چاپ خبــر

راز تک رقمی شدن رتبه پدری که با داشتن ۳ فرزند از سد کنکور کارشناسی ارشد گذشت+فیلم

رتبه سه کنکور کارشناسی ارشد مدیریت گفت: سه فرزند دارم و رتبه برترم در کنکور نیز به برکت خانواده و فرزندانم بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم:  کنکور یک مرحله و پل مهم در ادامه تحصیل در کشورمان محسوب می‌شود، البته برای برخی عبور از این پل بسیار سخت و عده‌ای نیز با همت و اراده مثال‌زدنی و البته در راس آن با یک برنامه‌ریزی مدون، از این مرحله تاریخی زندگی خود عبور می‌کنند.

هادی جهانی، دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور، متاهل و صاحب سه فرزند فردی است که فعل خواستن را صرف و به کسانی که ازدواج و داشتن فرزند  را در تضاد با درس خواندن می‌بینند خلافش را اثبات کرده است. وی جزو آن دسته‌ای از افراد باتلاش، باعزم و اراده است که موفق به کسب رتبه سه کنکور کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتی شده است، پای گفت‌وگو با هادی جهانی نشسته‌ایم تا از رمز و راز کسب این موفقیت بیشتر اطلاع پیدا کنیم.

تسنیم : لطفا خودتان را معرفی و بفرمائید چه زمانی ازدواج کردید؟ در زمان دانشجویی ازدواج کردید؟

جهانی: بنده هادی جهانی متولد سال 1368، مقطع کارشناسی را در رشته کامپیوتر در دانشگاه پیام نور به پایان رساندم و در سال 89 وقتی ترم چهار مقطع کارشناسی بود یعنی در سن 21 سالگی، ازدواج کردم.

در آن زمان هم اگر بخواهم صادق باشم سرمایه زیادی نداشتم و کل سرمایه‌ام دو میلیون و 500 هزار تومان بود اما با عزمی راسخ و توکل به خداوند منان، از سنت حسنه پیامبر (ص) پیروی کردم. در آن دورانی که صاحب دو فرزند بودم به خدمت سربازی اعزام شدم و زمانی که سربازی را به پایان رساندم صاحب سه فرزند شده بودم.

تسنیم: نحوه مدیریت درس خواندن و برنامه ریزی شما در کنکور ارشد چگونه بود؟

جهانی: از نظر من ما دارای دو روش درس خواندن هستیم، نخستین آن درس خواندن معمولی است که اغلب داوطلبان در این دسته‌بندی قرار دارند ، نوع دیگری از درس خواندن، درس خواندن جهادی است که همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند کار جهادی و همت جهادی، این نوع درس خواندن هم وام‌دار این نوع نگرش است.

من سه مولفه برای آن تعریف کردم که این سه مولفه عبارتند از هدف مشخص، عزم راسخ و سوم تلاش بی‌وقفه. اگر کسی از این الگوی درس خواندن جهادی پیروی کند قطعا به آنچه مدنظر دارد خواهد رسید.

مطالعات من برای کنکور ارشد به همراه دو تن دیگر از دوستانم که آن‌ها نیز حائز رتبه‌های خوبی در کنکور امسال شدند بود و با مشاوره یکی از دوستانم به نام آقای بقایی که زحمت زیادی در حق من و دوستانم کشیدند این رتبه را کسب کردم البته باید خاطرنشان کنم مطالعات ما به طور جدی و مفید در دو ماه پایانی منتهی به کنکور خلاصه شد، به طوری که در آن روزها، حدود 15 الی 16 ساعت مشغول مطالعه دروس و منابع بودیم. از آنجایی که من دارای شغل آزاد هستم و این شغل نیز دردسرها و گرفتاری‌های خاص خودش  را دارد باز هم در روحیه و انگیزه من اثر نداشت.

تسنیم: مقطع تحصیلی ارشد شما با دوره کارشناسی متفاوت خواهد بود. به چه دلیل این تغییر رشته را صورت دادید؟

جهانی: اول اینکه عشق من صنعت و تولید است یعنی جایی که من می‌توانم به خوبی نفس بکشم، شهرک‌های صنعتی است و این از دلایل شخصی من برای انتخاب این رشته بود، دوم اینکه در بحث علوم انسانی و مدیریت، ما انسان‌های جهادی و انقلابی بسیار کم داریم یعنی آن نگاه کار و مدیریت جهادی به مسائل را نداریم لذا اینکه یکی از دلایلی که ما سه نفره شروع کردیم و ان شاالله این راه را ادامه بدهیم و دست چند نفر دیگر را هم در این مسیر بگیریم و به این وادی وارد کنیم، همین است، یک جریان مومن و انقلابی در عرصه مدیریت صنعت وارد شوند تا وضعیت صنعت را از این خمودگی در بیاوریم.

تسنیم: از نظر خودتان، دلایل موفقیت خود در کنکور ارشد امسال را چه می‌دانید؟ آیا می‌توان قائل به یک فرمول طلایی بود؟

جهانی: از اساسی‌ترین دلایل موفقیت بنده، داشتن همسری رفیق، همراه و همپا بود که ایشان همه جانبه از من حمایت می‌کرد و کوچک‌ترین ناراحتی و نارضایتی نداشتند. در زمینه درس خواندن همواره تشویق می‌کردند تا در بهترین دانشگاه درس بخوانم.

تسنیم: از فرزندانتان بگوئید و اینکه آن‌ها چه تاثیری در روند مطالعات شما داشتند؟

جهانی: دوقلوهای ما الان حدود سه سال و نیمه هستند و فرزند سوم بنده هم حدود دو سالش است، نقش همسرم در زمانی که در حال مطالعه بودم بسیار پررنگ‌تر بود زیرا که نمی‌گذاشت بچه‌ها مزاحم من شوند اما من هم در زمان‌هایی که در حال استراحت بودم، سراغ بچه‌ها می‌رفتم و با انرژی سرشاری که از آن‌ها می‌گرفتم با انرژی مضاعف به درس خواندن بازمی‌گشتم و نظر کسانی که می‌گویند با شرایط همسرداری و فرزندداری نمی‌شود درس خواند را رد می‌کنم همانطور که عملا این قضیه را ثابت کردم.

تسنیم: توصیه‌ای به بچه‌های پشت کنکور و همچنین افرادی که وضعیت مشابه شما دارند بگوئید.

جهانی: اول اینکه حرفه‌ای درس بخوانند یعنی لازم نیست صد درصد منابع را بخوانند و یا اینکه برای رتبه شدن نیازی نیست همه درصدها را، 100 بزنند. همین که 60 درصد مطالب را صد در صد خوب یاد بگیرید و مسلط باشید کافی است. به دوستان جوان مجرد هم که هنوز موفق به ازدواج نشده‌اند برادرانه توصیه می‌کنم هرچه زودتر تشکیل خانواده بدهند. ازدواج و تشکیل خانواده برکات و خیرات بیشتری به همراه دارد و برکات و توفیقاتی که بنده کسب کردم هم از برکت تشکیل خانواده و بچه‌هایم می‌دانم.

گفت‌وگو از سروش عربی

انتهای پیام/ ع ت

Go to TOP