چاپ خبــر
شهردار اصفهان:

تکمیل خط یک مترو یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار اصفهان با بیان این که برای تکمیل خط یک مترو این کلان شهر یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اعلام کرد:در صورت ورود واگن ها تا یک ماه آینده به شهر اصفهان فاز اول خط یک مترو ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در برنامه سیمای شهر با تبیین رویکرد بودجه ای مدیریت شهری اصفهان در سال ۹۳ با بیان این مطلب گفت: اگر در پروژه مترو کلان شهرها به غیر از تهران وحدت مدیریت وجود داشت؛ به طورحتم وضعیت این طرح بهتر بود.

وی با اشاره به این که یک رام شامل ۵ واگن برای مترو اصفهان از چین بارگیری شده و به سمت بندرعباس رهسپار شده است اذعان داشت:در صورت ورود واگن می توان امیدوار بود ۲۲ بهمن امسال فاز اول خط یک را به بهره برداری برسد.

شهردار اصفهان با بیان این مطلب که یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط یک مترو این کلان شهر اعتبار نیاز است ادامه داد: قرار شده ظرف سه سال آینده از سوی شهرداری و دولت این اعتبار یعنی ۵۰ درصد از بودجه مترو از سوی دولت و ۵۰ درصد آن از سوی شهرداری اختصاص داده شود.

وی ادامه داد:در سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان برای مترو اصفهان تخصیص داده می شود به طوری که ۱۵۰ میلیارد تومان شهرداری و همین میزان از سوی دولت اختصاص می یابد.

مردم با خرید اوراق مشارکت از مترو حمایت کنند

دکترسقاییان نژاد با اشاره به این که دو ایستگاه میدان امام حسین(ع) و عباس آباد به مناقصه گذاشته شده است تصریح کرد: با احداث ایستگاه های کارگر، سی وسه پل و شریعتی فعالیت های عمرانی پروژه خط یک مترو اصفهان به اتمام می رسد.

وی با بیان این که مطالعات اولیه خط دوم مترو اصفهان به طول ۲۲/۵ کیلومتر در حال انجام است افزود:خط سوم قطار شهری اصفهان از میدان آزادی تا اسلام آباد نیز می باشد به طوری که شهرهای اقماری به این شبکه ریلی می پیوندد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: استفاده از فاینانس، حساب ال.سی و فروش اوراق مشارکت برای راه اندازی مترو اصفهان در نظر گرفته شده که امید است مردم با خرید اوراق مشارکت از این طرح حمایت و پشتیبانی کنند.

وی به برگزاری نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای ایران اشاره و اضافه کرد:با توجه به این که جایگاه شهرداری ها در سلسله مراتب تشکیلات کشور روشن نیست لذا این نشست ها به منظور رفع مشکلات شهرداری های کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: تاکنون با برگزاری این نشست ها حرکت های خوبی با تشکیل فراکسیون مدیریت شهری در مجلس انجام شده و یکی از برنامه های محوری که در مجلس به خصوص کمیسیون عمران مجلس پیگیری شده مدیریت یکپارچه شهری است.

شهردار اصفهان از تدوین کتاب مدیریت یکپارچه شهری از سوی شهرداری تهران و دیگر کلان شهر برای تغییر و تحول بنیادی نظام شهری خبرداد و افزود: مدیریت یکپارچه شهری به این معناست که امور اجرایی از لحاظ هماهنگی در دست یک ارگان باشد تا بسیاری از مسایل و مشکلات مرتفع شود.

وی ادامه داد: ملاقات با سطوح عالی دولت یازدهم به خصوص ریاست جمهوری درنشست اخیر شهرداری های کلان شهرها مورد بررسی قرار گرفت.

اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای پروژه احیای میدان امام علی (ع) در سال آتی

دکتر سقاییان نژاد به پروژه احیای میدان امام علی (ع) اشاره و بیان کرد:با اجرای این طرح قسمتی از تاریخ اصفهان زنده شده فاز دوم این پروژه با احداث جلو خان مسجد جامع تکمیل می شود.

وی از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای پروژه احیای میدان امام علی (ع) در سال آتی خبرداد و افزود:با احیای ۵۳ اثر تاریخی در محدوده ۳۲ هکتاری میدان امام علی (ع) و راه اندازی موزه سلجوقیه این منطقه متحول تر خواهد شد.

راه اندازی موزه اصفهان

شهردار اصفهان راه اندازی موزه اصفهان برای این شهر تاریخی را مهم خواند و اذعان داشت:در حال حاضر ۷۰۰ هزار اقلام گرانبها و تاریخی در خانه مردم می باشد که می توان با راه اندازی موزه اصفهان این اشیا در معرض دید عموم قرار داد و در حال حاضر شورای دوره چهارم اسلامی شهر و شهرداری اصفهان درصدد تاسیس موزه اصفهان است.

برگزاری اجلاس بین المللی میراث معنوی برای اولین بار در اصفهان

وی با بیان اینکه در صدد هستیم تا پایان سال جاری سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی تکمیل شود، تصریح کرد: قرار است سال آینده در مهرماه اجلاس بین المللی میراث معنوی برای اولین بار در کشور ایران و در اصفهان با حضور ۶۰ کشور برگزار شود.

وی در پایان با بیان این مطلب که این کلانشهر در حال گذار است و به تبع آن مشکلاتی از جمله ساخت و ساز دارد، تصریح کرد:با توجه به جمع آوری روزانه ۴ هزار تن نخاله ساختمانی در سطح شهر این امر نشانگر این است این کلان شهر در حال گذار است و هنوز به انسجام نرسیده لذا در مقایسه با شهرهای پایدار و دائم با مشکلات عدیده ای روبه رو است.

سقاییان نژاد با تاکید بر این که شهرداری اصفهان براساس یک خط کش راه برنامه ریزی و فعالیت می کند اظهارداشت:در این کلان شهر چهاربرنامه به اجرا در آمده که در حال حاضر برنامه اصفهان ۹۵ در حال پیاده سازی است و در این برنامه تمام مباحث محیط زیست،فرهنگی و اقتصادی در نظر گرفته شده است.

Go to TOP