چاپ خبــر

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به دو روستای فریدونشهر

کلنگ آبرسانی به روستای حاجی آباد و بازطراحی، تعویض و ارتقای شبکه آبرسانی روستای چقا به منظور تأمین آب سالم برای یک هزار نفر به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، به همت اداره آب و فاضلاب روستایی فریدونشهر و با حضور مجید حبیبیان، معاون طرح و برنامه اداره کل آبفار استان اصفهان، کلنگ طرح آبرسانی به روستای حاجی آباد و بازطراحی، تعویض و ارتقای شبکه آبرسانی روستای چقا به زمین زده شد.

روستای حاجی آباد(گوراب) تاکنون فاقد شبکه آبرسانی سالم بوده است و روستای چقا نیز از شبکه آبرسانی فرسوده‌ای برخوردار بوده که جوابگوی جمعیت کنونی و جمعیت گردشگری این روستا نبود. این دو طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان به اجرا درخواهد آمد و بعد از بهره برداری در مجموع یک هزار نفر از آب بهداشتی سالم بهره مند خواهند شد.

طرح آبرسانی به روستای چقا و حاجی آباد شامل اجرای شش کیلومتر خط انتقال آب، احداث مخزن آب با حجم 400 مترمکعب، احداث مخزن فشارشکن با حجم 10 مترمکعب و احداث سایت شیرآلات به مساحت 20 مترمربع است.

محمدرضا یبلویی، رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی فریدونشهر، در این مراسم با بیان این که در سال گذشته 11 طرح آبرسانی روستایی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون تومان اجرا شده است، گفت: این طرح‌ها شامل هشت طرح آبرسانی به روستاها، دو طرح احداث مخزن ذخیره آب و یک طرح تأمین آب شرب روستایی از طریق حفر چاه بود که تکمیل شده و در مدار بهره برداری قرار گرفتند.

انتهای پیام/

Go to TOP