چاپ خبــر
به مناسبت هفته دولت؛

افتتاح اولین شعبه سیار صدور کارت ملی هوشمند استان به همراه چندین طرح عمرانی در فریدونشهر

افتتاح شعبه سیار صدور کارت ملی هوشمند و چندین طرح عمرانی در حوزه خدمات شهری، کمک به مددجویان کمیته امداد و گردشگری برنامه‌های شاخص امروز هفته دولت در فریدونشهر بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، به مناسبت هفته دولت با حضور مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان شعبه سیار صدور کارت ملی هوشمند به همراه چندین طرح عمرانی مختلف در شهرستان فریدونشهر افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

افتتاح 14 باب منزل مسکونی احداث شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونشهر مهمترین افتتاحیه عمرانی این شهرستان بود که امروز با حضور مسئولان انجام شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونشهر در این مراسم افتتاحیه با بیان این که این نهاد در سال گذشته و در شش ماهه اول سال جاری بالغ بر 23 میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی شامل بهسازی، مقاوم سازی و تأمین مسکن مددجویان در شهرستان هزینه کرده است، گفت: علاوه بر این 267 طرح اشتغال زایی در این مدت با اعتبار پنج میلیارد تومان توسط کمیته امداد در فریدونشهر پیگیری شده و به انجام رسیده است.

سید مصطفی انوری تصریح کرد: طرح‌های عمرانی کمیته امداد از منابع داخلی این نهاد و کمک خیرین و با دریافت وام مددجو از بنیاد مسکن اجرایی شده و به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح 20 هزار متر مربع پیاده رو سازی با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان، افتتاحیه عمرانی دیگر این شهرستان در هفته دولت سال 97 بود. این طرح که توسط شهرداری برف انبار به منظور بهبود در عبور و مرور شهروندان و زیباسازی فضای شهری به بهره برداری رسید در مدت چهار ماه با حضور دو پیمانکار انجام شد. حمیدرضا شریعتی نیا، شهردار برف انبار، در مراسم افتتاحیه این طرح شهری گفت: سرانه بودجه شهرداری برف انبار در سال 97 دو میلیارد تومان بوده است.

اولین خانه بومگردی در شهر فریدونشهر با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان زیر نظر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیگر طرح عمرانی و اشتغال زایی این شهرستان بود که امروز به بهره برداری رسید.

مشاور برنامه ریزی مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در آئین افتتاحیه این خاه بومگردی با اشاره به شرایط مساعد گردشگرپذیری فریدونشهر و جاذبه‌های گردشگری متعدد این شهرستان، از اقدام دیرهنگام مسئولان برای توسعه صنعت گردشگری در فریدونشهر سخن گفت. سید علی صالح درخشان افزود: توسعه بومگردی و احداث خانه مسافر بومگردی علاوه بر این که می‌تواند به اقتصاد شهرستان و اشتغال زایی کمک کند، می‌تواند در حفظ و انتقال فرهنگ و آداب و رسوم منطقه نیز مؤثر باشد.

این اقامتگاه بومگردی علاوه بر داشتن فضای جذاب بومی، موزه‌ای از لوازم و ابزار زندگی و کار قدیمی شهرستان فریدونشهر است که گردشگر و بیننده را در فضای تاریخی گذشته قرار می‌دهد.

کلنگ زنی فضای سبز کنار رودخانه وحدت آباد با اعتبار 100 میلیون تومان طرحی از شهرداری فریدونشهر بود که امروز به مناسبت هفته دولت انجام شد. این طرح به منظور زیباسازی فضای شهری و بهبود در عبور و مرور شهروندان عملیاتی خواهد شد.

اولین شعبه سیار صدور کارت ملی هوشمند در استان اصفهان در مناطق عشایری چشمه لنگان فریدونشهر دیگر طرحی بود که با حضور مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان به بهره برداری رسید و از امروز به مناسبت هفته دولت فعالیت خود را به منظور تسریع در روند صدور کارت ملی عشایر کوچ رو شهرستان فریدونشهر و رفاه حال ایشان آغاز کرد.

انتهای پیام/

 

  1. myth گفت:

    اولین ایستگاه سیار کارت هوشند ملی استان پارسال در آسایشگاه شهید مطهری اصفهان افتتاح شد.کی گفت این اولینه؟

Go to TOP