چاپ خبــر
وزیر بهداشت؛

اصفهان در شاخص تخت بیمارستانی از استان‌های محروم کشور است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر شاخص تخت بیمارستانی کشور 1.6 و در اصفهان 1.2به ازای هر هزار نفر است که از این نظر، اصفهان یکی از مناطق محروم کشور به حساب می آید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نقل از دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی افزود: باید با همت مسئولان و کمک دولت و با تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت، تعداد تخت های بیمارستانی این استان را افزایش داد.

وی افزود: تلاش داریم تا در تمام استان های کشور عملیات ساخت بیمارستان های بیش از 500 تختخوابی را آغاز کنیم و در استان اصفهان نیز دو بیمارستان با ظرفیت یک هزار تختخواب راه اندازی می شود و علاوه بر آن، بخش خصوصی نیز به حوزه سلامت وارد خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگر سخنان خود در باره اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های کشور اظهار کرد: در قالب طرح تحول سلامت بیش از دو میلیون مترمربع از فضای570 بیمارستان وزارت بهداشت، نوسازی و بازسازی شده است.

وی که در حاشیه برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در اصفهان سخن می گفت، با تاکید بر لزوم اهمیت ورزش در زندگی افراد و پیشگیری از بیماری ها خاطرنشان کرد: مردم به سلامت خود اهتمام ویژه ای می دهند اما کافی نیست.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر افراد در هفته30 دقیقه ورزش و تحرک داشته باشند، از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می شود، عمر آنها افزایش و هزینه های کشور کاهش می یابد.

وی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی مردم ایران افزود: امید به زندگی در بین مردان به 76 و در زنان به 80 سال رسیده، اما سن زندگی سالم در بین مردم حدود 63 سال است و بقیه عمر مردم معمولا همراه با معلولیت، بیماری و درد است.

دکتر قاضی زاده هاشمی همچنین در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه به دستور رئیس جمهوری یکهزار میلیارد تومان از خزانه برای پرداخت معوقات بیمه ها و مطالبات پزشکان و تجهیز بیمارستان ها اختصاص یافته است، افزود: این اعتبار در اصلاحیه بودجه به هشت هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
وی تصریح کرد: در صورت تصویب این اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی، مشکلات این بخش بصورت چشمگیر کاهش می یابد.

روابط عمومی استانداری اصفهان نیز به نقل از رسول زرگرپور استاندار این استان اضافه کرد: براساس استانداردها باید ۱۲ هزار تخت برای پذیرش بیماران در استان وجود داشته باشد که در حال حاضر شش هزار تخت بیمارستانی در این استان موجود است.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه طرح هایی به ظرفیت سه هزار تخت در این استان در حال اجرا و تکمیل است، افزود: برای رسیدن به حد استاندارد، باید سه هزار تخت جدید برای پذیرش بیماران در استان نیز پیش بینی شود.

زرگرپور افزود: مدیریت استان برای اصلاح کاربری زمین های موجود دانشگاه علوم پزشکی و سهم بهداشت و درمان دیگر ارگان ها بمنظور ایجاد بیمارستان و مراکز درمانی جدید آمادگی کامل دارد و حاضر است زمین های دولتی را به این امر اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: مدیریت استان اصفهان مصمم است تا در دولت تدبیر و امید کمبود تخت های بیمارستانی این استان جبران شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در استان بخش بهداشت و درمان بیشتر دولتی است بر لزوم بهره گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: باید محدودیت ها برداشته شود و بخش خصوصی نیز به این بخش ورود کند.

دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور عصر جمعه در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شد.

در این رقابت ها که تا 28 مرداد ادامه خواهد یافت بیش از دو هزار و 200 دانشجو از 53 دانشگاه به همراه 400 مربی و سرپرست و 180 داور در رشته های فوتبال، والیبال، بسکتبال، شطرنج، تیراندازی، کشتی، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو و میدانی، کاراته و تکواندو، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

Go to TOP