چاپ خبــر

کتابی که پژمان بازغی را با سینما آشنا کرد

پژمان بازغی با حضور در برنامه «هفت» از مردم دعوت کرد با سینما مهربان‌تر باشند.

به گزارش پونه زار به نقل از ایران فیلم، این بازیگر با ابراز تاسف از فوت ژیلا مهرجویی، در خصوص بازیگران جوان گفت: «سینمای ما به بازیگران جوان خیلی احتیاج دارد. در واقع فکر می‌کنم هنوز ستاره‌هایی در نسل جوان پیدا نشده که ماندگار باشند و بتوانند نقش‌های بزرگ را بازی کنند.»

او با اشاره به عدم تبلیغ مناسب در خصوص فیلم‌های در حال اکران گفت: «تهران نسبت به 20 سال گذشته ابعاد عظیمی پیدا کرده است. مثلا طول مسافت اتوبان امام علی (ع) تا اتوبان ارتش 35 کیلومتر است ولی هیچ تبلیغات سینمایی این فضا را پوشش نمی‌دهد.»

بازغی پیشنهاد داد برنامه «هفت» به جای جمعه شب‌ها که ساعات آخر تعطیلات است، چهارشنبه‌ها شب‌ها پخش شود که هم تازه‌های اکران اعلام می‌شود و هم آغاز تعطیلات آخر هفته است. این بازیگر همچنین با اشاره به فیلم «دربند» اظهار داشت: «بازیگران جوانی در این فیلم بازی می‌کردند که سابقه چندانی در سینما ندارند اما بازی بسیار خوبی در فیلم ارائه داده بودند و این نکته چشمگیری در فیلم است. پس اگر روی جوان‌ها سرمایه‌گذاری شود و کارگردان‌ها به آنها اعتماد کنند، استعدادهای درخشانی در بین آنها پیدا می‌شود.»

او در خصوص فیلم «دوئل» نیز گفت: «با احمدرضا درویش سر مجموعه تلویزیونی «پسران آدم» آشنا شدم که البته ناتمام ماند ولی وقتی از دفتر ایشان برای بازی در فیلم دوئل» تماس گرفتند، با خوشحالی به آنجا رفتم و با افتخار این نقش را پذیرفتم. در واقع همیشه از این که آقای درویش به من جوان 25 – 26 ساله اعتماد کرد و چنان نقش سنگینی را به من سپرد سپاسگزار هستم.»

«ندارها» دومین فیلمی بود که بازغی درخصوص آن اظهار داشت: «در این فیلم تیم خوبی داشتیم و چون می‌خواستیم که فیلم به جشنواره برسد در سرما و زمستان شرایط بسیار سختی داشتیم اما خوشبختانه فیلم به جشنواره رسید و کاندیدای هفت سیمرغ نیز شد.»

این بازیگر همچنین درباره ارادتش به مسعود کیمیایی و حضورش در فیلم «سربازهای جمعه» گفت: «آشنایی من با سینما از کتابی آغاز شد که زاون قوکاسیان درباره آثار مسعود کیمیایی نوشته بود. یک بار برای خرید یکی از کتاب‌های درسی به کتابفروشی رفتم و به این کتاب برخوردم. در نهایت تصمیم گرفتم این کتاب را به جای کتاب درسی‌ام بخرم و از خواندن آن بسیار لذت بردم. برای دیدن فیلم‌هایی هم که در این کتاب نقد شده بود دردسرهای زیادی کشیدم و شیفته سینمای کیمیایی شدم. به خاطر همین با علاقه در فیلم «سربازهای جمعه» در آن نقش کوتاه بازی کردم.

او اظهار داشت که به کار طنز بسیار علاقمند است و از این که به او پیشنهاد زیادی در این زمینه نمی‌شود ناراحت است. همچنین گفت که اولین منتقد بازی‌اش خود اوست و از نقدهای درستی که روی کارهایش می‌شود نهایت استفاده را می‌برد.

بازغی در پایان گفت: «حال اهالی سینما خوب است ولی حال خود سینما اصلا خوب نیست. بخشی از این ناخوش احوالی هم مربوط می‌شود به اتفاقات سخت‌افزاری و تبلیغات. امروز در تلویزیون مدام شاهد تبلیغ کالاهای خوراکی یا آرایشی هستیم اما سینما چندان جایی در تبلیغات ندارد. باید در این باره فکری کرد.»

Go to TOP