چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

آمریکا در برجام امتحان خود را پس داد/مسئولان به جای دمیدن در شیپور برجام، خدمات خود را بیان کنند

امام جمعه فریدونشهر گفت: ما منکر این نیستیم که هیئت های زیادی از کشورهای مختلف بعد از برجام وارد کشور شده اند اما مسئولان به مردم بگویند تاکنون چه نتیجه ای با آمدن این هیئت ها برای ملت و کشور حاصل شده است؟

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تعدی روز گذشته ناو آمریکایی از مسیر قانونی خود در خلیج فارس و واکنش قایق های تندرو سپاه در برابر آن، دشمنی آمریکا را با نظام جمهوری اسلامی بی پایان خواند و گفت: آمریکا در توافق نامه برجام امتحان خود را پس داد.

حجت الاسلام والمسلمین اباصلت غفاری ضمن تبریک و گرامی داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این هفته را فرصتی برای معرفی خدمات دولت ها دانست و از مسئولان خواست در این هفته به جای دمیدن در شیپور برجام و تعریف کردن از آن در همه مراسمات خود، خدمات انجام گرفته خود را ذکر کنند.

وی اظهار کرد: مسئولان دولتی «برجام» را نقل مجالس و سخنرانی هایشان کرده اند و این در حالی است که آن چه از سخنان رهبر معظم انقلاب برمی آید بی نتیجه بودن برجام است. خطیب جمعه فریدونشهر افزود: ما منکر این نیستیم که هیئت های زیادی از کشورهای مختلف بعد از برجام وارد کشور شده اند اما مسئولان به مردم بگویند تاکنون چه نتیجه ای با آمدن این هیئت ها برای ملت و کشور حاصل شده است؟

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به سخنان استاندار اصفهان در شورای اداری شهرستان فریدونشهر طی سفری که روز چهارشنبه به فریدونشهر داشت، تصریح کرد: «این کشور حدود 38 انتخابات را بعد از انقلاب برگزار کرده است چرا انتخاباتی که تنها در سال گذشته انجام گرفته را سالم دانسته و آن را مرهون برجام و از برکات برجام می دانند؟ همه انتخابات بعد از انقلاب به برکت خون شهدا، نظام جمهوری اسلامی و این ملت با شکوه و عظمت برگزار شد و نباید برکت خون شهدا را نادیده گرفت و برکت برجام را مطرح کرد.»

انتهای پیام/

  1. ناشناس گفت:

    سلام ارزش برجام را پایین نیاورید که با زحمت زیاد زیاد و زیاد بدست آماده و در همه جای دنیا نتایج چنین دستاورد های بزرگ ب زمان نیاز دارند و اگر در زمان کوتاه مثلا چند ماه نتیجه داد باید ب آن شک کرد پس برجام یکی از دستاورد های بزرگ بوده و نباید کم اهمیت جلوه بدهند و باید صبر کرد صبری ک در مقابل دیگر صبر ها چیزی نیست

  2. با سلام . ما در برجام فقط با امریکا طرف نبودیم که حال با او مشکل داشته باشیم . برجام یک پیروزی سیاسی با شش کشور قدرتمند جهان و شاید بر کل جهان بود . تحریمها یکساله بر کشور ما تحمیل نشده بود که حال بعضی اقایان انتظار داشته باشند فوری جمع گردد . و واقعنا مردم اگاه و واقفند که اگر نبود درایت تیم هسته ای با راهنمائیهای مقام معظم رهبری در این پیروزی بزرگ حال و روز کشور از نظر اقتصادی صد چندان بدتر از امروز بود . مگر میشود با یک ملیون فروش بشکه نفت ان هم با واسطه مملکت هشتاد ملیونی را اداره کرد . خدایی بدون تعصب تا حال نیز کار دولت کنونی با وجود همه ان مشکلات مطلوب بوده و رکود حال و حاضر در اقتصاد از عدم مدیریت صحیح سالهای پیش نیز بود ه و تنها بر گردن این دولت نمی باشد . کاش یکسری انتقادات از منتقدین محترم جناحی نبود و چهار یا پنج سال پیش نیز انجام میگرفت و همه مسولان سخنان رهبر عزیز را سر لوحه کار خود قرار میدادند که بارها فرموده اند در انجام امور مردم و کشور جناح و سیاسی بازی را کنار بگذارید . ..

