چاپ خبــر
امام جمعه موقت فریدونشهر:

مردم از دوگانگی بین شعار و عمل بیزارند/مدعیان انتقادپذیری با لغو سخنرانی‌ها جلو انتقاد را نگیرند

امام جمعه موقت فریدونشهر با بیان این که مردم از دوگانگی بین عمل و شعار بیزارند، گفت: نباید این گونه باشد که برای لغو سخنرانی نماینده ای جنجال برپا کنیم و برای لغو سخنرانی نماینده ای دیگر سخنی نگوییم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه موقت فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: کسانی که با شعار آزادی خواهی عده ای را با برچسب «انحصارطلب» مورد شماتت قرار می دهند، سعی نکنند با لغو سخنرانی های منتقدین، جلو انتقاد را بگیرند. حجت الاسلام احمدرضا عالمی تصریح کرد: اگر در جامعه شعار انتقادپذیری می دهیم باید در عمل نیز به این شعار پایبند باشیم.

وی با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، حیات این ذخیره الهی را هم با دلایل تاریخی و استدلالات عقلی و هم با آیات و روایات مستحکم قابل اثبات بیان کرد.

خطیب جمعه فریدونشهر با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که فرمودند: «حق این فریضه‌ی الهی که درمان دردهای عمده‌ی فردی و اجتماعی ما است ادا نشده است»، گفت: همه اقشار جامعه در معرفی جایگاه نماز و ترویج آن وظیفه دارند و ما در حالی در نماز خود برای برای رسیدن به امور زندگی تعجیل می کنیم که از این غافلیم که با نماز در پیشگاه مدبر همه امور و توانای مطلق قرار گرفته ایم.

حجت الاسلام عالمی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) که برترین اعمال را اقامه نماز در اول وقت، نیکی به پدر و مادر و جهاد در راه خدا برشمرده بودند، تجلی قدردانی از والدین را در احترام قائل شدن برای ایشان دانست و اظهار کرد: در تربیت اسلامی، همه اعضای خانواده نسبت به یکدیگر وظیفه دارند.

وی نسبت به ظرافت رفتار و گفتار انسان های دیندار هشدار داد و تصریح کرد: مسئول دور شدن برخی از افراد از دین، انسان های دینداری هستند که با رفتار و گفتار غلط خود، باعث دور شدن مردم از دین شده اند.

انتهای پیام/

  1. قلی گفت:

    خداوند بهتون خیر بدهد.
    نکته ای بسیار ظریف:
    مسئول دور شدن برخی از افراد از دین، انسان های دینداری هستند که با رفتار و گفتار غلط خود، باعث دور شدن مردم از دین شده اند.

    گفتار: حرف هایی که بدون علم است و بدون مطالعه به دین نسبت داده میشود.
    رفتار: عملکرد مسئولینی که مذهبی هستند اما در ادارات کار مردم را راه نمی اندازند. این کجای اسلام است.
    همسایه به همسایه رحم نمی کند.

    • آره والا خدا خیر به شما بده که فقط منتظر یه چنین جمله ای هستید
      عزیزم مسئول اصلی بی دینی خود آدم هست… با این جملات فقط میتونیم کم کاری افراد را گردن افراد دیندار بیندازیم وبس!!
      انگار تا الان همه جوامع خوب بوده اند و مهم تر همه افراد دینداری که وظیفه خود را بخوبی انجام داده اند در جوامعی بوده اند که همه افرادش دیندار بوده اند. نه خیر عزیز دلم
      تو جامعه الان نمیشه بی دینی و بی اعتقادی را گردن هم انداخت
      تنبلی و دنیازدگی شده آفت جامعه
      تا حرف از مطالعه و منبر و روضه و اعتقاد و دین و اینها میاد همه ابراز خستگی و بی حالی و انتقاد میکنند ولی کافیه بگی فلان جا عروسیه….جشنه…. بزن و بکوبه….. هرچقدر هم خسته و درمانده باشه با سر میره!!

      بله اینطوریاس که اینطور میشه!!

      • اقای همشهری هر چیزی که از حد بگذرد ارزش شش کم نمی شود بلکه نوعی دلزدگی ایجاد می شود حتی عزاداری و موعظه های فراوان دینی . حضرت علی می فرمایند العتدال من الامیال . یعنی در هر کاری اعتدال را رعایت کنید که متاسفانه در جامعه ما به عزا و غزاداری بیش از شادی مردم پرداخته می شود . به خاطر همین به قول شما مردم با کله دنبال عروسی و شادی میگردند تا بلکه یک جورایی تخلیه روحی بشن و این نیز گناه نیست و جامعه ای همیشه موفق است که در ان جامعه به موقع شادی باشد و در مواقع خودش عزا و عزاداری .

        • بله درست میفرمایید شما
          قبول دارم
          ولی همیشه هم باید توجه به “إن النّفس لأَمّارةٌ بالسّوء” داشته باشیم
          اگر این توجه باشد هم شادی هامان کنترل شده خواهد بود و هم عزاداریهامان
          به قول استاد رحیم پور: کشوری که شش ماه در آن عزاداری باشد . . . . . . . . الی آخر
          تشکر

  2. باسلام
    زیباترین ومنطقی ترین جمله ای که تاکنون شنیده ام ومعتقدم حرف دل همه ملت انقلابی ایران است وازآن رنج می برند همین جمله تیتر گزارش پونه زاراست که((مردم ازدوگانگی بین شعاروعمل بیزارند.)) بنده اعتقاد راسخ دارم که تمام مشکلات مملکت ما ازاین جمله است.وهمه ملت ومسئولین باید بدانند که اگراین مشکل حل شود وشعاروعمل دراین مملکت یکی شود کسی دیگر مشکلی نخواهدداشت وایران عزیزماگلستان خواهدشدوخون شهدای این مرزوبوم به ثمرنشسته لذت اسلام واقعی رامردم خواهند چشید.انشاءالله.

  3. ناشناس گفت:

    بهنظر من ریشه بی دینی بی عدالتی و تبعیض بیش از حده مسولین نسبت به مردمه

Go to TOP