عبور کند به سمت مرزهای ما هجوم خواهد آورد. سوریه تاوان مقاومت اسلامی اش را پس می دهد.

سایت تحلیلی خبری پونه زار: قبل از وقوع جنگ جهانی دوم بود که نظریه Heart Land به معنی سرزمینی که قلب جهان است، بیان شد. نظریه ای که معتقد بود در جنگ بین غرب و شرق آن کشوری پیروز خواهد شد و دنیا را به تسخیر خود درخواهد آورد که این سرزمین استراتژیک را تحت تسلط خود داشته باشد. این نقطه استراتزیک از موقعیتی برخوردار خواهد است که می تواند نقطه قوت برای کشور تسخیر کننده و نقطه ضعف برای کشور دیگر باشد.

در محدوده زمانی واقع در جنگ جهانی دوم بود که هارت لند، سرزمین ایران، اعلام شد. کشوری که راه دستیابی قدرت شرق یعنی شوروی به دریاهای آزاد و میدان های عظیم نفتی و گازی خلیج فارس بود و از سویی تنگه هرمزی را داشت که گلوگاه دسترسی آب های آزاد به همین میدان های نفتی بود یعنی مسیری که غرب از این طریق سوخت خود را از خلیج فارس حمل می کند و از طرفی دیگر ایران، کشوری بود که در صورت همسو نبودن با اسرائیل می تواند یک خطر دایمی برای آن باشد. اسرائیلی که قرار است مرکز اداره جهان در نظریه نظم نوین جهانی باشد.

maxresdefault-1024x576-660x330

 

این امر طی قرن اخیر تلاش ابرقدرت های غرب و شرق را برای نفوذ در ایران و تسلط این منطقه برانگیخته است و تا قبل از سال 1357 که انقلاب اسلامی ایران با شعار «نه شرفی، نه غربی، جمهوری اسلامی» رخ داد مدام حاکمیت کشور تحت نفوذ ابرقدرت هایی چون انگلیس، شوروی و آمریکا قرار می گرفت و حتی گاه تغییر می کرد و هر بار به تأمین منافع آن ها می پرداخت. بیشتر امتیازات و قراردادهای ننگین ایران در این دوران منعقد شده است.

بعد از انقلاب و با فروپاشی قدرت شرق یعنی شوروی، آمریکا این شیطان بزرگ یکه تاز ظلم در جهان شد و درصدد برآمد تا در هارت لند نفوذ کند. با توجه به تحولات گسترده در کشور، خوی درندگی صدام را تهدید کرد تا به جهان گشایی بپردازد و به نیابت از آمریکا با ایران وارد جنگ شود. ایرانی که شعار نه شرقی، نه غربی اش منافع همه کشورهای جهان را که سال ها بود سر در آخور این کشور داشتند تهدید کرده بود. لذا همه این کشورها وارد جنگ شدند و با ارسال کمک نقدی، تجهیزات نظامی، مستشار و حتی سرباز نظامی به کمک صدام آمدند اما هشت سال مبارزه سودی نبرد و صدام حتی نتوانست یک وجب از خاک این کشور را تسخیر کند.

با پیروزی جمهوری اسلامی ایران نوپا در جنگ با ابرقدرت های جهان، چراغ امید در دل مستضعفان جهان روشن شد و جهان روز به روز شاهد پیشرفت جمهوری اسلامی و صدور اسلام شیعی به مرزهای خارج از ایران بود. مستضعفان جهان با الگوگیری از استقامت رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود به پاخاستند و در اقصی نقاط جهان و به ویژه در منطقه علیه ظلم قیام کردند. انتفاضه فلسطین شکل گرفت؛ حزب الله لبنان تشکیل شد؛ مقاومت اسلامی به وجود آمد.

جبهه مقاومتی شکل گرفته بود که ابتدا اسرائیل به عنوان نظام آخرالزمانی غرب را و بعد کل نظام سلطه را تهدید می کرد. پیشرفت این جبهه نگران کننده بود. در طی سه دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هر چه آمریکا تلاش کرد جلو پیشرفت مقاومت اسلامی را بگیرد نتوانست. مقاومتی که مستقیم رو در روی استعمارگری و ظلم ابرقدرت های جهان بود.

هر چند آمریکا تلاش کرد با تحریم اقتصاد با نفوذ فرهنگی و از این قبیل جنگ نرم در نظام اسلامی نفوذ کند و موفقیت هایی کسب کند اما آنچه باعث نگرانی اش شده بود پیشرفت جبهه مقاومت بود. لذا سعی در کوبیدن گروه های کوچک تر مقاومت کرد. اسرائیل با حزب الله وارد جنگ شد اما بعد از 33 روز هیچ موفیتی کسب نکرد. اسرائیلی که یکی از 5 ارتش برتر جهان را در اختیار دارد و قبلا توانسته بود طی 6 روز نیمی از کشورهای عربی را تسخیر کند در برابر یک گروه کوچک نوپا شکست سنگینی خورد.

