چاپ خبــر

5 توصیه قهرمان المپیک به ورزشکاران

قهرمان دوی استقامت جهان توصیه‌هایی به ورزشکاران المپیکی‌ کرده است تا بیشتر از شرکت در بازی‌های المپیک لذت ببرند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایسنا، به نقل از سایت ورزش جهان، 5 توصیه هایله گبرسلاسی به ورزشکاران المپیک برای لذت بردن بیشتر از شرکت در بازی‌ها عبارتند از:

* سخت کار کنید

ورزشکاران به سه چیز احتیاج دارند؛ تعهد، نظم و سخت‌کوشی. پدرم همیشه به من می‌گفت هیچ چیز مجانی به دست نمی‌آید. اگر می‌خواهی چیزی به دست آوری، باید سخت کار کنی. رقابت‌ها در المپیک سخت‌تر و سخت می‌شود. بنابراین باید همیشه این سه فاکتور را در ذهن داشته باشید.

* تجربه المپیک فوق‌العاده است

وقتی به بازی‌های المپیک می‌روید، تنها هدف شما گرفتن مدال طلا نباشد. با ورزشکاران دیگر ارتباط برقرار کنید. در المپیک ورزشکاران از 200 کشور مختلف شرکت می‌کنند. این یک شرایط خاص است. در زمان جام جهانی فوتبال، تنها ورزشکاران از 32 کشور حضور دارند. قسمتی از المپیک بودن، خارق‌العاده است و فرصت خوبی به شمار می‌رود تا مردم سراسر دنیا را ملاقات کنید. در این مدت افراد از فرهنگ‌های مختلف و نژادها و مذاهب مختلف با هم روبه‌رو می‌شوند. ممکن است حتی دو کشور با هم مشکل داشته باشند اما ورزشکاران آن‌ها با هم دوستانه رقابت می‌کنند.

* فشار و استرس را فراموش کنید

در سال 1996 هنگامی که به المپیک آتلانتا رفتم، دوباره قهرمان شده بودم و انتظار زیادی از من وجود داشت. همه پیش‌بینی کرده بودند مدال می‌گیرم و از من انتظار مدال طلا داشتند. فشار زیادی بر روی من بود. با این حال قهرمان شدم. مربی‌ام گفت نگران جمعیت تماشاگر نباشم. بازی‌های المپیک، بزرگ‌ترین بازی‌های دنیا است اما نباید از میزان تماشاچیان ترسید. تنها بر روی تکنیک و تاکتیک تمرکز کنید و چیزهای دیگر را فراموش کنید.

* از این فرصت تمام استفاده را ببرید

المپیک هر چهار سال یک بار می‌آید. این یک آرزو برای ورزشکاران است که در المپیک شرکت کنند و قهرمان المپیک شوند. تورنمنتی بزرگتر از المپیک وجود ندارد. اگر در المپیک شرکت می‌کنید، یعنی یکی از ورزشکاران بزرگ دنیا هستید. بدانید که این یک شانس برای شماست و بر روی آن تمرکز کنید. خوش‌شانس بودم که در 4 المپیک شرکت کردم اما این شانس برای همه پیش نمی‌آید. بنابراین از فرصتی که دارید برای تحقق رویایت استفاده کنید. سخت تمرین کنید و خوب مسابقه دهید.

 

Go to TOP