چاپ خبــر
%d9%85%d8%b31

چربی سوزی با غذاهای مسی!

محققان دریافته اند عنصر مس نقش کلیدی در متابولیسم چربی دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مهر، به گفته کریس چانگ، سرپرست تیم تحقیق،«عنصر مس به عنوان یک رگلاتور عمل می کند. هر چقدر مس بیشتر باشد، تجزیه چربی ها بیشتر خواهد بود.»
این عنصر مغذی در غذاهای نظیر صدف خوراکی، سبزیجات پربرگ سبز، قارچ، دانه ها، مغزیجات آجیلی و حبوبات به وفور یافت می شود.

چانگ در ادامه عنوان می کند: «مطالعه این موضوع می تواند ارزشمند باشد که آیا کمبود این عنصر غذایی می تواند با چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی مرتبط باشد. مس عنصری نیست که بدن قادر به تولید آن باشد از اینرو باید از طریق رژیم غذای به آن دست یابیم.»

اما محققان در مورد خوردن مکمل های مس هشدار می دهند. مصرف بیش از اندازه مس می تواند منجر به عدم تعادل در جذب سایر مواد معدنی ضروری نظیر روی (زینک) شود.

به گفته محققان، میانگین مس موردنیاز برای یک فرد بزرگسال در حدود ۷۰۰ میکروگرم در روز است.

Go to TOP