چاپ خبــر

آخرین اخبار از وضعیت شهرستان فریدون شهر بعد از بارش سنگین برف/ارتفاع 7 متری برف در گردنه کلوسه

شدت بارش برف در شهر فریدونشهر از اواسط امروز شنبه کاسته و همزمان با طلوع خورشید بارش برف هم کمرنگ شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فریدون شهر – پونه زار ؛ بارش سنگین برف شهرستان فریدون شهر را به طور کامل سفید پوش کرد و با شروع اولین روز آخرین هفته پاییز شهر در آرامش بعد از بارش شدید برف قرار گرفت.

در آخرین ارتباطات تلفنی گرفته شده با گشتاسب مری بخشدار مرکزی فریدونشهر و یسلیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ، آخرین وضعیت روستاها و راه های ارتباطی محصور شده در برف و میزان خدمات رسانی نهادهای امداد و خدماتی شهرستان پیگیری شد که این اخبار حکایت از باز شدن اکثر جاده ها و محورهای روستایی و برق رسانی به آن ها دارد .

بخشدار فریدونشهر با اشاره به تلاش زیاد مسئولین و پرسنل کلیه ادارات و نهادهای مسئول گفت : امروز جاده های اکثر  روستاهای شهرستان بازگشایی و برق  آن ها  وصل شده است وی افزود در حال حاضر مشکل ما بسته بودن جاده و قطع ارتباطی مخابراتی و برق  روستاهای  پشتکوه دوم است که البته دو اکیپ راهداری در حال تلاش برای بازگشایی جاده و خدمت رسانی هستند وی ابراز امیدواری کرد با توجه به کولاک شدید در دهستان پشتکوه دوم تا روز دوشنبه با یاری خداوند جاده ها باز و مشکلات دیگر این بخش هم رفع شود

یسلیانی مسئول اداره راه و شهرسازی شهرستان هم با تایید صحبت های بخشدار گفت : تمام جاده ها و محورهای اصلی شهرستان باز گشایی شده اند و تنها 8 روستا در محاصره کامل برف هستند که تلاش شبانه روزی اکیپ های راهداری برای بازگشایی جاده های این روستاها همچنان ادامه دارد .

گفتگوهای فوق توسط سردبیر پایگاه خبری پونه زار  در ساعت 13:30 دقیقه امروز صورت گرفته است و حال اینکه سایر خبرگزاری ها اخبار دیگری را منتشر کرده اند . به طور نمونه خیرگزاری ایرنا در ساعت 13:30 خبر از مسدود بودن راه های ارتباطی 80 روستا داده است :

به گزارش روز شنبه ایرنا با شروع بارش برف و کولاک از روز پنجشنبه هفته گذشته در شهرستانهای فریدن و فریدونشهر تعدادی از روستاهای این مناطق در محاصره برف قرار گرفتند و برق برخی از آنها نیز قطع شد.

معاون فرماندار فریدونشهر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با وجود تلاشهای صورت گرفته هنوز حدود 80 روستای این شهرستان در محاصره برف قرار دارد.

غلامرضا یوسلیانی افزود: راههای ترددی روستاهای پیشکوه، پشتکوه اول، پشتکوه دوم و قلعه سرخ مسدود است و عملیات بازگشایی راه ها با 14 دستگاه خودروی سنگین در محورهای این روستاها و دو گردنه کلوسه و چغیورت در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه برق حدود 40 روستا در پشتکوه اول، پشتکوه دوم، کمران و زمستانه هنوز قطع است تصریح کرد: پیش بینی می شود تمام محورهای فرعی شهرستان تا عصر امروز بازگشایی شود.

وی پیش بینی کرد که بازگشایی روستاهای کمران، زمستانه و گردنه کلوسه ممکن است تا فردا یکشنبه طول بکشد.

یوسلیانی بارش برف در شهر فریدونشهر را تا 60 سانتی متر و در ارتفاعات بیش از دو متر اعلام کرد.

وی هوای فعلی فریدونشهر را آفتابی با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و کمترین دما در 24 ساعت گذشته را صفر درجه عنوان کرد.

خبرگزاری ایمنا هم مصاحبه ای را با بخشدار فریدونشهر داشته که ساغت 11 صبح منتشر شده است :

گشتاسب مری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در فریدونشهر، اظهار داشت: در حال حاضر جاده روستاهای کمران و گوکان مسدود بوده و این در حالی است که جاده پشتکوه دوم کاملا بسته شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر جاده پشتکوه کاملا مسدود و برق این روستاها نیز قطع شده است.
بخشدار مرکزی فریدونشهر از ارتفاع هفت متری برف در گردنه کلوسه خبر داد و خاطر نشان کرد: ارتفاع برف در کف جاده منتهی به گردنه کلوسه به دو متر رسیده ولی کارکنان و اکیپ های راهداری با تمام توان در تلاش برای بازگشایی مسیر می باشند.
وی از قطعی برق و مشکل آب شرب برخی روستاها خبر داد و تصریح کرد: تمامی مسیرهای روستاهای شرق شهرستان کاملا باز بوده ولی برخی روستاها از جمله شهر برف انبار، خویگان و میلاگرد با مشکل قطعی برق و به دنبال آن با مشکل آب شرب مواجه شده اند.
مری گفت: اداره برق شهرستان فریدونشهر درخواست اکیپ کمکی کرده و به محض رسیدن کمک ها تلاش ها برای رفع نواقص و وصل شدن برق در تمام مناطق سریعتر انجام می شود.
گفتنی است؛‌ بر طبق گزارشات ستون های برق در برخی مسیرها و اطراف روستای سرداب از جا کنده شده و بارش برف و کولاک شدید خسارات فراوانی را به شبکه برق وارد کرده است.
بخشدار فریدونشهر از بسته بودن تمام مسیرهای فرعی در شهرستان خبر داد و از مردم درخواست کرد تا با کمی تحمل و صبرکارکنان راهداری را با وجود تجهیزات و امکانات محدود در بازگشایی مسیرهای اصلی یاری دهند و در خصوص برف روبی مسیرهای فرعی و کوچه ها کمی صبور باشند.
در حال حاضر دستگاه های برف روب شهرداری در داخل شهر فریدونشهر و تجهیزات و دستگاه های برف روب راهداری در تمامی محورها در تلاش برای بازگشایی جاده ها هستند و این در حالی است که آسمان فریدونشهر هم چنان ابری بوده و با ورزش باد شدید و افت دما همراه است.
به گزارش ایمنا، به دلیل بارش برف و باران و در برخی نقاط بروز پدیده کولاک، سطح جاده ها لغزنده و نیازمند دقت و هوشیاری کامل از سوی رانندگان است و مسافرانی که قصد تردد در راه های مواصلاتی شهرستان فریدونشهر را دارند باید به تجهیزات ایمنی مجهز باشند تا در مقاطع لازم از آن استفاده کنند./1

Go to TOP