چاپ خبــر

اعزام یگان نیروهای گارد ملی «هاوایی» از آمریکا به افغانستان

پس از خبر اعزام یگان هوایی گارد ملی ایالت‌های «آیداهو» و «کارولینای شمالی» به افغانستان، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که اعضای گارد ملی «هاوایی» نیز به این کشور اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل ازآسوشیتدپرس: در ادامه روند افزایش نیروهای هوایی آمریکا در افغانستان یک یگان از گارد ملی «هاوایی» قرار است به این کشور  اعزام شود.

به‌گفته مقامات آمریکایی نظامیان این یگان خلبان‌های بالگردهای «شینوک» هستند و پس از پایان دوره آموزشی برای دوره‌ای 9ماهه به افغانستان اعزام می‌شوند.

بر اساس این گزارش، حدود 80 نفر از گردان اول هنگ 171 هوایی آمریکا برای گذراندن این دوره، شهر «کالووا» را به مقصد تگزاس ترک کرده‌اند.

چند روز پیش نیز 30 نفر از اعضای یگان هوایی گارد ملی آمریکا از ایالت «آیداهو» برای گذراندن دوره آموزشی، پیش از اعزام به افغانستان، به پایگاه «فورت هود» تگزاس منتقل شدند.

در ادامه افزایش نیروهای هوایی آمریکا در افغانستان پس از آن نیز 280 نفر از یگان هوایی گارد ملی آمریکا این بار از ایالت کارولینای شمالی پیش از اعزام به افغانستان به تگزاس رفتند تا ضمن گذراندن دوره آموزشی با اقلیم خاورمیانه نیز آشنا شوند.

نیروهای کارولینای شمالی آموزش دیده‌اند تا ضمن استفاده از بالگردهای جنگی، حمایت هوایی از نیروهای زمینی، تعمیر و نگهداری و حمایت تدارکاتی نیروها را نیز انجام دهند.

گفته می‌شود که 30 نظامی ایالت آیداهو قرار است عملیات نجات نظامیان زخمی در میدان‌های جنگ افغانستان را نیز انجام دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ع ت

Go to TOP