چاپ خبــر
رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان:

اصفهان زمستان برفی را تجربه می کند

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با آمدن فصل زمستان به طور قطع شاهد بارش برف در شهر اصفهان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حسن خدابخش در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: از اواسط هفته شاهد سیستم بارش‌زایی دیگری خواهیم بود که بسیار ضعیف‌تر از اوایل هفته است اما سرمای آن شدیدتر است.

وی بیان داشت: در اوایل این هفته سیستم بارشی داریم اما سرما به همراه ندارد.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: در صورتی که هوا سردتر شود و جو ناپایداری نداشته باشیم شاهد آلودگی هوا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون میزان بارش‌های آذرماه طبق پیش‌بینی‌ها انجام گرفته است، اضافه کرد: بنا بر پیش‌بینی دما کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۲ تا ۴ درجه کاهش خواهد داشت.

خدابخش با بیان اینکه امروز و فردا هوای اصفهان صاف تا قسمتی ابری و مه صبحگاهی، گاهی وزش باد همراه است، ادامه داد: بارش‌های بسیاری خوبی را طی چند روز اخیر در سرچشمه‌های کوهرنگ و فریدونشهر و غرب اصفهان داشتیم که این سیستم بارشی را به طور متناوب داریم.

وی اظهار داشت:  تحلیل نقشه ‌های هواشناسی بیانگر عبور سامانه ناپایدار از استان است بر این اساس امروز شاهدابرناکی وبارندگی و ریزش برف در ارتفاعات در بیشتر مناطق استان و گاهی نیز وزش باد شدید که در بعضی مناطق منجر به طوفان  در بیشتر مناطق خواهد شد همچنین مه آلودگی سطح راهها خواهیم داشت.

خدابخش بیان داشت: فردا شاهد جوی آرام در استان خواهیم بود.

Go to TOP