چاپ خبــر

مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز اصفهانی در اردوهای هجرت

چهار هزار دانش‌آموز اصفهانی تابستان امسال در اردوهای هجرت ۵۰۰ مدرسه را بازسازی می کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار داشت: این دانش آموزان به چند گروه تقسیم می‌شوند و هر گروه به مدت 10 روزه به بهسازی حیاط مدارس، شاداب سازی و نقاشی محوطه، تعمیر سرویس‌های بهداشتی، تعمیر نیمکت‌ها و اموری از این دست می‌پردازند.

احسان رضاپور با بیان اینکه اردوهای هجرت از تیرماه آغاز شده است، افزود:اردوهای هجرت با هدف استفاده از توانایی دانش‌آموزان و آموزش و پرورش در بحث بهسازی و مرمت مدارس صورت می‌گیرد و این اقدامات در 15عرصه و در 10روز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: آبیاری قطره‌ای محوطه مدرسه، بهسازی حیاط مدارس، شاداب سازی و نقاشی محوطه، تعمیر سرویس‌های بهداشتی، تعمیر نیمکت‌ها و اموری از این دست از جمله اقداماتی است که در این اردوها انجام می‌شود.

رضاپور افزود: به دلیل تخصصی بودن اقدامات اردوهای هجرت، دانش‌آموزان زیر نظر استادکار به بازسازی و بهسازی مدارس می‌پردازند و حدود 400 تا 500 مدرسه در اردوهای هجرت امسال بازسازی و بهسازی می‌شود.

اردوهای هجرت هرسال در فصل تابستان برای پر کردن اوقات فراغت، ایجاد روحیه ایثارگری و جهاد و تقویت روحیه خدمت‌گذاری در راه خدا در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

Go to TOP