چاپ خبــر

90 درصد تماس ها با سامانه 112 مزاحمی هستند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین گفت: 90 درصد تماس ها با سامانه امداد و نجات این جمعیت مزاحمی و بی مورد هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا: حکمت الله هاشمی روز یکشنبه در نشست کارگروه امداد و نجات و آموزش های همگانی استان قزوین افزود: در نوروز امسال 70هزار تماس با سامانه 112 جمعیت هلال احمر برقرار شد که تنها 157مورد از آنها منجر به عملیات شد و سایر همگی کاذب و مزاحمتی بودند.

وی بر فرهنگ سازی توسط رسانه ها در این خصوص تاکید کرد و گفت: گاهی ثانیه ها در امداد و نجات به یک انسان آسیب دیده حیاتی و تاثیرگذار است و چنین تماس هایی با اشغال کردن خط تلفن 112 بر روند امدادرسانی ها تاثیر مخرب و منفی خواهد گذاشت.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه فناوری بر سرعت در امدادرسانی تاثیرگذار گذاشته است،افزود: البته سرعت در امدادرسانی به افزایش پایگاه، تعداد نیروها، آمبولانس ها و سایر تجهیزات نیز بستگی دارد.

وی با اشاره به کمبودهای این جمعیت در بخش تجهیزات،گفت: از بین 32 پایگاه استان 16ست نجات خودرویی کمبود داریم که بویژه در مناطقی مانند الموت بسیار لازم است.
هاشمی همچنین افزود: سال گذشته در راستای آموزش و توانمندسازی دستگاه ها در حوزه امداد و نجات عملیات تمرینی تخلیه اضطراری برای ارگان های متقاضی برگزار و تفاهم نامه ای نیز با لشگر 16زرهی، نیروی انتظامی و چندین هیات ورزشی داشتیم که در سال جاری توسعه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این کارگروه گفت: سال گذشته 258 تن از نیروهای انسانی دستگاه های اجرایی استان طی قراردادی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی توسط مرکز جامع علمی کاربردی هلال احمر استان، دوره های کمک های اولیه را فراگرفتند.

حسن آصفی افزود: این دوره ها برای کارکنان دستگاه ها به عنوان دوره ضمن خدمت محسوب می شود و ادارات دولتی می توانند از امتیازات این دوره ها در طول سال استفاده کنند.

آصفی ادامه داد: در سال گذشته با بحران های مختلفی که در کشور اتفاق افتاد، استان قزوین در تمام ابعاد اعم از امداد و نجات، درمان و بهداشت روان و بازسازی به عنوان استانی پیشرو ظاهر شد.

انتهای پیام /ع ت 

Go to TOP