چاپ خبــر
خطر بازدید از مراکز نظامی؛

سازمان‌های بین المللی، جاده صاف‌کن آمریکا

تجربه افشای اطلاعات محرمانه ایران توسط سازمان های بین المللی زیرمجموعه سازمان ملل متحد، خطرات بازرسی این سازمان ها از مراکز نظامی ایران را با توجه به این که این اطلاعات می تواند برگ برنده یک کشور در هر جنگ احتمالی باشد، گوشزد می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، بعد از جنگ جهانی دوم بود که کشورهای پیروز این جنگ بزرگ یعنی متفقین، سازمان ملل متحد را تأسیس کردند که بدیهی است این سازمان آن گونه شکل گرفت که منافع کشورهای گروه متفقین و در رأس آن ها آمریکا (همان آمریکایی که امام خمینی(ره) در باب آن گفت: آمریکا شیطان بزرگ است) را تأمین کند.

*افشای اطلاعات نظامی چگونه می تواند کشور را به خطر بیاندازد؟

آمریکا به عنوان سردمدار استکبار و استعمار در طول سال های گذشته به انحای مختلف سازمان های زیرمجموعه سازمان ملل را برای رسیدن به اهداف خود به خدمت گرفته است. بازرسی از مراکز نظامی عراق توسط همین سازمان ها قبل از حمله آمریکا صورت گرفت و با حمله آمریکا به عراق، ظرف دو روز تمام این کشور به اشغال آمریکا درآمد و مشخص شد این سازمان های به ظاهر بین المللی اطلاعات نظامی عراق را در اختیار ارتش آمریکا قرار داده بودند.

سرهنگ دوم پاسدار سیدعباس میرکریمی در گفتگو با پونه زار در مورد این که افشای اطلاعات نظامی یک کشور چگونه می تواند این کشور را به خطر بیاندازد گفت: اطلاعات و قدرت نظامی یک کشور یکی از عوامل مهم در تأمین امنیت ملی است که می تواند سبب تغییر معادله قدرت در جنگ باشد. این کارشناس نظامی ادامه داد: آمریکا هرگاه قصد تجاوز به کشوری را کرده است ابتدا با استفاده از ظرفیت سرویس های جاسوسی خود و عوامل داخلی تلاش کرده اطلاعات نظامی آن را به دست آورد.

*سابقه سوءاستفاده از نام سازمان بین المللی و افشار اسرار ایران توسط این سازمان ها

نمونه های متعددی از خوش خدمتی این سازمان های بین المللی به آمریکا و افشای اطلاعات محرمانه کشورها در سال های گذشته در مورد کشور ما ایران نیز اتفاق افتاده است.

دی ماه 1384 دو موسسه پژوهشي در آمريکا در گزارشي که به موضوع «تلفات احتمالي حمله به ايران» پرداخته با گرفتن اطلاعات تعداد پرسنل مراکز هسته اي ايران از آژانس انرژي انتمي سعي کرده اند تخمين و برآورد لازم را براي نهادهاي نظامي و امنيتي آمريکا و اسرائيل فراهم آورند. نکته جالب توجه آن که گزارش «تلفات احتمالي حمله به ايران» به صورت مشترک از سوی دو نهاد آمريکايي (دانشگاه يوتا و مؤسسه اميد) و به قلم يک ايرانی آمريکايی آماده شده است.

 

بخش هايي از اين گزارش به موضوع همکاری اطلاعاتی آژانس اتمی با اين دو نهاد پرداخته است. از آنجا که در تهيه اين گزارش و تخمين زدن تعداد قربانيان احتمالی، دسترسی به تعداد پرسنل چهار مرکز هسته ای ايران شامل تاسيسات هسته ای اصفهان، نطنز، مجتمع آب سنگين اراک و نيروگاه بوشهر الزامي بوده است، آژانس انرژی اتمی اين اطلاعات را در اختيار نهادهای تهيه کننده گزارش قرار داده است.

