چاپ خبــر

خبرنگاران با مجاهدت‌ صدای اقتدار ایران را به گوش جهان رساندند

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تلاش‌های مجاهدت‌گونه خبرنگارانتوانستند صدای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به گوش دنیا برسانند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک گفتمان جدیدی را در عرصه بین‌المللی مطرح کرد و از سوی دیگر با تئوری ولایت فقیه و تکیه بر فرهنگ دینی و مردم، نظام انقلاب اسلامی را تشکیل داد.

سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: حوادث بزرگی در طول عمر انقلاب رخ داده که اولین آن همان شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پس از آن تلاش‌ دشمنان بود که منافع خود را در ایران از دست داده بودند به همین جهت توطئه‌های مختلفی را برای به چالش کشیدن انقلاب برنامه‌ریزی کرده و وقایعی چون جنگ 8 ساله را ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم با توجه به توان خبرنگاران کشورمان در عرصه دفاع از گفتمان و دستاوردهای انقلاب و سرمایه‌هایی که ملت برای حفظ استقلال و آزادی خود دادند در مقایسه با امپراطوری سازمان یافته و با تجربه  و دارای امکانات فراوان نظام بین‌الملل به ویژه دشمن قسم خورده نظام کم است اما انصافا با این وجود همین تلاش‌های مجاهدت‌گونه خبرنگاران در دوران دفاع مقدس که توانستند صدای مظلومیت و مقاومت واقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را  به گوش دنیا برسانند که کاری بزرگ و شایسته و قابل تقدیر است.

سردار رمضان شریف با بیان اینکه پاداش و اجر کسانی که بستر‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران درعدم موفقیت دشمنان در مقابله با این نظام به جای خود محفوظ است؛ افزود: آن رفتار و دفاع جانانه و جریان سازی که خبرنگاران در بخش مختلف انجام دادند فوق‌العاده بی‌نظیر و به یادماندنی چه در دوران دفاع مقدس، چه بعد از آن است و حتی در سال‌های اخیر نیز این رفتار باعث شده در حوزه دفاعی ونظامی اقتدار ایران اسلامیدر برگزاری رزمایش‌ها و ارائه توانمندی‌هایی که کشور کسب کرده یک بازدارندگی فعال ایجاد شود.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: همین موضوع باعث شد تا دشمنان که قصد تقابل با ایران اسلامی را داشتند همواره حساب عواقب این رویکرد خود را مدنظر قرار دهند. درست است که کار و سرمایه اصلی در توان دفاعی به سمت بخش‌هایی که قدرت نظامی کشور را به این مرحله رساندند؛ باز می‌گردد اما بخش عمده‌ای از آن بازتاب و انعکاس و اراده وانگیزه که ملت  برای دفاع از آرمان‌های انقلاب داشتند مرهون تلاش شبانه روزی خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه باید یاد شهدایی چون صارمی‌ها همیشه زنده نگه داشت؛ عنوان کرد: از حضور خبرنگاران در حوزه مقاومت چه در بحث مقابله با داعش که در عراق و سوریه صورت گرفته تقدیر و تشکر می‌کنم و باید به شهدای آن‌ها درود فرستاد و از سایر خبرنگاران که در این حوزه فعال هستند تقدیر و تشکر کرد.

سردار رمضان شریف ادامه داد: ما ظرفیت‌های زیادی در کشور داریم که می‌تواند مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد و به عظمت و اقتدار کشور کمک کند و یک ارزش افزوده‌ای برای آن بیاورد اما تا همین جای کار هم به نظرم نقش قابل تقدیری داشته‌اند.

سخنگوی سپاه پاسداران نقش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی پیروزی‌های مقاومت مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع را باید در یک مقایسه‌ای پاسخ داد. توانمندی امپراطوری عظیمی چون رسانه‌های آمریکایی‌ و اروپایی و کشورهای منطقه برای دستیابی به اهداف خود در جریان منطقه دست دارند و زمانی که به آن بنگریم متوجه می‌شویم که به همان اندازه‌ای که به تسلیحات آن‌ها توجه می‌کنند پشتیبانی رسانه‌ای آن‌ها هم یک جریان  بزرگی است.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم مظلومیت جبهه مقاومت و اخلاص خبرنگاران حوزه مقاومت بود که توانست گوشه‌هایی از توانمندی‌های این جبهه و ظلم و جنایت‌هایی تروریست ها در جغرافیای جهان اسلام را برجسته کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: این گونه فعالیت‌ها تأثیر خوبی در پیروزی جبهه مقاومت و شکست  کسانی که حامی گروهک‌های تروریستی بودند داشت؛ البته هنوز بخش عمده‌ای از جنایات آن‌ها پنهان مانده است اما مطمئن باشید با فروکش کردن آتش درگیری میزان جرم و جنایت آن ها پیداخواهد شد.

سردار رمضان شریف در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: قطعا جنایات گروه‌های تروریستی در گزارش‌های بعدی خبرنگاران منعکس می‌شود اما به اعتقاد من تا همین جا هم در این رویارویی رسانه‌ای با امپراطوری بزرگ دشمن؛ خبرنگار جبهه مقاومت به ویژه خبرنگاران ایرانی نقش ویژه‌ای داشتند.

Go to TOP