چاپ خبــر
رئیس منابع طبیعی فریدونشهر خبر داد؛

تشکیل 200 پرونده قضایی چرای غیرمجاز دام توسط اداره منابع طبیعی فریدونشهر

رئیس اداره منابع طبیعی فریدونشهر از برخورد شدید با متخلفان چرای دام و تخریب و تصرف اراضی ملی خبر داد و گفت: در سال 95 منابع طبیعی فریدونشهر دچار 70 فقره حریق به مساحت 275 هکتار شده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار، با بیان این که در سال جاری حدود 200 پرونده قضایی برای پیگیری تجاوز به اراضی ملی شامل تخریب مراتع، تصرف اراضی ملی و چرای بدون مجوز دام تشکیل داده ایم، از پیگیری این مسأله در محاکم قضایی تا ابطال حقوق دامداری و مطالبه خسارت از متخلفان تا مبلغ 800 میلیون ریال خبر داد.

manabe-tabiee002

امین حافظی گفت: در سال جاری 70 فقره حریق به مساحت مجموع 275 هکتار در منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر اتفاق افتاده است که آمارها نشان می دهد عملکرد این اداره در اطفاء حریق بهبود یافته و به طور میانگین در هر حریق 3.9 هکتار از اراضی دچار آتش سوزی شده است.

وی این عملکرد را حاصل حضور نیروهای این اداره در اطفاء بیش از 95 درصد این آتش سوزی ها با وجود گستردگی شهرستان، محدود کردن حریق های بالای 30 هکتار به تنها پنج مورد و استفاده از جوامع محلی، قرق بان ها و مردم با تشکیل تیم های محلی اطفاء حریق دانست.

متصدی مراقبت از منابع طبیعی فریدونشهر اقدام دیگر این اداره در رابطه با آتش سوزی های منابع طبیعی را ثبت مختصات هر آتش سوزی، تهیه نقشه تجمیعی پراکنش حریق و در نهایت به دست آوردن نقاط بحرانی برای برنامه ریزی های آتی عنوان کرد.

Harigh950426005

حافظی با بیان این که عامل گسترش آتش سوزی مراتع شهرستان گیاهان یک ساله هستند، از افزایش حریق ها در سال هایی سخن گفت که بارندگی نسبتا خوب بوده و موجب رشد این قبیل گیاهان می شود. وی اظهار کرد: از این تعداد حریق ها سه فقره در جنگل های فریدونشهر رخ داده که باعث سوختن 17 هکتار از این پوشش ارزشمند گیاهی شده است.

این مدیر جوان در پاسخ به این سوال که آیا به مصوبه جلسه مدیریت بحران شهرستان به ریاست مدیر کل مدیریت بحران استانداری در تیرماه امسال مبنی بر تحویل یک دستگاه خودروی اطفاء حریق به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدونشهر ترتیب اثر داده شد، با اشاره به این که طی 10 سال گذشته از سال 1385 تا سال 1394، 1132/5 هکتار از اراضی ملی شهرستان فریدونشهر طی 236 فقره آتش سوزی طعمه حریق شده است که حدود 30 درصد از آتش سوزی های مراتع کل استان را شامل می شود، به این سوال پاسخ منفی داد.

 

در حاشیه این گفتگو، آمارهای به روز و در دسترس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدونشهر بسیار جالب توجه بود. این آمارها قطعا بازوهای مطمئنی برای تصمیم گیری هر مدیر خواهند بود.

انتهای پیام/

  1. سلام وعرض خسته نباشید وخدا قوت خدمت شما پرسنل محترم منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر .

  2. بنه کمری گفت:

    اهالی روستای بنه کمر در موردتخریب مراتع خدنگستان شکایت کردند ولی هیچ گونه اقدامی ازطرف منابع طبیعی صورت نگرفت.چرا؟

  3. تقدیر وتشکر ویژه از سرباز گمنام منابع طبیعی جناب اقای حاج محمد انصاری که خالصانه وصادقانه به منابع طبیعی شهر خدمت میکند.

  4. تقدیر و تشکر از جناب آقای محمد انصاری که خدمات ایشان ونوع برخورد و تواضع خالصانه ایشان شایسته تقدیر است

  5. ای کاش همه مثل حاج اقا انصاری بودن در سایر ادارات ولی حیف که امثال حاجی کم یاب شده.

  6. با تشکر از آقای حسینی دهیار نهضت آباد که خودم شاهد بودم که اکثر آتش سوزی مراتع نهضت را خاموش می کرد

  7. ناشناس گفت:

    تقدیرتشکرازعلی اکبر اسدی رفیق خودمون از همینجا خسته نباشید ودرود

Go to TOP