    • شما برادرسیرتشریف دارین وهیچ زمانی سیر از گرسنه خبر نداره وگرنه این طور تعریف وتمجید نمی کردید در صورتی که همه میگن برجام سودی نداشت .ولی نمی دونم چی شده شما اینطور فرمایش می کنید.نکنه شما هم نجومی گرفتین.

      • شما این طور فکر نکنید . بنده هدفم دفاع از هیچ جناحی نیست . بلکه دفاع از ارزشها ست . ما و شما امروزمان را نگاه می کنیم و چشم اندازها و اینده را نادیده می گیریم و دوست داریم موفقیت جناح مقابل را بی ارزش جلوه دهیم و اگر این کار در جناح موافق شما شده بود را ارزشی بدانیم . بنده دفاع نکردم با وجود نواقص که خود دولت نیز به ان اقرار دارد . اما بودن برجام بهتر از نبودن ان بود چون لااقل به فرمایش حضرت اقا بد عهدان مشخص شده اند و اگر ما برجام را قبول نمی کردیم یا انرا نقص می کردیم انها با تبلیغات شومشان کشور عزیز ما را مقصر جلو میدادند . عزیزان احساسات خود را کنار بگذاریم و همانگونه که هشت سال دفاع مقدس را با همه تحریمها پشت سر گذاشتیم و به دنیا ثابت شد که ما اغاز گر جنگ نبودیم و صدام متجاوز شناخته شد از برکت خون شهیدان و با اتحاد خودمان مطمئن باشید که از این برجام نیز سر بلند خارج خواهیم شد و روسیایی به ذغال می ماند.

  3. همشری نه همشهری عزیزم باسلام واحترام :
    خدمت حضرتعالی عرض نمایم شما فردی معتدل وبی جناح هستید ونظرجناحی هم که ندادیدقبول.
    مگرقرارنبود مشکلات دولت گذشته 100روزه حل وتمام شودپس چی شد؟
    همه ملت قدردان زحمات گروه مذاکره هستند واذعان دارندولی وعده های دروغین راقبول ندارند.
    تحریم ها ازقبل بود درست ولی قراربود به قول خودش :(دیوارتحریم هاشکست و……)وماهوراوبوق زدیم پس چی شدو…….من بیکارم ومجرد34سال سن ،ریالی پول ندارم وشماهم نمی دانم چرا؟؟؟و؟؟؟

    • جناب کارشناس . بنده از همشهری دفاع نمی کنم . اما بیکاری شما و سایر موارد ریشه عمقی دارد که مسبب ان فقط این دولت مقصر نیست و به سالهای قبل برمی گردد . سالهایی که در بودجه و اقتصاد پیش خوری زیاد شد و حساب سالهای بعد نشد ولی متاسفانه ما امروز را نگاه میکنیم و سالهای 91و 92 و تورم 45 درصد را فراموش کردیم

      • در سالهایی که شما گفتید جیب امثال شما پر شد و الا فقرای دیروز بدبختان امروز هستند که با حذف یارانه بخور و نمیر به زیر زیر زیر خط فقر رفته اند کمی چشمها را باز کنید و به اطراف خود هم نگاه کنید تا واقعیت ها را درک کنید. و گرنه با چشمهای بسته حرف زدن که کاری نداره.

      • با حقوق های نجومی مدیران امروزی و حمایت های دولت از آنها و ذخیره انقلاب نامیده شدن دزدان بیت المال باید هم این گونه صحبت کنید و گرنه این همیشه بوده که دولت امروز مشکلات را به گردن دولت قبل بیاندازد ولی جای تعجب اینجاست که شما مگر چقدر برده اید که اینگونه کاسه داغتر از آش شده اید .