خسرو سمنانی نويسنده گزارش در پاسخ به سوال سايت راديو فردا که پرسيده روش شما در تهيه گزارش چه بوده و از چه منابعی استفاده کرديد به اين سايت آمريکايی گفته است: ما به اطلاعاتي از آژانس بين المللي هسته ای دسترسي داشتيم و به هر حال آنجا مرجعی بود که ما اطلاعات را از آن مي گرفتيم. {اطلاعات کليه افراد شامل} دانشمندان، کارشناسان، کارگران، کارمندان و ماموران امنيتي که آنجا حضور دارند.[1]

 

نمونه دیگر سوءاستفاده از نام سازمان بین المللی و افشار اسرار کشورها توسط این سازمان ها در تیرماه 1395 خبرگزاری آسوشیتدپرس از افشای اطلاعات جدیدی از آینده برنامه هسته ای ایران تحت عنوان «سند پیوست محرمانه توافق هسته ای ایران» پرده برداشت و بار دیگر بر غیرقابل اعتماد بودن آژانس بین المللی انرژی اتمی صحه گذاشت. این اتفاق ضمن این که لزوم پیگیری برای جلوگیری از درز اطلاعات از برنامه هسته ای کشورمان از این نهاد بین المللی در آینده را امری ضروری می کند اما با توجه به سابقه و گذشته آژانس احتمالاً در آینده نیز چنین اتفاقاتی تکرار خواهد شد. با افشای این خبر مسئولان کشور از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، را ضمن تأیید سند محرمانه افشا شده، به واکنش واداشت و چند روز بعد بهروز کمال وند سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از اعتراض کتبی تهران به آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد افشای این سند خبر داد.[2]

این ها تنها نمونه های آشکار شده از افشاگری اطلاعات محرمانه ایران به دست سازمان های بین المللی است و نه تنها مثال های بیشتری می توان از این قبیل افشاگری های آشکار شده آورد بلکه قطعا میزان اطلاعات محرمانه و سری که توسط سازمان های بین المللی به دست سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس افتاده است بیش از آن چیزی است که رسانه ای شده است و به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای ایران همچون رضایی نژاد، شهریاری، احمدی روشن، علی محمدی و قشقایی در نتیجه همین افشای اطلاعات بوده است.

*علت دشمنی آمریکا با ایران

هرچند عده ای دشمنی استکباری جهانی و در رأس آن آمریکا با ایران را در راستای جهان خواری و ضدیت این کشور با نوع بشر دانسته و عده ای دیگر روح حقیقت جو و استکبارستیز ایرانیان را علت دشمنی دیرینه مستبدان جهان با این کشور آسیای غربی می دانند اما شکی نیست جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی مدرن و کامل که مدافع حقوق تک تک انسان ها و مخالف به زیر یوق ظالمان رفتن است، بزرگترین دردسر کشورهای استعمارگر محسوب می شود که با انقلاب سال 1357 به ثمر نشست.

سرهنگ میرکریمی علت این امر را این گونه برمی شمارد:

انقلاب اسلامی، انقلاب های جهان را دچار دگرگونی کرد؛

انقلاب اسلامی، محاسبان دشمنان را به هم ریخت؛

انقلاب اسلامی بر اساس اصل «نه شرقی، نه غربی» الگوی فرهنگی-اجتماعی جدیدی برای مسلمانان و مستضعفان به ارمغان آورد و نظام سیاسی نوینی را برپا نمود؛

انقلاب اسلامی حامی و تقویت کننده گفتمان مقاومت و دفاع از مظلومان در سراسر جهان است؛

انقلاب اسلامی عامل دمیدن روح نشاط و امید در مردم و ناکام گذاشتن و مأیوس کردن دشمنان بود؛

انقلاب اسلامی موجب ناکامی توطئه دشمنان خارجی برای نفوذ در ایران شده است؛

انقلاب اسلامی موجب تبدیل شدن ایران به ام القرای جهان اسلام و موتور محرک حرکت ها و خیزش های حق طلبانه شده است؛

انقلاب اسلامی موجب پیشرفت کشور در تمام زمینه های به خصوص در زمینه های نظامی شده است.

اکنون به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده است با توجه به سابقه افشاگری اطلاعات محرمانه توسط سازمان های بین المللی خدمتگذار آمریکا و کشورهای استعمارگر و علل متعددی که برای دشمنی شیاطین و در رأس آن ها آمریکا با کشور ما وجود دارد، در برخورد و تعامل با این سازمان ها احتیاط کافی را به خرج داده و راه را برای نفوذ دشمن و تعدی به کشور هموار نکنیم.

 

1- http://didban.ir/fa/news/1590

2- http://alef.ir/vdcb8sbf8rhbzzp.uiur.html?375711

Go to TOP