چاپ خبــر
برف در بام ایران؛

بارندگی‌ها در سرچشمه آبی استان اصفهان 10 درصد بیشتر از گذشته/ 1000 کیلومتر برفروبی در فریدونشهر

مجموع بارش های سال زراعی جاری در فریدونشهر تاکنون 10 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته و میانگین بلند مدت است. دستگاه های خدمات رسان مشغول برفروبی 1030 کیلومتر از معابر شهری، روستایی و محورهای مواصلاتی شهرستان هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، با بارش روزهای اخیر در شهرستان فریدونشهر مجموع بارش های سال زراعی در این شهرستان به 370.9 میلیمتر رسید یعنی حدود 10 درصد بیشتر از رقم 336.1 میلیمتری سال گذشته و حدود 11 درصد بیشتر از رقم 334.4 میلیمتری میانگین بلند مدت بارش ها در ده سال اخیر در این بازه زمانی.

خیابان های سطح شهرها و روستاها مملوء از برف است و شهرداری ها و شرکت تعاونی دهیاری ها با وجود کمبود امکانات از پنج روز پیش به طور شبانه روزی مشغول برف روبی معابر شهری و روستایی هستند.

شهردار فریدونشهر در گفتگو با پونه زار با بیان این که طول معابر این شهر 270 کیلومتر است، امکانات برف روبی این شهرداری را شامل دو دستگاه گریدر بالای 40 سال سن، دو دستگاه لودر بالای 27 سال سن و یک دستگاه کامیون یخ زدای شن و نمک عنوان کرد.

Barf027

ابراهیم گوگونانی نبود پارکینگ های فردی و درپی آن پارک خودروهای شخصی در کوچه ها و خیابان ها، نبود نیروی متخصص برفروبی، خلأ قوانین در دادن فرجه برفروبی به شهرداری و دوباره کاری ها و چندباره کاری ها را از مشکلات شهرداری برای برفروبی معابر و کندشدن روند برفروبی برشمرد.

وی گفت: با مدیریت بحران استانداری برای در اختیار گذاشتن امکانات بیشتر جهت برفروبی معابر فریدونشهر مکاتبه کرده ایم اما آن ها این مساله را یک مساله عادی قلمداد کرده و هیچ مساعدتی در این رابطه به شهرداری نکرده اند و این در حالی است که اگر بسته شدن معابر با بارش برف های سنگین مسأله ای عادی است باید مردم بتوانند در این مواقع هم به صورت عادی به زندگی خود بپردازند.

شهردار برف انبار هم در گفتگو با این سایت امکانات برفروبی این شهر را شامل یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر برشمرد و اظهار کرد: هم اکنون لودر شهرداری برف انبار دچار مشکل شده و تنها وسیله برفروبی 70 کیلومتر خیابان و کوچه شهر برف انبار تنها یک دستگاه گریدر است. حمیدرضا شریعتی نیا افزود: برای این مشکل به استانداری و مدیریت بحران استان هم مراجعه کرده ایم اما تاکنون هیچ کمکی به ما نشده است.

barfroobi001

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری ها که متصدی برفروبی 150 کیلومتر از معابر روستایی و برخی جاده های بین روستایی شهرستان است هم در گفتگو با پونه زار از برنامه ریزی برای برفروبی همه معابر روستایی شهرستان سخن گفت و ادامه داد: این شرکت تعاونی با در اختیار داشتن یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر استیجاری، یک دستگاه تراکتور با تیغه برفروب و دو دستگاه بیل بکهو عملیات برفروبی روستاها را پیگیری می کند.

احمد بهرامی با بیان این که شرکت تعاونی دهیاری ها در حال خرید تیغه برفروب برای افزودن یک دستگاه کامیون به جمع ماشین آلات برفروبی است، از نیاز این شرکت به یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر دیگر برای بهبود روند برفروبی سخن گفت.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هم که متصدی نگهداری 540 کیلومتر جاده بین شهری و راه های روستایی است همچنان در حال برفروبی محورهای مواصلاتی داخل شهرستان است و می توان گفت به جز گردنه کلوسه که تنها مسیر ارتباطی هفت روستای منطقه پشتکوه دوم است، بقیه محورها باز و قابل تردد است.

گردنه کلوسه هنوز بعد از پنج روز به علت برف سنگین، باد و کولاک و ریزش بهمن بسته است و دو روز پیش بولدوزر راهداری در حین برفروبی این گردنه، خود گرفتار کولاک و بهمن شد.

