چاپ خبــر

طرح تفکیک زباله در چهار شهرستان غرب اصفهان اجرا شد

مدیر عامل شرکت مدیریت پسماند شهرداری ها و دهیاری های غرب استان از اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در شهرستان های فریدن، فرویدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل ازایرنا: مالک رمضانی روز یکشنبه در گفتگویی گفت: اجرای طرح در فریدن تاکنون برای 20نفر اشتغالزایی داشته است و این آمار در آینده افزایش خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت مدیریت پسماند شهرداری ها و دهیاری های فریدن بزرگ، گفت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح 70 نیروی آموزشی نیز کار آموزش شهروندان را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: این طرح در حال حاضر با هفت ماشین با کد و بنر در سطح چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در حال اجرا است.
رمضانی گفت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح، شهرهای بزرگ مستقر در محدوده طرح، محله بندی شده اند و در شهرهای کوچک نیز یک روز در هفته به جمع آوری زباله های خشک اختصاص یافته است.
به گفته وی روستاها نیز در مرحله دوم این طرح ساماندهی می شوند.
مدیر عامل شرکت مدیریت پسماند شهرداری ها و دهیاری های فریدن بزرگ بابیان اینکه روزانه تنها دو تُن زباله خشک از این چهار شهرستان جمع آوری می شود، افزود: هر چند این مقدار در مقایسه با وسعت محدوده طرح، کم است اما دفن زباله در محل های تعیین شده بصورت چشمگیر کاهش یافته و این موضوع صرفه جویی انرژی، ماشین آلات و نیروی انسانی را در شهرداری ها در پی داشته است.
وی افزود: لاک، پلاستیک و کارتن موجود در زباله های خشکِ جمع آوری شده بصورت مجزا جداسازی و پرس شده و برای فروش ارسال می شوند که در نهایت تمام این مواد بازیافت خواهند شد.
مدیر عامل شرکت مدیریت پسماند شهرداریها و دهیاری های فریدن بزرگ با بیان اینکه در نظر داریم ساخت کود کمپوست و کود ورمی کمپوست را نیز اجرایی کنیم، افزود: مهمترین مساله برای پیاده سازی و اجرای این طرح، زمین مورد نیاز برای احداث کارخانه است.
وی با اشاره به اینکه برای ساخت کارخانه تولید کود کمپوست، سرمایه گذار وجود دارد ، افزود: عملیاتی شدن این طرح نیازمند تعامل و حمایت فرمانداران چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت است.
رمضانی با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در حفظ محیط زیست و توسعه گردشگری این منطقه تاثیر بسزایی دارد گفت: اجرای موفق این طرح در گرو مشارکت مردم این چهار شهرستان است.
به گزارش ایرنا، شرکت مدیریت پسماند شهرداریها و دهیاری های فریدن بزرگ در سال 91 به ثبت رسید و فعالیت خود را با شروع طرح تفکیک از مبدأ در سطح چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت از دی ماه سال 96 با آموزش های چهره به چهره آغاز کرد.
هشت شهرداری غرب استان اصفهان شامل شهرداری های داران، دامنه، فریدونشهر، برف انبار، بوئین و میاندشت، افوس، چادگان و رزوه به همراه چهار تعاونی دهیاری های آن ها و سهامداران و اعضای این شرکت هستند .

انتهای پیام /ع ت

  1. ساده دل گفت:

    (فریدن بزرگ) مشهور نبوده آن را برخی فرصت طلبان در بوق کرنا کردند تا آبی از آن به آسیاب خود بریزند!

Go to TOP