چاپ خبــر

روزه‌خواری در انظار عمومی، جریحه‌دار کردن عفت عمومی است

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که روزه‌خواری در اسلام مجازات سنگینی دارد، وظیفه نهی از منکر در برابر این گناه بزرگ را بر گردن آحاد مردم دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اباصلت غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر ضمن بیان اوصاف و برکات ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در صورتی که کسی برای نگرفتن روزه عذر شرعی هم داشته باشد، حق ندارد عفت عمومی را جریحه دار کرده و در انظار عمومی اقدام به روزه خواری کند.

خطیب جمعه فریدونشهر با اشاره به این که نهی از منکر روزه خواری وظیفه آحاد مردم است، گناه روزه خواری در اسلام را بزرگ تلقی کرده و گفت: مجازاتی که اسلام برای روزه خواری تعیین کرده، مجازات سنگینی است که نشان دهنده اهمیت این فریضه الهی در شرع مقدس است.

وی با اظهار این که در ماه مبارک رمضان ارتباط مردم و مساجد بیشتر می‌شود، بر لزوم پخش اذان در هر سه وعده نماز در تمام مساجد شهرستان تأکید کرد و از خدام مساجد و اداره تبلیغات اسلامی خواست بر این امر نظارت کنند.

امام جمعه فریدونشهر به مناسبت سالروز شهادت مختار ثقفی، رشادت‌های این سردار شهید اسلام را تحسین کرد و گفت: داستان شهادت مختار به دست کسانی که خود را مسلمان می‌نامیدند بعد از ماجرای شهادت حضرت اباعبدالله(ع) در کربلا نشان دهنده این موضوع است، که هر کسی را نمی‌توان مسلمان نامید و مسلمانی دارای شرایطی خاص خود است.

حجت الاسلام غفاری در آستانه روز جهانی بدون دخانیات، همه دولت‌های بعد از انقلاب را به خاطر دادن مجوز تولید و واردات دخانیات در کشور، در ترویج روی آوردن مردم و به ویژه جوانان به دخانیات مقصر دانست و با بیان این حکم شرعی که «هر چیزی که برای بدن ضرر داشته باشد، استفاده از آن حرام است»، گفت: طبق این فتوا استفاده از دخانیات در اسلام جایز نیست.

خطیب جمعه فریدونشهر سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در هفته پیش رو را تبریک گفت و از عموم مردم خواست، در برگزاری جشن‌های مفصل ولادت ائمه(ع) پیش قدم و کوشا باشند.

انتهای پیام/

Go to TOP