چاپ خبــر
گردشگری فریدونشهر؛

طبیعت، 100 هزار گردشگر را در تعطیلات عید فطر به بام ایران کشاند

در حالی که اصفهان دمای 44 درجه را تجربه می کرد، تعطیلات عید فطر فرصت مناسبی برای مردم بود تا در گرمترین روزهای سال به یکی از خوش آب و هواترین نقاط کشور در مرکز کشور سفر کنند و از طبیعتی بکر در مرتفع ترین نقطه کشور بهره ببرند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، هر چند آمار دقیقی از تعداد گردشگران فریدونشهر در تعطیلات عید فطر در دست نیست اما رقمی که توسط دست اندرکاران گردشگری فریدونشهر تخمین زده می شود جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر را نشان می دهد.

حجم خودروهای وارد شده به فریدونشهر به عنوان یکی از جذاب ترین نقاط گردشگری واقع در مرکز کشور از عصر دوشنبه 29 رمضان چشمگیر بود و طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه یعنی در تعطیلات سه روزه عید فطر امسال به شکلی بود که ورودی فریدونشهر شاهد قطار پیوسته ای از خودروهای گردشگران از نقاط مختلف استان و کشور بود.

در حالی که اصفهان دمای بالای 40 درجه و برخی نقاط دیگر کشور دمایی بالاتر از 55 درجه را تجربه می کردند، طی این روزها نه تنها نقاط معروف جاذبه گردشگری فریدونشهر غرق در جمعیت بود بلکه در اکثر وسعت 216 هزار هکتاری این شهرستان و در هر جایی که چشمه ای بود و درختی و سایه ای، جمعیتی مستقر شده بود و از هوای پاک و خنک و طبیعت بکر مرتفع ترین شهر کشور لذت می برد.

در این مدت بخشی از جمعیت گردشگران توسط ستاد اسکان مسافران در مهمانسرای شهرداری، حدود 400 خانه و سوئیت و خانه باغ و 25 مدرسه مستقر و علاوه بر آن جهت چادر زدن در پارک سراب، پارک آزادگان وحدت آباد، پیست اسکی، محوطه خروجی تونل چشمه لنگان، سالن ورزشی کوثر و سالن بلند تختی ساماندهی شدند به طوری که پارک سراب به تنهایی به طور میانگین هر شب میزبان یک هزار خودرو بود.

در این مدت گردشگران ویژه نیز به فریدونشهر آمدند از مسئولین استانی تا خبرنگاران و ورزشکاران؛ که در مورد اخیر با توجه به جاذبه های کوهستانی این شهرستان، تعداد 100 کوهنورد در قالب گروه های مختلف کوهنوردی وارد شهرستان شدند که تأمین راهنما برای این کوهنوردان نیز از خدمات ستاد گردشگری شهرستان بود.

با توجه به عدم نصب ابزارهای ترددشمار در تنها ورودی اصلی شهرستان و عدم برنامه ریزی صحیح و تعیین روند قابل اجرا برای به دست آوردن آمار گردشگران توسط اداره مربوطه و ستاد خدمات گردشگری، هیچ آمار دقیقی از تعداد گردشگران فریدونشهر چه در این تعطیلات و چه در بازه های زمانی گذشته در دست نیست. ناگفته نماند عدم اجرای مصوبات ستاد خدمات گردشگری مبنی بر واگذاری اسکان مسافران به شهرداری فریدونشهر توسط برخی ادارات، خود مزید بر علت شد تا آمار صحیحی از تعداد مسافران اسکان یافته و تعداد گردشگران به دست نیاید.

اما با این وجود آن چه توسط دست اندرکاران گردشگری فریدونشهر و مسئولین حاضر در شهرستان در طی این تعطیلات تخمین زده می شود و می توان آن را با توجه به آمارهای شهرستان های دیگر واقع بینانه تر نامید، رقم حدود 100 هزار گردشگر است.

انتهای پیام/

  1. باسلام برادران وخواهران فهیم فریدونشهری بداد تنها چشمه سالم که دارای آب گوارااست برسید .باساخت وسازی که کنار چشمه دارد میشود چندوقت دیگر این چشمه نیز آلوده میشود ونسل آینده ازآن بی بهره (چشمه پشتت زمین چمن)

Go to TOP