      • کارشناس گفت:

        باسلام
        برادرعزیز اگرکمی لطف ودقت فرموده بودید من عرض کردم که فرمودند 100روزه حل میکنیم چه را؟مشکلات را.یعنی همه قبول دارند که مشکلات ازقبل بوده . واین آقایان باقول شق القمر کردن 100روزه رای ملت راگرفتندوبعد از3/5 سال بهترکه نه بدترهم شد همین تعرفه های دولتی آبونمان ومصرفی آب ،برق،گاز ،تلفن ، تعرفه های شهرداری ،بهداری،دادگستری و…..درهمین یکسال اخیردربعضی موارد300تا500 درصدافزایش داشته مثلاًیک تعرفه از15000به80000افزایش یافته است.درحالی که همه کارشناسان دلایل افزایش سالهای 91و92 رامربوط به سیاست های قبل وزمینه سازی های آنها می دانندهمانند توطئه سکه ودلار صرافی فلانی هادر91و92 باعرض معذرت.

  4. باسلام
    خدمت حاج آقاعرض نمایم جناب استانداریادراین کشورحضورنداشتندکه 37انتخابات گذشته رارصدنمایند، یادرمقام وموقعیتی جغرافیایی قرارنداشته اند که اطلاع حاصل نمایندکه چه گذشته است. وایابقیه به میلشان نبوده وحال که مواضع به میلشان تغییر کرده این طورتفسیر نمودندوشایدحضرت ایشان از * که زیاد به آنها خوش می گذرد.وازحال بقیه مردم خبری ندارند.
    ولی افسوس که به جای حاکمانی حکومت می کنند که نام حکومت اسلامی رایدک می کشند.
    این همان حکومتی است که به پایش هزاران خون ریخته شده وشما حاکمان آنیدشمارابه خدا آگربه ملت محروم توجهی ندارید لااقل برای آن دنیای خودتان فکری بکنید

  5. امین گفت:

    انتقادهایی که میشه جناحی نیست.امام جمعه محترم حاح آقا غفاری در بسیاری موارد فرمایشات رهبری رو نقل به مضمون میکنن.شما سخنان رهبری در مورد برجام و بد عهدی آمریکایی ها رو بخونید.در ضمن جای بسی تعجبه که برخی عزیزان از برجام بعنوان پیروزی بزرگ یاد میکنند.آدم مات و مبهوت میمونه که این پیروزی بزرگی که ازش حرف میزنن چیه؟اثراتش چی بوده؟

    • دوست عزیز اقا امین . زمانی دنیا اصلا قبول نداشت ما از هسته ای حرفی بزنیم چه برسد به اینکه کشور عزیزمان را جزو کشورهای هسته ای بیاورند . هیات مذاکره کننده کشور عزیزمان با شجاعت تمام با کشورهای 1+5که قدرتهای جهانی بودند . چنان با قدرت و اقتدار مذاکره کردند که تمام دنیا را شگفت زده کرد ند که رهبر عزیز و فرزانیمان انها را سربازان خط مقدم هسته ای نامید . ایا این پیروزی نیست .حال که دشمنان ظاهر و باطن کشورمان اعم از امریکا . اسرائیل. عربستان ووو در حال تضعیف برجام با سرمایه گذاریهای فراوان و بی ارزش نشان دادن ان تلاش میکنند. شما و امثال شما نیز ان را بی ارزش و بی اثر میدانید .به بعضی اثرات برجام دوست عزیز همشهری اشاره کردند . بله همه دولتها ممکن است در بعضی موارد ضعف داشته باشند .اما در یک تفاهم یا قراداد ممکن است سالها طول بکشد تا نتیجه حاصل شود . وحال نیز دولت و مردم با اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری و حمایت از برجام باید انرا به سرانجام برسانیم . انشا الله

      • امین گفت:

