چاپ خبــر

چگونه در میان عموم سخنرانی کنیم؟

باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنکور سراسری به عنوان بزرگ ترین آزمون همه ساله تعداد زیادی داوطلب را دارا و از حساسیت بالایی نیز برخوردار است.

“کنکور سراسری ۹۷” هم مانند سال های گذشته هیجان و حساسیت های خاص خودش را دارد. به طوری که با آغاز ثبت نام جهت شرکت در آزمون از ۱ بهمن ۹۶ این موضوع بسیار جدی تر و با اهمیت تر از قبل شده است. متقاضیان کنکور ۹۷ دفترچه راهنما و شرایط ثبت نام کنکور ۹۷ را می توانند از سایت سازمان سنجش دانلود و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. هم چنین می توانید با کلیک بر روی لینک زیر دفترچه راهنمای کنکور سراسری ۹۷ را از سایت باشگاه خبرنگاران جوان نیز دانلود نمایید.

توجه: داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه آزاد اسلامی ۹۷ نیز بایستی جهت شرکت در کنکور ۹۷ همین دفترچه را به طور کامل مطالعه نمایند. هدف از مطالعه دفترچه راهنما و ثبت نام کنکور مطلع شدن از شرایط عمومی و شرایط اختصاصی، سهمیه ها ، مقررات وظیفه عمومی، تسهیلات ثبت نامی است.

دانلود دفترچه راهنما و شرایط ثبت نامی کنکور ۹۷ سازمان سنجش

کنکور سراسری ۹۷ جهت پذیرش دانشجو در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری، غیر دولتی، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس های خود گران دانشگاه ها و هم چنین کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

دفترچه راهنما و شرایط شرکت در

تعداد ثبت نام کنندگان در کنکور ۹۷
طبق اظهارات مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور تعداد افراد ثبت نام کننده در کنکور ۹۷ به شرح زیر است:

۹۵۱ هزار و ۹۰ داوطلب در کنکور سراسری ۹۷ در دانشگاه های دولتی و غیر انتفاعی از جمله رشته های با آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام نموده اند. این تعداد در مرحله اول ثبت نام که از ۱ بهمن تا ۱۶ بهمن ادامه داشت اقدام به ثبت نام کرده اند. اما در فرصت دوباره و زمان مجددی که برای ثبت نام کنکور ۹۷ در اسفند ماه ۹۶ در نظر گرفته شد، این آمار به یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۶۰ نفر رسید.

نحوه ثبت نام کنکور ۹۷
جهت ثبت نام کنکور بایستی به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و به صورت اینترنتی این کار را کرد. دفترچه کنکور ۹۷ که دارای ضوابط و شرایط شرکت در کنکور سراسری به صورت هم زمان در روز ۱ بهمن ۹۶ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. داوطلبان برای تکمیل ثبت نام خود و حضور در آزمون سراسری ۹۷ می بایست مبلغ ۲۲ هزارتومان را به سازمان سنجش کشور واریز کرده و اطلاعات کارت اعتباری ثبت نامتان را دریافت نمایید. هم چنین افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی، غیر انتفاعی و پیام نور را دارند بایستی ۱۱ هزار تومان نیز به مبلغ واریزی اضافه و علاقه مندی خود در فرم ثبت نام را مشخص کنند.

تعداد داوطلبان زن و مرد در کنکور ۹۷
از تعداد ۱ میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ نفر در کنکور ۹۷ تعداد ۵۹۹ هزار و ۱۲۱ نفر در حدود ۵۹/۲۴% خانم و تعداد ۴۱۲ هزار و ۲۶۳ نفر در حدود ۴۰/۷۶% آقا هستند.

دفترچه راهنما و شرایط شرکت در

نکات مهم در رابطه با کنکور سراسری ۹۷
در کنکور ۹۷ تمامی داوطلبان اعم از دارندگان دیپلم نظام قدیم و فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک پیش دانشگاهی توانایی انتخاب رشته دلخواه خود را در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، هنر ، زبان های خارجی، علوم تجربی، علوم انسانی را دارا هستند و می توانند در فرم ثبت نام خود وارد کنند. بعد از کامل کردن فرم ثبت نام اینترنتی و ارسال عکس و بعد از دریافت کردن شماره پرونده و کد پی گیری ثبت نام حتما در بخش مشاهده و چاپ اطلاعات ثبت نامی تمامی مشخصات خود را به طور کامل بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه اشکالی آن را اصلاح کنید. در آخر از این برگه برای خود پرینت بگیرید.

