چاپ خبــر
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل سیاوشی؛

برای احداث کارگاه در شهرستان فریدونشهر، با مخالفت جدی از جانب سازمان محیط زیست رو به رو می‌شویم

امام جمعه فریدونشهر گفت: در صورت احداث یک کارگاه در شهرستان فریدونشهر با مخالفت جدی از سازمان محیط زیست روبه رو می‌شویم و این در حالی است که تمرکز کارخانه‌ها در استان باعث شده که آلودگی اصفهان در بعضی از روزها بحرانی‌تر از استان تهران شود.

به گزارش پونه زار؛ حجت االاسلام و المسلمین اسماعیل سیاوشی در این شهرستان با اشاره به ۱۶ اذر ماه اظهار کرد: زمانی که دانشگاهیان و دانشجویان جایگاه خود را به لحاظ علمی پیدا کردند دشمنان بارها اعلام کردند که ایران از نظر علمی در جایگاه مناسبی در جهان قرار دارد و در بحث هسته ای و سلول های بنیادین پیشرفت های چشمگیری داشته است.
وی بیان کرد: در ادیان و در مذهب شیعه جای افتخار است که که در تمام حوزه های علمی مبانی و پایه های مستحکمی از اهل بیت گرفته شده است.
خطیب جمعه فریدونشهر تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن منابع خاکی و آبی بسیار که نیازهای اولیه برای سرمایه گذاری می باشد تاکنون هیچ سصرمایه گذاری در این شهرستان صورت نگرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل سیاوشی در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به کاهش برف و باران در این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 94 میلی‌متر بارندگی در شهرستان گزارش شده است، اما این رقم در مدت مشابه سال قبل 182 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین منبع آب‌های زیر زمینی فریدونشهر برف است که نسبت به سال قبل بارش برف بسیار کم شده است، ادامه داد: در این شهرستان تاکنون در بخش صنعت سرمایه‌گذاری صورت نگرفته که این امر به علت بی‌مهری مسوولان استان است.

سیاوشی با اشاره به اینکه در استان اصفهان بیش از10 هزار کارخانه و کارگاه‌های صنعتی فعال وجود دارد، اضافه کرد: در شهرستان فریدونشهر تنها 12 گارگاه صنعتی فعال وجود دارد که جوابگوی مشکلات مهاجرت و درصد بالای بیکاری جوانان نمی‌باشد.

وی تصریح کرد: در صورت احداث یک کارگاه در شهرستان فریدونشهر با مخالفت جدی از سازمان محیط زیست روبه رو می‌شویم و این در حالی است که تمرکز کارخانه‌ها در استان باعث شده که آلودگی اصفهان در بعضی از روزها بحرانی‌تر از استان تهران شود.

امام جمعه فریدونشهر گفت: مسوولان و نخبگان شهرستان باید کارگروه‌های مردمی تشکیل دهند و فاصله طبقاتی بین شهرستان‌ها را  با برنامه‌ریزی و کمک خود مردم رفع کنند.

Go to TOP