چاپ خبــر
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

۷۰ درصد صنایع اصفهان با ظرفیت ۲۵ درصدی فعال است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۳۰ درصد صنایع در استان اصفهان تعطیل شده و مابقی واحدهای صنعتی نیز با ظرفیت ۲۵ درصدی فعالیت می‌کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مهر، محمدرضا برکتین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۹۰ درصد صنایع استان اصفهان با وجود رکود و کم شدن تقاضاها پس از تحریم کار می‌کنند و در واقع با چنگ و دندان صنایع خود را حفظ کردند.

وی بیان داشت: امروز صنایع ما تحت فشار زیادی هستند و به دلیل مالیات‌های بالا، عوارض بیمه و مسائل بانکی پیکر صنعت متحمل دردهای بسیاری شده است.

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر اینکه برخی قوانین اجازه بهبود فضای کسب و کار را نمی دهد و دست مدیران دولتی بسته است، تصریح کرد: با این وجود در کنار چالش های موجود فرصت های زیادی همچون فضای امن کشور را داریم همچنین تیم اقتصادی کشور، حرکت آرام و مدبرانه ای برای حل مشکلات دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه کاهش نرخ بهره های بانکی در فضای کسب و کار تاثیرگذار است، گفت: امروزه بانک ها در ارائه تسهیلات به تولید راغب تر عمل می کنند و شاهد همدلی و همراهی مسئولان برای بهبود شرایط صنعت هستیم.

وی با اشاره به فشار مضاعف بخش مالیاتی به صنعت کشور و به خصوص اصفهان، افزود: استان اصفهان به نسبت درآمد نسبت به استان های دیگر مالیات بالایی پرداخت می کند.

برکتین گفت: جزیره ای فکر کردن یکی از ارمغان های فضای اقتصادی مبتنی بر نفت است اما در مجموع فضای اقتصادی کشور رو به بهبود است.

وی بیان داشت: تمام کارآفرینان ما زیر فشار رکود اقتصادی، مالیات، بیمه و غیره اشتغال خود را حفظ کرده اند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین تاکید کرد: بخش تولید کشور باید از اعتیاد به وجود آمده به تسهیلات ارزان قیمت فاصله بگیرد و کمترین وابستگی را به دولت داشته باشد.

Go to TOP