زمان برگزاری کنکور۹۷
در حال حاضر زمان های تعیین شده برای برگزاری کنکور سراسری ۹۷ روزهای ۷ و ۸ تیر ماه است. تمامی داوطلبان بایستی قبل از برگزاری آزمون جهت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۷ اقدام کرده باشند. لازم به ذکر است که افرادی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند باید پرینت تمامی کارت ها را همراه خود جهت ورود به جلسه آزمون نزد خود داشته باشند.

دفترچه راهنما و شرایط شرکت در

زمان اعلام نتایج کنکور ۹۷
زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۷ نیمه دوم مرداد ماه خواهد بود. نتایج بر روی سایت سازمان سنجش کشور قرار می گیرد. داوطلبان بعد از آگاهی از نتایج اولیه خود در صورت مجاز بودن می توانند رشته خود را انتخاب کنند. انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷ حدودا یک هفته بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور یعنی در نیمه دوم مرداد خواهد بود.

جزئیات شرکت کنندگان کنکور ۹۷ بر اساس گروه های آزمایشی
تعداد داوطلبان کنکور ریاضی ۹۷ (علوم ریاضی و فنی ) : ۱۴۴هزار و ۴۳۷ نفر
تعداد داوطلبان کنکور تجربی ۹۷: ۶۴۲هزار و ۲۲۸ نفر
تعداد داوطلبان کنکور علوم انسانی ۹۷: ۲۰۴هزار و ۹۳۶ نفر
تعداد داوطلبان کنکور هنر ۹۷: ۱۲ هزار و ۲۴۹ نفر
تعداد داوطلبان کنکور زبان ۹۷: ۷ هزار و ۵۳۴ نفر
هم چنین متقاضیانی که علاوه بر رشته هنر در گروه های آزمایشی دیگر نیز شرکت کرده اند در حدود ۶۶ هزار و ۵۶۶ نفر است. داوطلبانی که نیز علاوه بر زبان های خارجی در گروه آزمایشی دیگر ثبت نام کرده اند در حدود ۱۳۷ هزار و ۹۹۷ نفر است. برای آگاهی از منابع کنکور ۹۷ نیز می توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

تیم باشگاه خبرنگاران جوان برای تمامی داوطلبان در گروه های آزمایشی مختلف “کنکور سراسری ۹۷” آرزوی موفقیت و پیروزی دارد. پس از اعلام نتایج در مرداد ماه می توانید رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و منتظر پذیرش از دانشگاه های مورد تایید باشید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از برترین ها: واقعا لازم نیست با مهارت حرف زدن در میان عموم متولد شده باشید تا بدانید چکار کنید که بقیه به حرف‌های‌تان گوش بدهند. بلکه این مهارتی است که هر کسی که بخواهد می‌تواند آن را یاد بگیرد و به تبحر برسد. اگر قصد دارید مهارت صحبت در میان عموم را به خوبی یاد بگیرید در این مطلب برخی از بهترین نکات را به شما یادآوری می‌کنیم.

کنترل تُن صدا

تُن صدای شما بهترین ابزاری است که دیگران را جذب می‌کند تا شما را بشنوند. تُن صدا شامل گونه‌ی کاربردی صداست همراه با طیفی از صداهایی که هنگام حرف زدن استفاده می‌کنید. در یک مکالمه‌ی معمولی سعی کنید از گلوی‌تان صحبت کنید اما وقتی که با حضار صحبت می‌کنید باید از سینه‌تان حرف بزنید.

علاوه بر تُن صدا، باید هنگام صحبت مراقب اعتماد بنفس‌‌تان نیز باشید. کلمات و عباراتی که نیاز به تاکید دارند با تاکید بیان کنید تا به راحتی توجه افراد بیشتری را جلب کنید. با تاکید ادا کردن کلمات این امکان را به شنوند‌ه‌ها می‌دهید که بدانند چیزی که می‌گویید مهم است. یادتان باشد وقتی زیر و بم صدای خود را تغییر می‌دهید، معنای چیزی که می‌گویید نیز تغییر می‌کند پس از آن درست استفاده کنید.