        دوست گرامی.رهبر عزیز ما مذاکره کنندگان کشورمان را سربازان خط مقدم هسته ای نامیدند این درست.اما این را هم فرمودند که در برخی موارد این عزیزان از خط قرمزها کوتاه آمدند.این یک معامله بود.نقد دادیم و نسیه گرفتیم.قلب نیروگاه اراک با بتن پرشد.مقداری عظیمی از ذخیره اورانیوم ما راهی آمریکا شد.در مقابل هنوز هم اثر ملموسی که شیرینی آن را حس کرده باشیم دیده نشد.به گفته شخص رییس جمهور قرار بود اثرات برجام از فردای روز امضای معاهده حس شود.قرار بود همه تحریمها یک روزه لغو شود.مطلب مهم دیگر اینکه رهبری فرمودند امریکاییها گفته اند تحریمها را برمیداریم اما کاری میکنیم که هیچکس جرات نکند در ایران سرمایه گذاری کند و این یعنی اوج دغل بازی.برخی از مواردی که کام ما را تلخ کرده و به مثابه جام زهری برای ماست اینهاست دوست خوبم:
        -رهبری فرمودند که نباید تاسیسات هسته ای ما تعطیل شود اما با تعهداتی که مسئولان دستگاه دیپلماسی به طرف مذاکره کننده مبنی بر اینکه غنی سازی نمی کنیم، دادند این فرمایش رهبری مورد توجه قرار نگرفت.
        -رهبری فرمودند نباید نظارت آژانس بر تاسیسات ما فوق العاده باشد اما نظارت ها بیش از سطح فوق العاده نیز صورت می گیرد.
        -طبق بررسی ها به 20 هزار مگاوات برای تولید برق نیاز داریم اما هم اکنون تنها 190 هزار سانتریفیوژ در حال فعالیت است و آنها می خواهند این مقدار را نیز از کار بیندازند.
        -طبق مذاکرات قرار بود تحریم ها را تقسیم بندی نکنند و همه تحریم ها برداشته شود اما اکنون هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

      • نام خانوادگی عزیز باسلام باید خدمت شما عرض شود اگرایران باتولید 20درصدمشتش پرنشده بودهیچ زمانی به هسته ای شدن راضی نمی شدند وفلسفه بافی هم نباید کردآمریکا وهمپالگی های اودنبال غارت هستند مانباید خودمان راگول بزنیم ….تاکی ما ملت را باید سرکار بگذاریم؟

  6. ایرانی گفت:

    تحریم بدتر ازاین هم می شود که خودمان را از کالای ایرانی محروم کنیم واز چین وارد کنیم

  7. ذره بین گفت:

