چاپ خبــر
رئیس صندوق بین‌المللی پول:

آسمان اقتصاد جهانی ابری است!

رئیس صندوق بین‌المللی پول درباره تنش‌های تجاری ایجاد شده میان آمریکا و چین و تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی هشدار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روزنامه گاردین،: «کریستین لاگارد»، رئیس صندوق بین‌المللی پول در مورد «ابرهای تیره بر آسمان اقتصاد جهانی» در پی تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین هشدار داد و از دولت‌های سراسر جهان درخواست کرد از سیستم تولیدات داخلی حمایت کنند.

لاگارد اظهار داشت سیستم فعلی تجارت جهانی «در معرض جداسازی» قرار گرفته است و پتانسیل خنثی‌سازی رشد اقتصاد جهانی و فقیرتر شدن مصرف‌کنندگان را به دنبال خواهد داشت.

او در سخنرانی خود در هنگ‌کنگ با اشاره به نشانه‌هایی که می‌تواند تنش‌های میان دو طرف را کاهش دهد گفت تقابل برای افزایش تعرفه‌ها از سوی کشورهای رقیب می‌تواند یک شکست سیاسی جمعی و نابخشودنی برای تجارت جهانی باشد.

رئیس صندوق بین‌المللی پول در ادامه افزود: «اجازه دهید بدون استفاده از اقدامات متقابل اختلافات را حل کرده و از موانع تجاری بکاهیم.»

لاگارد همچنین گفت کشورها می‌توانند با استفاده از سیاست‌های آرام‌تری اختلافات تجاری را حل کرده و برای فیصله دادن به مشاجرات از انجمن‌های بین‌المللی کمک بگیرند.

وی افزود: «کارهای بیشتری از دست ما بر می‌آید، اما نمی‌توانیم این کارها را به تنهایی انجام دهیم.»

رئیس صندوق بین‌المللی پول در ادامه اظهارات خود گفت: «شیوه‌های اقتصادی نامناسب تاثیر اندکی بر کسری تجاری عمومی کشور در نقاط دیگر جهان دارد. حقیقت این است که این عدم تعادل زمانی به وجود می‌آید که هزینه‌های یک کشور بیشتر از درآمدش باشد.»

لاگارد سخنان خود را پس از تهدید وضع تعرفه 150 میلیارد دلاری دونالد ترامپ بر کالاهای وارداتی چین به آمریکا اظهار کرد. آمریکا دارای کسری تجاری 375 میلیارد دلاری با چین است.

پکن نیز تهدید کرده است با اعمال تعرفه‌های خود بر کالاهای وارداتی آمریکا با این اقدام مقابله خواهد کرد.

با این حال انتظار می‌رود این بن‌بست مذاکراتی در جلسه بهار صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن میان سران اقتصادی جهان و بانک‌های مرکزی در مورد اقتصاد جهانی سامان یابد.

انتهای پیام/ ع ت

Go to TOP