چاپ خبــر
مدیرکل امور مالیاتی اصفهان:

مطبوعات و خیریه‌ها از دادن هر گونه مالیات معاف هستند

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: مطبوعات و خیریه‌ها از دادن هر گونه مالیات معاف هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مهر، بهروز مهدلو ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طبق قانون مطبوعات و خیریه‌ها از پرداختن هرگونه مالیات معاف هستند و این در حالی است که باید دقت نظری روی انضباط و شفافیت مالی صورت گیرد تا افرادی از این مطلب سوءاستفاده کنند.

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی به افرادی اختصاص می یابد که اظهارنامه مالیاتی داشته باشد و دارای اسناد و مدارک باشد و انضباط مالیاتی باشد،‌ ادامه داد: برای معافیت مالیاتی باید موضوع انضباط مالیاتی نیز مورد توجه قرار گیرد که برای فرهنگ‌سازی نیاز به همراه کارشناسان و رسانه‌ها جلسات مختلف برگزار شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: نگاه منفی مردم نسبت به مالیات وجود دارد و باید آن را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات راه نجات کشور است، ادامه داد: تاکنون نگاه دقیقی نسبت به مسائل مالیاتی نبوده و نیاز است که اطلاع‌رسانی دقیق‌تری نسبت به این موضوع صورت بگیرید.

مهدلو اعلام کرد: مالیات برای توسعه ثروت جامعه مهم بوده که با عملکرد خود به دنبال تغییر نگاه دستگاه‌ها به بحث مالیات هستیم.

وی ادامه داد: نقش مالیات در کشورها جایگاه عظیمی دارد که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و توسعه مالیاتی است که رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه به امور مالیاتی کمک کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به شرایط تحریم‌ها و وضعیت نفت در کشور گفت: ارزش افزوده مقوله وسیعی است که مشکلاتی در این راه وجود دارد که با شناسایی آن می‌توان با تعاملات دوطرفه شرایط خوبی را ایجاد کرد.

انتهای پیام/

Go to TOP