    سلام بر همه ی دوستان و همشهری های عزیز… چند خطی را هم بنده به یادگار می نویسم تا در این سایت باقی بماند و شاید هم کسی بخواند و کمی ذهنش روشن شود.
    1- وقتی که بنده ی نوعی طرفدار خط و جناحی خاص بشوم خواسته یا ناخواسته بدی های جناح خود را یا نادیده می گیرم یا ماله کشی می کنم و یا ماست مالی و این ایراد بزرگ طرفداری از یک جناح خاص است. پس عقل سلیم و حتی شرع حکم می کند در ظاهر و در باطن جز صراط مستقیم الهی در هیچ خط و جناحی قرار نگیریم تا در زمان لازم بتوانیم از هر خظ و جناحی انتقاد کنیم بی پروا و با شهامت .
    2- مملکت رهبر دارد و رهبر انقلاب اسلامی ایران طبق فرموده خودشان امروز در موضعی نیستند که صلح امام حسن تکرار شود و اگر تکراری باشد عاشورای حسینی است. پس مطمئن باشید که به هیچ حزب و دسته و گروهی نه باج می دهند و نه زیر بار حرف و تحمیل خواسته هایشان می روند. درایت ایشان نیز به حدی بالاست که ریز نکات برجام و قراردادهایی که امضاء شد را با اشراف کامل تحت نظر داشته و مدیریت کرده اند. منتها در بعضی موارد اصرار آقایان به خوش عهدی 5+ 1 بود و اعتقاد ایشان بدعهدی آنها که این هم امروزه بر همگان واضح است و نیازی به بیانش نیست.
    3- دولت فعلی هم کلید ساخت و هم وعده ی صد روزه داد و هم وعده ی برداشته شدن تحریم ها و بسیاری وعده های دیگر… و امروز در سه و نیم سالگی دولت فعلی 3000 نفر فقط از شهرک صنعتی مورچه خورت بیکار شده اند … دقت کنید سه هزار نفر… یعنی سه هزار خانواده از نان خوردن افتاده اند… دولت قبل هم به اندازه ی خودش به اقتصاد مملکت گند زد اما در کنار گندهایی که زد کارهایی هم کرد که قابل انکار نیست… نمونه اش همان یارانه ای که هنوز خیلی ها دارند می گیرند… نمونه اش دو نرخی کردن بنزین که صاحبان چند خوردرو در یک خانواده حق خانواده های فقیر فاقد خودرو را دود نکنند. نمونه اش همان استخر شنایی که پس از 35 سال از پیروزی انقلاب در فریدونشهر ساخته شد و کارهای عمرانی دیگر… و البته همان آقا هم ده دوازده روزی را با رهبر انقلاب قهر کرد و رفت خانه شان… و اینها در ذهن ملت هست و فراموش شدنی نیست…
    4- حقوق های نجومی و اختلاس های میلیاردی و خیلی مسائل دیگر هم از قبل بوده و هست و خواهد بود. تا زمانی که هر یک از ما زیر پرچمی بخزیم و زیر علمی برای حزب و جناح خاصی سینه بزنیم… درست است که حسب ظاهر همه چیز در هم شده و غارتگران بیت المال بدون هیچ ترسی خوش می گذرانند و گویا سر کلاف از دست قوای محترم در رفته است… اما …اما … موج عظیم توده های مردم در دریایی به گستره ی ایران در آرامش و نجابت و با سکوت نظاره گر همه چیز هستند و البته چشم به دهان رهبرشان دارند تا در زمان خودش به میدان بیایند و با اراده ی ملی و عزم الهی هر چپاولگری را سر جای خود بنشانند.
    5- مملکت امام زمان دارد… امامی که حجت خدا بر زمین است و مردم و کشورما را از بحران هایی بس سخت تر و خطرناک تر عبور داده است و بدون تردید نگاه لطف و سایه ی مرحمتش بر فراز آسمان ایران زمین گسترده شده و حامی اصلی و پشتیبان تمامی مردم مظلوم و مستضعف و محرومان جامعه است… در پس پرده ی غیبت هست اما غایب نیست… از همه ی ما حاضر تر است و هوای همه جا و همه چیز را دارد. چشم ظاهر بین می گوید پس کو؟ اما چشم دل می گوید آری او هست و هوای همه مان را دارد.
    6- رمز موفقیت و پیشرفت و تعالی و تکامل همه جانبه ی ایران تنها و تنها در دست خود مردم ایران است و بس… برای مشکل موجود در خانه ی من، من و خانواده ام بیشتر دل می سوزانیم یا همسایه ها؟ … چرا این فرمول به این سادگی را خیلی ها نمی فهمند؟ چرا چشم امید دوخته اند به آمریکا و انگلیس و روس و چین و اتحادیه ی اروپا؟ … چقدر دیگر باید از بیگانگان بخوریم تا بفهمیم که کسی جز خودمان دل برای ما نمی سوزاند؟ چرا معادل آنچه در کارخانه های داخلی تولید می شد واردات کردند و کارخانه های ما تعطیل شد و مردان خانواده ها بیکار شدند و خانواده هایشان دچار هزاران مشکل شدند؟ خدا به همه ی ما عقل داده… کی باید از این عقل استفاده کنیم و بفهمیم تا کالای ایرانی نخریم چرخه ی تولیدات داخل نمی چرخد و به عنوان تولید کننده ی داخلی بفهمیم که تا تولیدمان با کیفیت و کم هزینه نشود و تقلب در آن نشود مردم اقبالی به کالای داخلی نمی کنند؟ و اگر می فهمیم کی باید پای در مرحله ی عمل بگذاریم؟
    7- احمدی نژاد محصول رای من و شماست و روحانی هم همینطور… رییس جمهور بعدی هم همینطور… حالا بیایید هی برویم توی این حزب و آن حزب و سنگ این و آن را به سینه بزنیم و در انتخابات جوگیر شویم و به کسی رای بدهیم که …
    والسلام …

Go to TOP