چاپ خبــر
نماینده مردم تایباد و باخرز در مجلس تاکید کرد؛

ضرورت همکاری دولت و قوه قضائیه در اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسوولان

باید مفاد مربوط به طرح «اعاده اموال نامشروع» اجرایی و عملیاتی باشد که برخی از وظایف آن به عهده قوه قضائیه و برخی نیز وظیفه دولت است که برای اجرایی شدن آن نیاز به همکاری بیشتر این دو قوه دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از صبح توس: جلیل رحیمی جهان آبادی؛ ضمن اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان که در بهارستان نامعلوم مانده است، اظهار کرد: این طرح یک طرح مناسب است اما کمی در جزئیات این طرح باید بررسی های کارشناسی صورت پذیرد تا قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

 

وی افزود: قطعا مهم ترین مبحث در کشور مبارزه با فساد است اما باید باید مفاد مربوط به طرح «اعاده اموال نامشروع» اجرایی و عملیاتی باشد که برخی از وظایف آن به عهده قوه قضائیه و برخی نیز وظیفه دولت است که برای اجرایی شدن آن نیاز به همکاری بیشتر این دو قوه دارد.

 

نماینده مردم تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این قانون مجری را موظف می کند تا از ابتدای انقلاب اموال مدیران را بررسی کند، گفت: این کار با کدام مکانیسم و ضمانت اجرایی قابل انجام است؟ بستگان آن ها را از کجا می خواهید بررسی کنید؟

 

رحیمی جهان آبادی با تاکید بر اینکه کلیت مبارزه با فساد و فرو رفتن در منجلاب فساد نکته بسیار مهمی است، بیان کرد: مهم ترین اولویت فعلی برای جلب اعتماد مردم در اوضاعی که وضعیت اقتصادی نابسامان است مبارزه واقعی با فساد بوده که باید اجرایی شود اما این طرح باید مشکلات اجرایی اش برطرف شود.

 

وی تصریح کرد: اگرچه این طرح حقیقتا مطالبه مردم است اما برای تصویب آن نیازمند زمان هستیم تا نمایندگان بتوانند در کمیسیون های تخصصی این قانون را بررسی و اجرایی کنند.

 

انتهای پیام/ع ت

Go to TOP