چاپ خبــر
فرمانده نیروی انتظامی:

خبرنگاران، یاران صدیق و امانتدار پلیس هستند/ اطلاع رسانی برخی وقایع، نیازمند وقت شناسی هوشمندانه و دقیق است

فرمانده ناجا با بیان اینکه خبرنگاران، یاران صدیق و امانتدار پلیس هستند، گفت: تمرکز ناجا بر حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و تعامل با رسانه‌ها همواره به عنوان یک رویکرد جدی در نیروی انتظامی دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در آیین تکریم و تقدیر از خبرنگاران حوزه انتظامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، عرصه نظم و امنیت ، مدافعان حرم و شهدای رسانه به ویژه شهید صارمی و خزائی، روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار کرد: انصافا اصحاب رسانه نقش موثر و مفیدی در جامعه ما ایفا می کنند و تعامل مطلوبی میان اصحاب رسانه و نیروی انتظامی وجود دارد که البته باید این تعامل قوی تر، کارشناسانه تر و به‌روزتر شده و اگر خلایی وجود دارد، برطرف شود.

وی افزود: به جرأت می توان گفت نیروی انتظامی؛ اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیز را همکار و همراه خود می داند و هرگز نگاه و رویکردمان به اصحاب رسانه خارج از این نیست.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: همواره حضور در یکی از جلساتی که برای بنده شیرین و لذت بخش است شرکت در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه می باشد و چنین جلساتی را اثربخش می دانم.

سردار اشتری عنوان کرد: دنیای امروز، عصر تبادل اطلاعات و انتشار سریع اخبار است و در این میان، جامعه ای توسعه یافته تلقی می شود که بتواند در کنار شاخصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و … بر معیار آگاهی بخشی عمومی، اطلاعات و در حقیقت عنصر دانایی تأکید کند؛ در چنین شرایطی، رسانه ها به ویژه مطبوعات و خبرگزاری ها نقش اساسی دارند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت های ناجا بیان کرد: مأموریت های نیروی انتظامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که بالاترین نعمت برای مردم امنیت و سلامت است و نیروی انتظامی مسئولیت ایجاد، حفظ و برقراری امنیت را عهده دار است و این مهم بیانگر مأموریت  حساس و ویژه نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که مظهر اقتدار در کشور، نیروی انتظامی است، ادامه داد: به واسطه مأموریت ها با مردم نسبت به سایر سازمان ها بیشترین تعامل و ارتباط را داریم و این مهم را توفیق بزرگی می دانیم، تلاش ما خدمت رسانی به مردم و ارائه شایسته ترین خدمات انتظامی است.

سردار اشتری عنوان کرد: موفقیت های نیروی انتظامی از آن مردم است چرا که موفقیت در مأموریت ها به معنای توسعه امنیت و احساس امنیت در جامعه می باشد.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی ایران است، افزود: اقتدار ناجا برای کسانی است که به حقوق مردم تعدی می کنند، اقتدار ما برای کسانی است که طفل هشت ماهه را می ربایند، گروگانگیری می کنند، دست به سرقت می زنند و … با این افراد بدون تعارف، با شدت و قاطعیت برخورد می کنیم ولی رأفت و مهربانی پلیس برای مردم عزیز است.

وی تأکید کرد: همواره به مأموریت ها حساس هستیم و ارائه خدمات مطلوب انتظامی را فارغ از دین، مذهب و … به همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند و به قانون اساسی و ضوابط کشور اعتقاد دارند، ارائه می دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه در راستای انجام مأموریت ها کمک و همراهی خبرنگاران را می طلبیم عنوان کرد: انعکاس خدمات پلیس به مردم باعث اقتدار کشور، اقتدار پلیس و آرامش مردم می شود، اگر یک پلیس وظیفه شناس، حرفه ای، توانمند، دانش بنیان و متعهد را به مردم معرفی کنیم باعث تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه شده ایم.

وی بیان کرد: همواره خبرنگاران را همکاران خود و یاران صدیق و امانت دار می دانیم که در جامعه نقش موثری دارند.

وی در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی عنوان کرد: تمرکز بر پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از اولویت های اصلی پلیس است. و در این راستا تعامل با رسانه ها  را دنبال می کنیم.

سردار اشتری تأکید کرد: بسیاری از اقدامات نیازمند اطلاع رسانی دقیق همراه با وقت شناسی هوشمندانه است. در مواردی دلیل اطلاع رسانی دیرهنگام پلیس به خاطر پیگیری پرونده است، این احتیاط دلیل بر نامحرم شمردن خبرنگاران نیست.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: رویکرد پلیس همواره پاسخگویی به افکار عمومی است، همیشه پاسخگو بوده و خواهیم بود و شاهد این ادعا ارتباط مستمر با خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به اظهار نظر یکی از خبرنگاران در خصوص اطلاع رسانی ضعیف درباره فداکاری های پلیس عنوان کرد:  توجه خبرنگاران به این موضوع قابل تقدیر است و انعکاس خدمات پلیس و فداکاری های آن با توجه به تلاش رسانه ها و خبرنگاران میسر خواهد بود، فارغ از اطلاع رسانی این فداکاری ها، کارکنان نیروی انتظامی همواره تلاش برای انجام مأموریت های خود را به نحو مطلوب دارند.

سردار اشتری ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی از مرزها تا درون شهرها و در جاده ها مشغول انجام وظیفه هستند و در مسیر انجام مأموریت ها فداکاری های بسیاری را هم می کنند به طور مثال مرزبانان ما حافظان امنیت مرزها هستند اما به فرموده حضرت آقا «شهدای مرزبانی» مظلومند، بنابراین انعکاس فداکاری های تلاشگران عرصه نظم و امنیت با تعامل و همکاری رسانه ها و خبرنگاران امکان پذیر است.

وی ادامه داد: همواره قدردان تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم و در راستای پیشبرد اهداف پذیرای انتقادات، پیشنهادات و … نیز می باشیم.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به عملکرد معاونت اجتماعی ناجا عنوان کرد: در همین جا از تلاش های معاون اجتماعی ناجا سردار سعید منتظرالمهدی قدردانی می کنم، شاهد تلاش مجموعه معاونت اجتماعی برای تعامل با اصحاب رسانه هستیم و خوشبختانه این مهم محقق شده است.

وی عنوان کرد: در هر کجا که برای پیشبرد اهداف نیاز به تعریف و اجرایی شدن سازوکاری را ببینیم حتما دنبال می کنیم.

Go to TOP