چاپ خبــر
معاونت آموزشی اداره آموزش و پرورش فریدونشهر:

میانگین معدل دانش آموزان فریدونشهری بالاتر از میانگین کشوری است

میانگین نمره قبولی دانش آموزان فریدونشهری بر اساس نمره امتحانات نهایی در سال گذشته با قبولی 92.65 درصدی، 15.26 بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، سیدمحمود موسوی، معاونت آموزشی اداره آموزش و پرورش فریدونشهر، در گفتگو با پونه زار گفت: میانگین نمره قبولی دانش آموزان فریدونشهری بر اساس نمره امتحانات نهایی در سال گذشته با قبولی 92.65 درصدی، 15.26 بوده که از میانگین کل کشور حدود دو نمره بالاتر بود.

وی دانش آموزان فریدونشهری را مستعد دانست و اظهار کرد: در سال گذشته میانگین معدل دانش آموزان رشته ریاضی و فیزیک با 96.91 درصد قبولی 15.97، رشته علوم تجربی با 93.05 درصد قبولی 15.67 و رشته ادبیات با 87.99 درصد قبولی 14.14 بود.

موسوی روند اجرای طرح هدایت تحصیلی در انتخاب رشته دانش آموزان متوسطه را بدون تغییر نسبت به قبل عنوان و تصریح کرد: از طرف وزارتخانه ظرفیت های خاصی به هر رشته اختصاص داده شده است که ما مجبوریم بر اساس ظرفیت هر رشته دانش آموزان را ثبت نام کنیم لذا در صورتی که ظرفیت رشته ای تکمیل شد از ثبت نام دانش آموزان در آن رشته معذوریم.

معاونت آموزشی اداره آموزش و پرورش فریدونشهر در پاسخ به این مطلب که در طرح جدید هدایت تحصیلی دانش آموزان متوسط از روند انتخاب رشته ناراضی هستند و مجبورند در رشته هایی که علاقه ای به آن ندارند مشغول به تحصیل شوند، گفت: سیاستگذاری هدایت تحصیلی امسال از طرف وزارتخانه ابلاغ شده است و هر گونه اصلاحیه ای در روند این طرح باید از طرف وزارتخانه اعمال و به ادارات متبوع ابلاغ شود.

انتهای پیام/

  1. باسلام اگرشما دفاع کنید حتماظرفیت اضافه میکنن .معدل بالا باشه وقتی حمایت نباشه به چه درد می خوره

Go to TOP