چاپ خبــر
بسیج، مدرسه عشق؛

۱۰ گروه جهادی در رزمایش خدمت محمد رسول الله فریدونشهر شرکت کردند

سراسر روزهای تابستان امسال با صدای بیل و کلنگ گروه‌های جهادی در روستاهای فریدونشهر سپری شد اما این خدمت رسانی در رزمایش خدمت محمد رسول الله(ص) با جلوه‌ای خاص با حضور 10 گروه جهادی برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، در روزهای اخیر 10 گروه در قالب اردوهای جهادی «رزمایش خدمت» به منظور خدمت رسانی به مردم مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان شرکت کردند که این اردوها در قالب فعالیت‌های عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی، خدمات رایگان پزشکی تخصصی و فعالیت‌های خدماتی بود.

بازسازی منازل در خطر تخریب مردم روستای کلوسه توسط گروه جهادی دانشگاه افسری امام حسین(ع) سپاه، احداث مسجد در روستاهای مزرعه میر و مزرعه سیب پیشکوه توسط گروه جهادی باقرالعلوم(ع)، ساخت جاده و احداث خانه عالم در روستای کاهگان توسط گروه جهادی شهید جواد محمدی درچه، نوسازی مدرسه روستای وستگان توسط گروه جهادی شهید کاظمی حوزه امام حسین(ع) فریدونشهر، تکمیل مدرسه روستای طزره توسط گروه جهادی شهید حججی حوزه امام سجاد(ع) فریدونشهر و تکمیل مدارس روستاهای بهرام آباد و وزوه توسط گروه جهادی شهید طاهری حوزه بسیج عشایری فریدونشهر از جمله مهمترین فعالیت‌های عمرانی انجام شده توسط گروه‌های جهادی در مدت 10 روزه رزمایش خدمت در شهرستان فریدونشهر بود.

همچنین گروه جهادی الزهرا(س) در روستای میلاگرد، گروه جهادی فاطمیون(س) حوزه حضرت زینب(س) در روستای سروشجان، گروه جهادی پیروان ولایت حوزه حضرت فاطمه(س) در روستای سرداب، گروه جهادی باقرالعلوم در روستاهای مزرعه میر و مزرعه سیب و گروه جهادی شهید حججی در روستای طزره اقدام به برگزاری اردوهای جهادی فرهنگی در طول این رزمایش کردند.

حضور 45 پزشک متخصص به همراه امکانات و لوازم تخصصی در روستای مصیر و ارائه خدمات رایگان پزشکی تخصصی به مردم روستاهای منطقه پشتکوه فریدونشهر از بزرگترین و مهمترین اردوهای جهادی امسال در این شهرستان بود که در قالب رزمایش خدمت توسط بسیج جامعه پزشکی و حوزه مقاومت بسیج ادارات انجام شد.

فعالیت‌های جهادی مذکور صرفا مربوط به اردوهای جهادی در مدت 10 روزه «رزمایش خدمت» است و اردوهای جهادی طول سال در این شهرستان بسیار گسترده تر از این تعداد است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر در این باره گفت: امسال فقط در بخش عمرانی در 21 روستای این شهرستان اردوی جهادی زیر نظر سازمان بسیج سازندگی برگزار شده است که شامل احداث و نوسازی مدرسه، احداث شبکه آبرسانی روستا، احداث مسجد، احداث خانه برای افراد بی بضاعت، احداث خانه عالم، احداث حمام و سرویس بهداشتی، یازسازی جوی آب و غیره بوده است.

سرهنگ دوم پاسدار سید عباس میرکریمی گفت: همه این فعالیت‌ها به غیر از اقدامات عمرانی، فرهنگی و خدماتی است که توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به رایگان و برای مناطق محروم انجام می‌شود که تاکنون در سال جاری این اقدامات عمرانی در فریدونشهر شامل احداث شبکه آبرسانی بهداشتی در 12 روستای این شهرستان بوده است.

رزمایش خدمت گروه‌های جهادی همزمان با رزمایش نظامی اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص) در روزهای گذشته در سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

  1. احسنت خدا اجرشون بده این انسانهای راستین خدارا

Go to TOP