پروسودی به الگو و ریتمی گفته می‌شود که افراد در شعر از آن استفاده می‌کنند و جزئی مهم از سخنرانی برای جمع است که نباید از آن غافل شوید. زمانی که با یک تُن یکنواخت صحبت می‌کنید، ممکن است شنونده کسل شود. در نتیجه دیگر به چیزهایی که شما می‌گویید گوش نخواهد کرد. گهگاه در گفتارتان احساساتی را بیان کنید تا شنونده‌ها را جذب کنید.

سرعت مناسب برای حرف زدن

وقتی که خیلی تند یا خیلی آهسته حرف می‌زنید نمی‌توانید دیگران را جذب کنید تا به شما گوش بدهند. شما باید مناسب‌ترین سرعت را برای کلام خود انتخاب کنید. اگر خیلی سریع حرف بزنید این پیام را به شنونده منتقل می‌کنید که هیجان زده هستید. وقتی خیلی آهسته حرف می‌زنید نیز باعث احساس خواب آلودگی شنونده خواهید شد. البته همیشه باید اهیمت «ساکت شدن» را مد نظر داشته باشید و هر ازگاهی که لازم شد شنونده در مورد چیزی که گفته‌اید فکر کند یا حرف‌های‌تان را درک و تجزیه و تحلیل کند از آن استفاده کنید.

ولوم (رسایی)

ولوم صدای شما با تُن صدای‌تان فرق می‌کند. اینکه بدانید چه زمانی صدای خود را بالا ببرید کمک‌تان می‌کند توجه شنوندگان را جلب کرده و آنها را سر شوق بیاورید. یادتان باشد اینکه بدانید چطور ولوم صدای خود را بالا یا پایین کنید کافی نیست، اگر می‌خواهید کلام‌تان خیلی موثرتر شود باید این را هم بدانید که چه زمانی ولوم صدای خود را تغییر دهید.

تماس چشمی

حفظ تماس چشمی خیلی مهم است زیرا به شما این فرصت را می‌دهد که با شنونده‌های‌تان ارتباط بهتری برقرار کنید. ضمنا داشتن تماس چشمی باعث می‌شود شنونده‌ها چیزی که شما می‌گویید را علاوه بر شنیدن حس نیز بکنند. تا جایی که ممکن است سعی کنید با تمام شنونده‌های‌تان این ارتباط چشمی را حفظ کنید تا مطمئن شوید که همه به حرف‌های شما توجه می‌کنند.

پرهیز از اغراق

وقتی بزرگنمایی و غلو می‌کنید به زبانی که از آن استفاده می‌کنید توهین می‌کنید. پس سعی کنید کلمات خود را محدود کنید، مخصوصا وقتی که راجع به موضوعی ساده و اصولی حرف می‌زنید. مشکل اغراق این است که باعث می‌شود در معرض دروغ گفتن قرار بگیرید و وقتی دروغ می‌گویید تا تاثیر بگذارید، شنونده‌ها علاقه و اشتیاق خود را نسبت به حرف‌های شما از دست می‌دهند.

اجتناب از قضاوت در کلام

آدم‌ها وقتی تصحیح می‌شوند یا راه حلی به آنها ارائه می‌شود گوش می‌‌دهند اما زمانی که احساس کنند قضاوت می‌شوند احتمال اینکه دیگر نخواهند گوش دهند بسیار زیاد است. اگر شنونده‌های شما چیزهایی که انتظار دارند را نشوند هم ممکن است همین اتفاق بیفتد.

مثلا اگر قصد شما از حرف زدن پیشنهاد راه حل باشد باید پیشنهادها را ارائه دهید و شنونده‌ها را منتظر و بلاتکلیف نگه ندارید. هر زمانی از صحبت شما اگر احساس کنند حرف‌های شما چیزی نیست که منتظرش بودند، علاقه‌ و تمرکز خود را از دست داده و توجه خود را معطوف چیزهای دیگری خواهند کرد.

انتهای پیام/ع ت

Go to TOP