چاپ خبــر
استاد حوزه علمیه فریدونشهر:

اهل مسجد از آسیب‌های اجتماعی و فردی دورترند

حجت الاسلام گشول با بیان این که مساجد جایگاه تبیین مفاهیم ناب اسلام هستند، از اثرات حضور در مساجد سخن گفت و اظهار کرد: مردم نباید اجازه دهند نشاط از مساجد گرفته شده و این پایگاه های اسلام تبدیل به غمکده شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، استاد حوزه علمیه فریدونشهر در گفتگو با پونه زار به مناسبت روز مساجد حضور مردم در مساجد را موجب ارتباط نزدیک با علمای دین و محفوظ ماندن از جهل، خطا و انحراف دانست.

حجت الاسلام مجید گشول پاکی، نظم، احساس مسئولیت، دلسوزی، انفاق و بخشش را از اثرات مهم حضور در مسجد برشمرد و افزود: این حضور انسان ها را از کبر، خودخواهی و خودبزرگ بینی نجات می دهد. وی با اشاره به این که اهل مسجد از آسیب های اجتماعی و فردی دورترند، یاد خدا در مساجد را موجب نشاط روحی و دریافت انرژی مثبت معنوی دانست و اظهار کرد: این حضور انسان ها را برای ایفای بهتر نقش خانوادگی و اجتماعی آماده تر می کند.

استاد حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) فریدونشهر با بیان این که انقلاب اسلامی بر پایه بینش سیاسی و درک صحیح از اسلام و شناخت ولایت فقیه و حکومت اسلامی شکل گرفته است، بهترین جایگاه تبیین این درک صحیح را مساجد عنوان کرد.

حجت الاسلام گشول تشکیل حلقه های نوجوانان و جوانان، تشویق یکدیگر به ویژه جوانان برای حضور در مسجد، تأسیس صندوق های قرض الحسنه مساجد، کمک به حل مشکلات جوانان، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ آزاد، جذاب سازی مساجد، پرهیز از جناح بازی در مساجد، اخلاق نیک و برخورد مناسب و درست با جوانان و نوجوانان را از راه های جذب ایشان به مسجد برشمرد.

وی تأکید کرد امامان جماعت باید با رعایت نظم و وقت، مدارا کردن با مردم و طول ندادن نماز جماعت، اخلاق خوش و ارتباط صمیمی با مردم و تشکیل حلقه های معرفتی به رونق و آبادانی مساجد کمک کنند. این استاد حوزه علمیه همچنین با اظهار این که مساجد باید در ایام شادی، شاد و بانشاط باشند از هیئات امنای مساجد و مردم خواست اجازه ندهند مساجد به غمکده تبدیل شوند.

حجت الاسلام گشول از کسانی نیز که تمکن مالی دارند خواست با انفاق به تعمیر، توسعه و جذاب سازی مساجد کمک کنند.

انتهای پیام/

Go to TOP