چاپ خبــر

گلایه بازیگر پیشکسوت از بی‌توجهی سینماگران به پیشکسوتان/ بازیگران جوان خود را عالم‌تر از ما می‌دانند!

بازیگر تئاتر گفت: ما بازیگران پیشکسوت سال‌ها تجربه داریم و در این عرصه حرفه‌ای هستیم، اما در خانه مانده‌ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت جسمانی خود گفت: خدا را شکر بهتر هستم. وقتی در بیمارستان بستری بودم، بر اثر خونریزی معده سه کیسه خون به من تزریق کردند. در حال حاضر از حال جسمانی مساعدی برخوردارم.

وی درباره فعالیت‌های اخیر خود در عرصه صوت و تصویر اظهار داشت: من در حال حاضر صبح و بعد ازظهر در رادیو مشغول به کار هستم ولی در عرصه تصویر فعلا به هیچ کاری دعوت نشده‌ام.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون درباره علت کم کاری هنرمندان پیشکسوت در عرصه تصویر و کم اهمیتی به این هنرمندان از جانب اهالی فرهنگ و هنر تصریح کرد: ما خودمان هم در پاسخ به این سوال، ناتوان هستیم؛ ولی فکر می‌کنم که پاسخ این سوال را بتوان از کارگردانان و تهیه‌کنندگان گرفت که چرا نسبت به پیشکسوتان این قدر کم لطف هستند؟! ما بازیگران پیشکسوت که سال‌ها تجربه داریم و واقعا در این عرصه حرفه ای هستیم، در خانه مانده‌ایم و بازیگرانی روی کار هستند که چیزی از این حرفه نمی‌دانند.

وی افزود: بارها در مصاحبه‌هایم گفته‌ام توانایی ایفای نقش و بازی در فیلم، سریال و تئاتر را چه از لحاظ ذهنی و چه قدرت جسمی دارم؛ ولی متاسفانه کاری نیست که پیشنهاد شود. من تا دو سال پیش سر کار بودم ولی الان نه!

بازیگر سریال«کیمیا» پیرامون حضور پررنگ بازیگران جوان و در حاشیه قرار گرفتن هنرمندان پیشکسوت در عرصه تصویر بیان کرد: دیگر حتی نقش مادربزرگ را یک جوان بازی می‌کند! به ما پیشکسوت می گویند، ولی پیشکسوت به معنای ناتوان نیست، به معنای این است که ما در عرصه بازیگری سابقه‌ بسیار داریم و با تجربه این عرصه هستیم؛ نه اینکه توانی برای بازی و حضور در عرصه هنر نداریم. من این کار را با عشق و علاقه انجام می‌دهم و آدمی هم نیستم که بخواهم سر پول با کارگردانان چانه بزنم. هرقدر که بدهند من قبول خواهم کرد.، اگر هم ندهند، باز هم قبول می‌کنم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: پیشکسوت سنش زیاد است؛ چراکه کار بسیار کرده است و این عنوان از نظر من، قشنگ ترین عنوانی است به ما داده می شود. من با حضور جوانان تازه کار در عرصه تصویر، مشکلی ندارم. شاید کارگردانان این نوع بازی را بیشتر می پسندند. ولی مردم وقتی ما پیشکسوتان را می بینند، از علت کم کاری ما جویا می شوند و همیشه این جمله را می گویند که بازی های قدیم شما بسیار متفاوت‌تر از بازی بازیگران جدید است. ما آن بازی ها را بیشتر می پسندیم. من با شنیدن همین جمله، دیگر چیزی نمی‌خواهم.

کیانفر در پایان در خصوص بی توجهی جوانان به هنرمندان پیشکسوت گفت: برخی هنرمندان جوان که با ما برخورد می‌کنند، خودشان را عالم‌ترین می‌دانند. تا جایی که من گاهی فکر می‌کنم که ما هنرمندان پیشکسوت باید از این هنرمندان جوان، تجربه کسب کنیم!

Go to TOP