یک زن بیمار اورژانسی اهل روستای کلوسه که دو روز پیش نیاز به پزشک پیدا کرده بود توسط بیش از بیست نفر از اهالی روستا در برف و کولاک شدید با پای پیاده تا فاصله چند کیلومتری حمل شد و با کمک امدادگران اورژانس روستای مصیر و روستای اسلام آباد به موقع به بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) فریدونشهر انتقال و نجات یافت.

nejate kelose

دکتر اسماعیل زمان پور، مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر، در گفتگو با این سایت اظهار کرد: طی روزهای گذشته در پی بارش برف و یخبندان خیابان ها، 20 مورد شکستگی در اثر افتادن در سطح معابر به اورژانس فریدونشهر مراجعه کرده اند.

در پی بارش های اخیر امروز اداره آموزش و پرورش فریدونشهر به علت برودت هوا و یخبندان، مدارس این شهرستان را با دو ساعت تاخیر باز کرد، هر چند معلمان و دانش آموزان از زمان و نحوه اطلاع رسانی ناراضی بوده و برخی نیز اول وقت به مدرسه رفته و با مدارس تعطیل مواجه شده بودند.

پیست اسکی فریدونشهر هم که در آخر هفته قبل به علت ذوب شدن برف ها و کاهش سطح برف پیست، رو به تعطیلی می رفت، با بارش های روزهای اخیر جان تازه ای گرفت و در دو روز گذشته با وجود بارش برف میزبان هزاران مسافر علاقمند به طبیعت زمستانی و برفی بود. هم اکنون این پیست در شرایط خوبی قرار داشته و محیط جذابی را برای دوستداران طبیعت سپید و اسکی بازان محیا کرده است.

2rahi barf001

هم اکنون آسمان فریدونشهر صاف و آفتابی است و هواشناسی طی هفته آینده پدیده خاصی را پیش بینی نکرده است لذا فریدونشهر در این هفته انتظار آسمان صاف و آفتابی و شب هایی سردتر از قبل را می کشد.

انتهای پیام/

 

 

  1. از آقای شهردارسوال کنید چرا راننده گریدر را در این برهه که شهرنیاز مبرم به دستگاه برفروب داره اخراج کردن؟؟
    این زیرآب زنی هاو به قولی چاپلوسی های عده ای هم حکایتی شده واسه خودش که در این برهه از زمان چنین مشکلاتی پیش اورده

  2. خدا را شکر کنید که نزولات آسمانی بر روی زمین نشست پس قبلا” که بارفهای یک متر می آمد و هیچ امکاناتی هم نبود چکار می کردند در هر صورت خدا قوتتان بده که خدمت کردن به خلق عبادت است و افتخار کنید که این خدمات را به مردم ارائه می دهید واقعا” سعادت می خواهد به مردم خدمت کردن .

  3. همشهری گفت:

    خدارا هزاران مرتبه شکر از این رحمتی که برما نازل شد. متاسفانه تانعمتی را از دست ندهیم قدرش را نمی دانیم تصور لحظه ای بی ابی هم غیرقابل تحمل است.به شکرانه نمازشکری بخوانیم وقدراین نعمت بزرگ‌را بدانیم.
    ایت الله بهجت(ره):
    با تمام وجود گنــاه کردیم؛
    نه نعمت هایش را از مــا گرفت
    و نه گناهانمان را فاش کرد
    اگــر
    بندگی اش را میکـردیم چــه میکـرد..؟

  4. سلام گفت:

    یه سلامی هم بکنیم خدمت شهردار برف انبار و عرض کنیم شما که وسیله نداری مجبور نبودین کامیون کمپرسی رو بفروشین. رو همون میشد با حداقل هزینه یه تیغه برف روب وصل میکردین و حالا گله نمیکردین که ماشین آلات ندارین. و البته اون بالایی به همه چی واقفه که دلیل این کاراتون چیه.

  5. ناشناس گفت:

    سوال قضیه فروختن تجهیزات شهرداری و بنام کردن زمینهایی در شهر به نام برخی مسولان شهرداری چیه؟ به چه مجوزی برخی زمینها در نقاط مختلف شهر به نام برخی افراد خاص که در * هستند شده است؟؟؟

  6. استغفرالله مگه هچنین چیزی میشه وداریم که این تخلفات صورت گیرد!

Go to TOP