چاپ خبــر

بارش برف در فریدونشهر، تردد در مسیرهای روستایی را مختل کرد

برفی که از سحرگاه امروز در بام ایران شروع به باریده کرده است، موجب مسدود شدن راه روستایی بیش از هفت روستای این شهرستان شده است. توصیه شده مسافران از سفرهای غیرضروری به فریدونشهر خودداری کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، سامانه بارشی قوی که پایگاه‌های هواشناسی رسمی و غیررسمی نوید ورود آن به کشور را داده بودند از صبح دیروز وارد فریدونشهر شد و از حوالی ظهر به صورت بارش باران، آب و هوای این شهرستان را تحت تاثیر خود قرار داد.

این بارش‌ها از سحرگاه امروز به صورت برف درآمد و موجب سفیدپوش شدن مرتفع‌ترین شهر ایران شد تا هم سبب خوشحالی مردم شود و هم البته شرایط ویژه برفی برای شهرستان را به همراه آورد.

مه غلیظ، بارش برف شدید، باد و بوران در کنار رعد و برق‌های مهیب سفر به شهرستان و تردد در جاده‌های روستایی را با مشکل مواجه کرده است.

علی اکبر آقایی در این رابطه به خبرنگار پونه زار گفت: اکیپ‌های برف روبی راهداری در مسیرهای روستایی مستقر هستند و هرچند هنوز ارتفاع برف در این مسیرها از 15 سانتی متر بیشتر نشده است، اما عملیات برف‌روبی و بازگشایی معابر را آغاز کرده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریدونشهر افزود: هم اکنون تردد در مسیرهای روستایی با احتیاط قابل انجام است اما گردنه کلوسه در محور پشندگان-کلوسه و گردنه شادی در محور میدانک-کمران به علت بارش شدید برف و بوران و عدم توانایی دستگاه‌های برف‌روبی در بازگشایی آن‌ها و همچنین احتمال سقوط بهمن در حال حاضر مسدود هستند و تا بهبود پیدا کردن شرایط آب و هوایی امکان بازگشایی آن‌ها وجود ندارد.

پیست اسکی فریدونشهر هم امروز تعطیل است و به مسافران و گردشگران توصیه شده حتی الامکان امروز از سفر به فریدونشهر خودداری کنند و در صورت سفر از همراه داشتن زنجیر چرخ، سالم بودن برف پاک کن و وسایل گرمایشی خودرو خود اطمینان حاصل نمایند.

برف امروز به ثبات برف پیست اسکی خواهد افزود و علاوه بر طولانی‌تر کردن عمر برف موجود در این پیست، شرایط اسکی و البته برف بازی در این پیست را بهتر خواهد و طبیعت آن را برفی‌تر خواهد کرد.

تردد درون شهری خودروها در فریدونشهر نیز بدون زنجیرچرخ میسر نیست و این توفیق اجباری که موجب خلوت شدن خیابان‌های این شهر شده، سبب شده تا قدم زدن در خیابان‌های فریدونشهر زیر بارش برف حس لذت بخشی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

Go to TOP