چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

سخن از برقراری رابطه با آمریکا برای رفع مشکلات کشور تحقیر ملت است

امام جمعه فریدونشهر بیان کرد: بعد از 37 سال ظلم و توطئه آمریکا علیه ما، بعد از این همه شهید دادن و به دست آوردن عزت در جهان، این بی حرمتی به ملت است که برخی می گویند در صورتی مشکلات کشور حل می شود که رابطه ما با آمریکا برقرار شود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته در مورد برقراری رابطه با آمریکا گفت: انسان چقدر باید غافل و نفهم باشد که جنایت ها و توطئه های 37 ساله آمریکا علیه کشور را تجربه کند و باز هم به دنبال برقراری رابطه با آمریکا باشد.

حجت الاسلام اباصلت غفاری تصریح کرد: آمریکایی ها پیش از انقلاب در کشور بودند و 120 هزار مستشار در ایران داشتند، در آن زمان که حتی سرتیپ و افسر ایرانی زیر دست سرباز آمریکایی قرار داشت و کشور کاملا در اختیار آمریکا بود، چه کردند؟ خطیب جمعه فریدونشهر ادامه داد: انسان باید نفهم و بی درک باشد که ستم های آمریکایی ها در زمان طاغوت را فراموش کند.

وی ضمن درخواست از مردم با هر تفکر و وابستگی مبنی بر قضاوت عاقلانه و بر اساس وجدان، این پرسش را مطرح کرد که: بعد از پیروزی انقلاب در این کشور کدام ترور و کدام انفجار اتفاق افتاد که دست آمریکایی ها در میان نبود؟ و مگر صدام می توانست بدون چراغ سبز امریکا به کشور ما حمله کند؟ مگر نبود همین آمریکا که بعد از انقلاب، قائله های نوار مرزی کشور از شمال تا جنوب و شرق کشور را به راه انداخت؟

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که چرا آقایان چشم هایشان را باز نمی کنند و نمی خواهند کشورهایی را ببینند که آمریکا در آن ها آتش روشن کرده و میلیون ها نفر را به خاک و خون کشیده است؟ گفت: آیا دست آمریکا در لیبی و مصر و افغانستان در کار نیست و مگر همین آمریکایی ها نبودند که زن و مرد و جوان و نوجوان را می ربودند و کالبدشان را از هم می شکافتند و اعضای بدنشان را به فروش می گذاشتند؟

حجت الاسلام غفاری توجه نمازگزاران را به وقایع عراق، فلسطین و لبنان جلب کرد و پرسید: چه کسی در این کشورها جنایت و آدم کشی می کند و چه کسی چند سال است سوریه را اشغال کرده و با سلاح های کشتار جمعی مجالس عروسی را تبدیل به کشتارگاه می کند؟ آمریکا این کارها را می کند آن وقت می آید در ایران خدمت کند؟

خطیب جمعه فریدونشهر اظهار کرد: طبق آیه «الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فَلا تَخشَوهُم وَ اخشَونِ : امروز دشمن از دین شما ناامید است از او مترسید و از من هراس داشته باشید» آمریکا به خودی خود نمی تواند به کشور راه پیدا کند لذا باید وقتی «مرگ بر آمریکا» گفته می شود مرگ بر منافق ها هم گفته شود چرا که اکنون ما در حال ضربه خوردن از داخل هستیم.

وی گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها بیان فرموده اند که رابطه ما با آمریکا رابطه میش با گرگ است، حتی اگر گرگ را کسی دور سر خودش بچرخاند و آن را گیج کند بعد از این که به خود بیاید، باز هم خوی درندگی دارد.

امام جمعه فریدونشهر بیان کرد: بعد از 37 سال ظلم و توطئه آمریکا علیه ما، بعد از این همه شهید دادن و به دست آوردن عزت در جهان، این بی حرمتی به ملت است که برخی می گویند در صورتی مشکلات کشور حل می شود که رابطه ما با آمریکا برقرار شود؛ این ها به ملت توهین می کنند و ملت ما را تحقیر می کنند چرا که با زبان بی زبانی می گویند مردم شما عرضه و لیاقت ندارید که خودتان بیاید کشور خودتان را اداره کنید باید کس دیگری برای اداره آن بیاید.

حجت الاسلام غفاری از شرکت پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز گذشته به مناسبت 13 آبان تشکر کرد و گفت: در حالی که امام(ره) تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان ماه 58 را انقلاب دوم نامیدند، دو روز بعد در روز 15 آبان مهندس بازرگان که فرنگ زده و خواهان رابطه با آمریکا بود استعفا داد که امام فرمودند: «من مایل نبودم روحانیت وارد این مسائل شوند. دیدم اشتباه کردم و استغفار می جویم. دیدم نمی شود، کار را به هر کسی می سپاریم خراب می کند»

وی ادامه داد: اگر امروز هم امام(ره) حضور داشتند افسوس دیگری می خوردند که متاسفانه برخی از روحانیت هم در خطوط ترسیم شده اسلام و انقلاب حرکت نمی کنند. خطیب جمعه فریدونشهر گفت: افسوس که اگر اسناد لانه جاسوسی را از بین نمی بردند شاید 700 جلد کتاب می شد ولی این اسناد را از بین بردند و تنها 70 جلد کتاب از این اسناد منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

  1. جانا که سخن از دل پرخون ما می گویی آنچه درطول تاریخ ایران ما ضربه خورده ازداخل وازطریق مدعیان بیداری وآزادی خواهی بعضی سرسپرده بیگانگان بوده است واکنون هم می بینید که چه بلوایی راه انداخته اند که کشوررادودستی تسلیم بیگانگان کنند.اختلاس های میلیاردی پدرملت رادرآورده است ببینید اینان کیانند که به نام اسلام چنین می کنند وبرخوردی باآنها صورت نمی گیرد ودولت وملت واسلام رابدنام می کنندشما رابه خدا وخون شهدا قسم آنها رامعرفی کرده مجازات کنید واسلام راازلوث این بی شرفان برهانید تا مملکت به استقلال واقعی برسد واقتصاد سامان بگیرد.

Go to TOP