 

اشغال افغانستان و عراق با بهانه از بین بردن تروریست هایی همچون القاعده که با انفجار برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در 11 سپتامبر نشان دادند تهدید بزرگی برای جهان هستند انجام شد. آمریکا می خواست ایران را محاصره و به این کشور حمله کند. این دوران با پیشرفت های نظامی ایران همراه شد و دستاوردهای ایران در عرصه های مختلف به خصوص نظامی، آمریکا را از پیروزی در حمله نظامی به ایران مأیوس کرد. جنگ در این سر جهان برای آمریکا هزینه بر بود. لذا افغانستان و عراق را ترک و بنای یک جنگ نیابتی بزرگ را در منطقه پایه ریزی کرد.

اسیای جنوبغربی

آمریکا پیش از این سنگ بنای نفوذ در اسلام را گذاشته بود و تفکراتی چون سلفیتو وهابیت را وارد اسلام کرده بود. جنگ نیابتی فکر بهتری بود. خیلی از کشورها خواستار نابودی جمهوری اسلامی بودند چرا که باعث بیداری ملت ها شده بود و روندی آغاز شده بود که ملت هایی که سال ها بود در بند ظلم بودند کم کم در حال بیدار شدن بودند و این بافت قدیمی حاکمیت های کشورهای مختلف جهان را تهدید می کرد. ملت ها خواستار حقوق خود شده بودند و این منافع حکام بسیاری از کشورهای جهان را تهدید می کرد. کشورهایی همچون عربستان سعودی، کویت، بحرین و … .

 

جنبش های نشئت گرفته از تفکر سلفی و وهابیت شکل گرفت و در بخش های از سوریه و عراق فعالیت خود را آغاز کرد. جنبش هایی که بعدها حکومت داعش را تشکیل داد. آمریکا از سوریه خواست ارتباط خود با ایران را قطع کند تا با در دست گرفتن سوریه بتواند گروه های مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان را محاصره کرده و از بین ببرد و مانع از صدور جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر شود. به بشار اسد گفته شده بود در صورتی که با این خواسته موافقت شود هیچ یک از گروه های تروریستی وارد سوریه نخواهند شد. اما بشار اسد این خواسته را نپذیرفت و خود را جزئی از جبهه مقاومت دانست.

لذا سرمایه های عبری-عربی-غربی به گروه های تروریستی تزریق شد تا آغازگر جنگی باشند که بتوانند مقامت اسلامی را از بین ببرند و در نهایت هارت لند که همانا ایران است را تسخیر کنند.

پیروزی داعش در سوریه یعنی آغاز حمله به ایران و در حقیقت سوریه سپری است که اگر داعش از آن عبور کند به سمت مرزهای ما هجوم خواهد آورد. سوریه تاوان مقاومت اسلامی اش را پس می دهد. سوریه اکنون سپر بلای کشور ما شده است و یاری نکردن این کشوری که در اثر شش سال جنگ جز ویرانه ای از آن چیزی باقی نمانده است عین نامردی است. علاوه بر آن یاری نکردن سوریه یعنی نزدیک شدن داعش به تسخیر این کشور و حمله به ایران. برای این که داعش مستقیما وارد مرزهای ما نشود و نتواند به کشور ما حمله کند نباید گذاشت سوریه از بین برود. غیرت ایرانی و وظیفه اسلامی هم این اجازه را نمی دهد که برادر و خواهر خود در جبهه مقاومت اسلامی را تنها بگذاریم.

انتهای پیام/

  1. ذره بین گفت:

    سلام… جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر یک سوی میزی نشسته است که سوی دیگرش تمامی استکبار جهانی با ابزار و ادوات و آلات نظامی و سیاسی و اقتصادی نشسته و این سو و درست پشت سر ایران ملت های ستم دیده و دربند که نظام مقدس حاکم در ایران را ملجا و پناهگاهی یافته اند برای تحقق عدالت در حق همه ی مستضعفان جهان…
    توازن قوای طرفین در برجام خودش را نشان داد… نه قصد واکاوی برجام را دارم و نه حوصله اش را اما همینقدر می دانم که برجام با همه ی محاسن و معایبش نمادی بود از توازن قدرت… اما این توازن ابزارهای خودش را می خواست… حزب الله لبنان ، توان نظامی و دفاعی ایران ، نسل جدید موشک های ایرانی ، نفوذ ایران در دل ملت های ستم دیده ، تشکیل هلال شیعی ، سپاه قدس ، برگزاری همایش جهانی اربعین با حضور میلیون ها انسان از کشورهای مختلف و بدون کوچکترین حادثه امنیتی ، شکست های خفت بار رژیم صهیونیستی درجنگ های 33 – 22 و 11 روزه و خیلی چیزهای دیگر که هیئت طرف ایرانی در دست داشت…
    حال نهایت کوته فکری است اگر کسی فکر کند داعش مشکلش حذف بشار اسد و یا تسخیر سوریه است. داعش پدیده ی پلیدی است که بیش از هرچیز مثل اربابانش عقده و کینه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دل دارد… کاش ما نیز کمی دست از دنیاپرستی برداریم و اگر جسارت حضور در جبهه ی جهانی اسلام علیه کفر را نداریم حداقل برای رزمندگان اسلام دعا کنیم . نه اینکه همچون نوکران نفوذی استکبار جهانی با هیبت فریبای پان ایرانیسم با نفاق آشکار بگوییم : نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران.

  2. باطل، حق را با شمشیرخود حق می زند.

  3. نام و نام خانوادگی گفت:

    امریکاوداعش *.الله اکبر جانم فدای رهبر

Go to TOP