چاپ خبــر

صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در استان اصفهان افتتاح شد

صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روابط عمومی این اداره کل، معاون فنی صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون کشور در مراسم افتتاح این صندوق گفت: این صندوق برای حل مشکل تسهیلات تعاونی ها افتتاح شده است.

مجتبی جعفری افزود: تنظیم اصل و سود تسهیلات و تضمین تعهدات شرکت های تعاونی در بانک های کشاورزی، ملی، سپه و روانسازی در قالب تفاهمنامه ای انجام شده است.

وی اعلام کرد: این صندوق برای حمایت از شرکت های تعاونی به ویژه در زمینه تامین مالی و تامین وثیقه برای فعالیت شرکت ها تشکیل شده است.
جعفری گفت: برای حل مشکل تسهیلات خُرد مصوب شده است که این صندوق تا سقف پنج میلیارد ریال را تا صد در صدِ اصل و سود تسهیلات تضمین کند.

جعفری خاطرنشان کرد: سال گذشته، تنها 30 درصد از مجموعه امکانات صندوق را شرکت های تعاونی دریافت کردند و مابقی توسط بخش خصوصی دریافت شد.
وی تصریح کرد: این طرح باعث شفافیت در معاملات می‌شود.

جعفری افزود: در حال حاضر به دلیل عدم شفافیت در معاملات، گاهی دیده شده که بنگاه‌های اقتصادی اقدام به ایجاد دفتر دوم کرده یا با صورت‌های مالی قلابی وام می‌گیرند که به اصطلاح به آنها «شرکت های کاغذی» می‌گویند.

وی تأکید کرد: رتبه بندی شرکت‌های تعاونی با خدمات ارائه شده به این شرکت‌ها گره خورده است و تضمین متناسب با رتبه آنها صادر می شود.
جعفری با اشاره به برتری اصفهان در شاخص های کشوری گفت: با گسترش خدمات به تعاونگران اصفهانی، آنها بیش از گذشته می توانند در این حوزه سرآمد باشند.
مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این آیین با اشاره به اینکه یک شعبه از صندوق پیشتر در اتاق تعاون فعال سازی شده بود،، افزود: به منظور بهبود روند فعالیت های اقتصادی تعاونگران ضرورت داشت تا شعبه ای دیگر از آن در اداره کل افتتاح و فعال شود.

علیرضا تیغ ساز ابراز امیدواری کرد: استقرار نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در اداره کل موجب افزایش رابطه بین تعاونگران و نهادهای ارائه دهنده خدمات به تعاونی ها شود.

در حاشیه این مراسم، شهین مشرف جوادی رئیس اداره تشکیل و توسعه تعاونی های اداره کل به عنوان مسئول نمایندگی صندوق ضمانت و سرمایه گذاری تعاون در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان معرفی شد.

Go to TOP